Anda Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 Har akkurat skaffet meg elektrisk fondue... Og skal teste den ut snart. Men jeg har bare spist slik en gang... Hva er det man bruker? Ulike typer kjøtt vet jeg og tilbehør som poteter og slik. Men har noen oppskrifter til gode sauser?? Hadde vært fint med ulike sauser man kan bruke..
Gjest LilSweetie Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Har ikke tips til noen sauser, men husk å bruke den til dessert også! Sjokoladefondue er nam! :-D
Gjest Fruktfat Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 på litt større butikker får du kjøpt en pakke med 6 glass fonduesauser, koster rundt 70-80kr.
Arkana Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Sjokoladefondue: 2,5 dl kremfløte smeltes med 500 g sjokolade (gjerne toblerone eller annen litt mer spennende sjokolade eller f.eks. hvit sjokolade). Tilsett gjerne et par skjeer cognac, whisky eller likør for en mer "voksen" smak. Litt kaffe i er også godt. Her kan du dyppe kjeks, kakebiter, frukt og marshmallows. Ostefondue: Varm opp 4 dl hvitvin, 1 presset hvitløksfedd, 600 g vellagret hvit ost og 1 ss maisenna. Bruk gjerne blåmuggost i stedet og ha i litt revet muskat og presset sitron. Dypp stekt kjøtt, loff, spekemat, kokte nypoteter eller diverse grønnsaker.
forelzka Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Her har du en fonduesaus jeg har fått av min mor: 1 pk fløte piskes til krem. Bland i 1 pk majones. Så blander du i: 3 kokte og hakket egg 1/2 hakket løk Agurk 1 ss ketchup Krydder
forelzka Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 Du kan forresten bruke all slags kjøtt i fondue. Jeg synes hare, rype og reinkjøtt er veldig godt i fondue. Lager litt mere smak Bare pass på at kjøttet ikke er vått av kjøttsaft/blod. Da kan det sprute når du legger det i fonduegryta....
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Her har du en fonduesaus jeg har fått av min mor: 1 pk fløte piskes til krem. Bland i 1 pk majones. Så blander du i: 3 kokte og hakket egg 1/2 hakket løk Agurk 1 ss ketchup Krydder ← Bruker du denne som saus som du har på etter at kjøttet er stekt i fondue-gryta i olje?
forelzka Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Bruker du denne som saus som du har på etter at kjøttet er stekt i fondue-gryta i olje? ← Ja. Den kan også brukes sammen med salat! NAM Jeg bruker den av og til på en loffskive når vi spiser fondue....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå