Gå til innhold

Sprukket leppe......au

monja

Anbefalte innlegg

Når kulda kom sprakk leppa mi.....er det noen som har noen tips for å få den til å gro kjapt som f***? Jeg er forkjøla nå, og hver gang jeg nyser revner sprekka og begynner å blø - og det er vondt......au :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også sprekk i leppa.. eller dvs. i munnviken. Kan ikke gape uten at det er VONDT! Prøver å gape mest mulig.. men likevel!

Ingen gode råd her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Smør på Mentolathum! Den skal virke mot både sprukne lepper og sår hud. Den kan kanksje svi litt, men kjøler også, så et solid lag mykgjør leppene!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Pass på og hold sprekken ren for matrester ol og smør deg inn 4-5 ganger om dagen med en god nærende leppebalsam.

Sprekker i leppene bruker lang tid på å gro så man må være tålmodig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aloe vera gel har egenskaper som får sår til å gro fortere, jeg bruker den på alt! Sprekker i leppene bruker en stund på å gro, og det er svært viktig å ikke bite eller slikke på det. Spytt inneholder enzymer som tørker ut leppene.

Det viktigste er å forebygge, da leppene ikke har noen talgkjertler er de svært utsatt i sol og kulde. Bruk gode leppebalsamer som Milla sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.....nå skal jeg sette meg ned med min mentholatum lipbalm og prøve å ikke bite, pille og slikke på det.... grøss :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

sinksalve pleier å virke på meg. Den får sår til å gro og er også fet, slik at leppene ikke blir så tørre. Ellers synes jeg at Savex er den beste leppepomaden. Den holder leeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

decleor har en aromatisk balsam som er bra til dette. husker ikke det nøyaktige navnet på den, så hør med en hudpleier som selger decleor.

den er imidlertid dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinksalve hjelper som nevnt for det meste, ellers sverger jeg til Blistex (lip cream, ingen av de andre variantene), den er uovertruffen og heler sprukne lepper på rekordtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decleor balmene er veldig gode,er flere typer her.Brukes egentlig som nattkrem ,men er fin som kuldekrem sår og tørr hud og til såre lepper.Finnes i 2 str.Ca 355 for den minste.Den er veldig god og verdt pengene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører på Elizabeths Ardens Eight Hour Cream på det meste som er tørt i ansiktet, den finnes i både tube og lip stick. jeg har bare tuben som jeg smører på leppene hele året hver kveld før jeg legger meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...