Gjest Gjest_Postmannen_* Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Lurer du på hvorfor nesten alle fora er oversvømt av pro-israelsk krigspropaganda? Les denne artikkelen og få et svar på hvor NOE av dette kommer fra. Denne artikkelen beskriver antageligvis bare toppen av isfjellet. Da kan man jo spørre seg hvor mye midler som blir brukt av f.eks Pentagon, til krigspropaganda. Vi blir regelrett oversvømt, så vær på vakt!! http://infowars.net/articles/july2006/3007...er-soldiers.htm
Superlammet Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 HEhe ta det med ro.. propaganda bør være bra for å ha virkning. Det sprøytet som presenteres i dette forumet kan i beste fall kalles dårlig propaganda. Jeg ser på det som humor.
Far til 2 Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Jeg tror Israel har gått for langt denne gangen til at propaganda maskinen deres skal kunne fungere tilfredstillende. Selv om det er tusenvis av Israelske studenter som har fått i oppdrag å insinuere at Israelerenes drap av barn og sivile er en nødvendighet (ref linken). I USA fungerer det muligens. Men i resten av verden synes det som om at det er totalt håpløst for Israel å forsvare krigshandlingene. Vi ser imidlertid at det er stor aktivitet blandt "Israels venner" på nettet her i Norge også. Men når jeg snakker med venner og kjente viser det seg at den propagandaen ikke fungerer. ISRAELERENE ER AVSLØRT OVER HELE VERDEN SNART.
KR-øst Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 ISRAELERENE ER AVSLØRT OVER HELE VERDEN SNART. ← Ja, nå forstår snart hele verden at de er nødt til å gå til harde åtak mot disse barbariske arabiske terroristene, slik at de ikke får fullført sine planer om verdensherredømme. Alle som kjenner til islam, vet at dette er deres framtidige mål. Islam har delt verden i to deler: Dar al-islam (islams hus) - det er der hvor islam styrer, og den andre delen som kalles: Dar al-harb (krigens hus) - huset for ikke-muslimer , men krigens hus. Hvorfor er dette krigens hus, hvis de ikke har til hensikt å overta makten også her. I Afrika fortsetter de å drepe kristne og ikke-muslimer for å okkupere stadig mere land. De som drepes her, en mange ganger drapstallene i Midtøsten-konflikten, men dette hører vi lite om i de vanlige medier, selv om millioner også til stadighet også er på flukt. Jeg ser heller ikke at terroristvennene her inne er interessert i å nevne dette.
punktom Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 KRøst, de aller fleste her inne tar avstand fra all vold. Det virker som det bare er hatemongers som deg som synes vold mot noen er greit, men ikke mot andre. Så vår kjære barnedrapsvenn, KRøst, du sover nok godt i natt og, for dette er nok en dag hvor barn vil dø. Men det er jo uansett bare snakk om barn som ikke er like mye verdt som israelitter, så verden vil nok bli bedre med dette.
talin Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Lurer du på hvorfor nesten alle fora er oversvømt av pro-israelsk krigspropaganda? :icon_question: Så hvorfor har vi ikke sett noe til det her da?
talin Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 Ja, nå forstår snart hele verden at de er nødt til å gå til harde åtak mot disse barbariske arabiske terroristene, slik at de ikke får fullført sine planer om verdensherredømme. Alle som kjenner til islam, vet at dette er deres framtidige mål. *paranoia alarm*
Far til 2 Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Ja, nå forstår snart hele verden at de er nødt til å gå til harde åtak mot disse barbariske arabiske terroristene, slik at de ikke får fullført sine planer om verdensherredømme. Alle som kjenner til islam, vet at dette er deres framtidige mål. ... ← Hva er det egentlig du forsvarer ? Er det krigen mot Hezbollah eller er det en religionskrig mot Islam ? Det synes som det er en religionskrig fra din og Israels side. I så fall tror jeg Israel vil få enda mindre oppslutning enn tidligere antatt.
Christiane Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ok at den veldig pro-israelske siden benytter seg av propagana for å fremme sin sak, men det gjør sannelig anti-israel siden også. For eksempler på det sistnevnte trenger man ikke å se lenger enn til TV2, NRK, de fleste norske aviser osv. Endret 31. juli 2006 av Christiane
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 :icon_question: Så hvorfor har vi ikke sett noe til det her da? ← *Stevie Wonder alarm*
skrue Skrevet 31. juli 2006 #11 Skrevet 31. juli 2006 Det eneste som er sikkert at et bortimot samtlige som debatterer om dette (her og andre steder) er så fastspikrert i sine meninger og holdninger at det har liten mening å utveksle kommentarer. Jeg begriper ikke at man har så mye tid å bruke eller kaste bort. Det blir bare utagerende ordbruk skyttergravskrig med en gang.
mr. louis Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Noe som er litt påfallende og avslørende er at Israel-vennene tviholder på sine synspunkt uansett hva Israel gjør. Altså, ja, vi støtter Israels grusomheter i Midt-Østen, at de var apartheidregimene i Sør-Afrika og Namibias næreste allierte, har vært involvert i nær sagt hver eneste krig i verden de siste tiårene, har hatt leire for utdanning av torturister og dødsskvadroner i El Salvador, Guatemala, Honduras,Colombia osv. inne i UNITA, MNR, støtte til fascistdiktaturer i Latin-Amerika som har vært skjulested for nazi-krigsforbrytere (!!!!) etc. etc. Dere har neppe, som meg, fått en UZI maskinpistol opp i ansiktet.
Frank Skrevet 1. august 2006 #13 Skrevet 1. august 2006 (endret) Vær obs på israelsk/amerikansk propaganda i enhver krissituasjon. Der kommer ut mye propaganda fra Israel i disse dager, som også taes i mot med takk i norske medier. Men jeg synes tabloidene har blitt litt mer nyansert de siste dagene/uka. Les forskjellige nettsider, fra forskjellige land for å gjøre opp EGEN mening.... Endret 1. august 2006 av Frank
KR-øst Skrevet 1. august 2006 #14 Skrevet 1. august 2006 Hva er det egentlig du forsvarer ? Er det krigen mot Hezbollah eller er det en religionskrig mot Islam ? Det synes som det er en religionskrig fra din og Israels side. I så fall tror jeg Israel vil få enda mindre oppslutning enn tidligere antatt. ← Jeg tror du vet like godt som meg at dette ikke handler om to forskjellige ting. Alt muslimene foretar seg i islamsk ånd, er basert på deres framtidige verdensherredømme. Alle som er så terroristvennlige som deg, vet sikkert nok om dette. Men jeg antar at du er satt her for å spre falsk propaganda.
mr. louis Skrevet 1. august 2006 #15 Skrevet 1. august 2006 (endret) Terrorister, terror, terrorsympatisører, terrorisme.. Prøvde å telle hvor mange ganger krigstilhengerene har brukt disse ordene i noen tråder her, men kom ut av tellinga. Dere tenker og argumenterer akkurat slik USA og Israel vil dere skal; mind control. Angående verdensherredømme er det nok USA først og fremst, med hjelp fra Israel, som har kommet lengst i den prosessen, og etter å ha fulgt deres politikk gjennom ganske lang tid, tror jeg de er kapable til det meste, ein totale krieg kan komme hvis ikke en motpol mot USA etableres, akkurat dette er maktpåliggende. EU må bli selvstendig, en mer fransk tilnærming om man vil. Endret 2. august 2006 av mr. louis
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696 En bra video om propaganda. Peace, Propaganda & the Promised land
Far til 2 Skrevet 2. august 2006 #17 Skrevet 2. august 2006 Jeg tror du vet like godt som meg at dette ikke handler om to forskjellige ting. Alt muslimene foretar seg i islamsk ånd, er basert på deres framtidige verdensherredømme. Alle som er så terroristvennlige som deg, vet sikkert nok om dette. Men jeg antar at du er satt her for å spre falsk propaganda. ← OK. Jeg måtte bare høre du selv si at krigen har utgangspunkt i kristne/jøders behov for å fjerne en annen religion og dernest et ønske fra kristne/jøder om å fjerne en annen kultur enn sin egen. At "muslimene fortar seg" viser hvor blind religionen kan gjøre deg. Det er jo bevist gang på gang at det er Israelerene som "fortar seg" og tilegner seg landområder som FN og resten av verden fordømmer. Det er Israel som driver bosetinger på Palestinerenes områder, noe som FN har fordømt ihht folkeretten. Det er Israelerene som fengsler tusenvis av politisk oposisjonelle. Det er Israel som dreper 10 Palestinere for hver israeler som blir drept. Det er Israel som nekter å betale Palestinerene de pengen de har samlet inn på vegne av dette folket. Det er Israelerene som knuser infrastruktur og dreper hundrevis av barn i et land de ikke skulle vært. Israel var en av de få støttespillerene for Apertheidregime i Sør-Afrika og arbeidet for å motarbeide demokratiet. Nå ser vi at Israel forsøker å hindre demokrati i Palestina også. At Israel selektivt velger hvilke av FN's vedtak de skal akseptere viser at de er mest opptatt av å tilegne seg mer landområder og større verdier. Jeg regner med at du også har hørt/sett vitsene om hvorfor jøder ikke kan svømme.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 2. august 2006 #18 Skrevet 2. august 2006 Jeg regner med at du også har hørt/sett vitsene om hvorfor jøder ikke kan svømme. Sunnmøringer det din dust. Jeg ser på jødene som et fredelig folk, og muslimene rundt dem, de voksne, de vil lære barna deres å hate Israel. Ok, la Israel få et landområde i fattige Grønland, og jeg vil gledelig flytte dit, fordi de er fredelige og kan og bygge opp et land. Kjenner en god del muslimer her i lokalbygda, og de er stort sett vennnlige, men i deres eget land, har de problemer med å bevare roen. Greit nok jeg har sett, militære Israelere utnytte dens makt de har mot sivile voksne "motstandere". Men de er ikke verre enn at de ønsker fred og bo trygt i Israel, uten det hatet som "palestinere" har, de bruker sitt militære for å beskytte sitt folk mot ekstreme terroriseringer, de finnes også ekstreme jøder som har begynt å bombe de og de ser som fiender. Men sånn å forstå det, er at om muslimene lar dem bo der i fred, uten desse ekstreme planer mot dem, så blir det fred. Men det vil ikke skje, og om det skjer vil begge parter bare ruste opp sine våpen for at de ikke skal tape neste gang, og liv går atter igjen tapt for krig. Men frelsen fra Jesus er det som vil stoppe hat, som vil stoppe krig, fullt mulig tror jeg. Men tillater verden denne kjærligheten, vanskelig om alt vi ønsker er å utnytte hverandre, så vi slipper å gjøre det harde arbeidet. Stå opp og lek er det vi gjør, men hvilken lek det utvikler seg til.
KR-øst Skrevet 4. august 2006 #19 Skrevet 4. august 2006 OK. Jeg måtte bare høre du selv si at krigen har utgangspunkt i kristne/jøders behov for å fjerne en annen religion og dernest et ønske fra kristne/jøder om å fjerne en annen kultur enn sin egen. At "muslimene fortar seg" viser hvor blind religionen kan gjøre deg. Det er jo bevist gang på gang at det er Israelerene som "fortar seg" og tilegner seg landområder som FN og resten av verden fordømmer. Det er Israel som driver bosetinger på Palestinerenes områder, noe som FN har fordømt ihht folkeretten. Det er Israelerene som fengsler tusenvis av politisk oposisjonelle. Det er Israel som dreper 10 Palestinere for hver israeler som blir drept. Det er Israel som nekter å betale Palestinerene de pengen de har samlet inn på vegne av dette folket. Det er Israelerene som knuser infrastruktur og dreper hundrevis av barn i et land de ikke skulle vært. Israel var en av de få støttespillerene for Apertheidregime i Sør-Afrika og arbeidet for å motarbeide demokratiet. Nå ser vi at Israel forsøker å hindre demokrati i Palestina også. At Israel selektivt velger hvilke av FN's vedtak de skal akseptere viser at de er mest opptatt av å tilegne seg mer landområder og større verdier. Jeg regner med at du også har hørt/sett vitsene om hvorfor jøder ikke kan svømme. ← Nå er det vel hverken USA eller Israel som har erobret mange land i Nord-Afrika, og det er vel heller ikke USA og Israel som driver og dreper befolkningen i Darfur og andre steder i Sudan for å overta makten og landområder i sudan? Det er nok heller ikke disse som dreper for fote i Indonesia for å overta makten der. Jeg synes du bør passe deg vel for å beskylde USA og Israel for å være værre enn disse muslimene som ikke skyr noenting for å overta verdensherredømme. Har du i det heletatt noen følelser for disse menneskene som muslimene terroriserer og dreper i de nevnte landene? Du nevner FN, og da er det naturlig å spørre deg om du har fått opplysninger om araberne har fulgt opp noen av påleggene FN har pålagt dem? Libaneserne har ikke avvæpnet Hizbolla, slik som de var pålagt. Og jeg har ikke hørt om at palestina-araberne har fulgt opp ett eneste pålegg fra FN. Det er bare Israel som blir klandret for at de ikke følger opp, men uten at dette blir spesifisert.
Far til 2 Skrevet 6. august 2006 #20 Skrevet 6. august 2006 ... ISRAELERENE ER AVSLØRT OVER HELE VERDEN SNART. ← Vi ser nå at store grupper med intelektuelle fordømmer den Israelske staten og de overgrep de gjør mot Palestinerene. Nå sitter det stort sett bare Jøder og kristne igjen som støtte for de drapene som skjer. Gaarder, Otterholm, Ragde, Michelet, Hoem, Henriksen, etc, etc er enig i fordømmelsen av Israel Samtidig blir slike artikler nå oversatt til flere språk og distribuert over hele verden. Både Israels og USA's propagandamaskiner skal få mye å gjøre i tiden som kommer for å forsvare drap og lemlestelse av tusenvis av mennesker. Det er "grasrota" som nå reagerer. De som ikke har noe propaganda maskineri slår seg sammen for å fortelle om grusomhetene som Israel gjennomfører. Intelektuelle over hele verden reagerer og jeg ser ikke bort ifra at det etterhvert vil komme filmer fra USA som forteller verden hvordan Israel misbruker sin militærmakt. Jeg ser heller ikke bort ifra at Israel med sine handliner er selvforskyldt i Irans ønske om å muligens utvikle atomvåpen. Israel bryr seg tydligvis ikke om fordømmelsene fra FN. Når andre land ser at Israel slipper unna regner de vel med å slippe unna selv også. På denne måten er Israels manglende respekt for FN en modell for andre land. Iran overser FN's krav om å legge ned atomprogrammet. Det blir en reaksjon hvor "likhet for loven" blir avgjørende. Hva hadde skjedd om Libanon ble del av EU ettersom naboene i nord (Tyrkia) har blitt medlem. Hadde da en evt. EU styrke kommet Libanon til unnsetning ? Kansje. Da ville i så fall USA fått problemer med å fortsatt forsvare Israels massemord og deres noncharlante holdning ovenfor FN's krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå