Gjest Fruktfat Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 hvordan lager/eter du det? noen venner av oss legger grønnsakene med vanlig revet gulost (norvegia) over i skuffen, og steker kjøttet oppå. serverer med ris og f.eks bearnaisesaus. vi steker kjøtt og grønnsaker oppå plata, smelter racletteost i skiver i skuffen under som vi heller over kjøtt og grønnsaker på tallerken, serverer med pommes noisettes og fondue sauser (den pakken med 6 forskjellige glass). det er det som er raclette for meg, da blir grønnsakene stekt og ikke bare varme, reven gulost smelter jo ikke sånn herlig at den kan helles og den smaker ingenting. og fonduesausene er veldig viktig. hvordan gjør dere det?
Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 raclette er nam nam! men sånn vi spiser det, denne typen er koke poteter, og så har vi sånn raclette smelte ost maskin som vi legger tykke skiver ost på, når det er smelta heller vi osten over poteten. så spiser vi det med forskjellige typer skinke til. Nam nam!
Gjest LilSweetie Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Steker kjøtt og skalldyr oppå, grønnsaker med ridderost på i skålene. Godt, ja! Og gøy med sånn lage ved bordet-mat
miss77 Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Min ex-svigerfar fra Sveits serverte alltid etter deres gamle tradisjoner. Det vil si ost med masse smak (helst importert fra familie i Sveits), kokte poteter og pickles (hele sylteakurk, gulrøtter, sølvløk m.m.). Viktig med masse nykvernet pepper og hvitløk. Nam
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #5 Skrevet 1. august 2006 Vi steker alt oppå og smelter osten i skuffen. Nam
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Ekte raclette ost er et must. Vi steker ingenting oppå, men skjærer opp røkte pølser, stangselleri, tomat, agurk, steker sopp med pepper, sølvløk, marienrt hvitløk, løk. Har dette på loff og den smeltede osten over.
bubbel Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Ekte raclette ost ... er det en spesiell ost ?? noen som har navnet på den ?? Har en panne stående , men har aldri turt å bruke den . Men her er det jo mange gode tips , så kanskje jeg skal ta den fram igjen
Gjest Fruktfat Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Ekte raclette ost ... er det en spesiell ost ?? noen som har navnet på den ?? ← den heter bare raclette ost kan også bruke ridderost, det står på pakka at den kan brukes til raclette. poenget er at det skal være en ost med mye smak, så det lukter litt dritt men smaker deilig
Brunhilde Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 raclette er nam nam! men sånn vi spiser det, denne typen er koke poteter, og så har vi sånn raclette smelte ost maskin som vi legger tykke skiver ost på, når det er smelta heller vi osten over poteten. så spiser vi det med forskjellige typer skinke til. Nam nam! ← Min ex-svigerfar fra Sveits serverte alltid etter deres gamle tradisjoner. Det vil si ost med masse smak (helst importert fra familie i Sveits), kokte poteter og pickles (hele sylteakurk, gulrøtter, sølvløk m.m.). Viktig med masse nykvernet pepper og hvitløk. Nam ← Endelig noen som kunne ha spist raclette hos meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå