Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Noen som vet hvordan man tørker mynte? Har massevis i hagen, og vil gjerne drikke min myntete utover høsten også....
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Klipp av stenglene, bind sammen i små bunter, heng oppned på et tørt, gjerne luftig sted. Rens av bladene når det er tørt, oppbevares i lukket glass. Mynte kan også dypfryses fersk.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Klipp av stenglene, bind sammen i små bunter, heng oppned på et tørt, gjerne luftig sted. Rens av bladene når det er tørt, oppbevares i lukket glass. Mynte kan også dypfryses fersk. ← kansje du vet om den kommer igjen neste år? Kjøpte en som jeg har i en potte. om jeg klipper av og tørker,kommer de tilbake neste år?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Jeg er en annen gjest, men min mynte er som ugress: kommer igjen og sprer seg om den har muligheten til det.
villemo69 Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har også mynte uti hagen og den blir større og større for hvert år.....nå er den snart som en liten busk! Det samme gjelder sitronmelissen min. De har helt kvelt basilikumen, persillen og oreganoen som jeg plantet samtidig med de. Men jeg sliter litt med at jeg syns de blir så "grove" når de har blitt så store, og dermed "tror" jeg at de ikke er like gode......er de det?
Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Mynte kommer igjen og sprer seg noe vanvittig med utløpere fra stilkbasis. Lurt å sette den et sted i hagen hvor den kan holdes litt i sjakk med plenklipperen eller en ugresskråning hvor det ikke gjør noe at den sprer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå