Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har positive erfaringer med å gjenoppta kontakt m gamle venner?

Vi var seks jenter som var som erteris alle tre årene på videregående. - Felles russebil osv. Jeg mistet kontakten med dem omtrent to år senere, ikke pga konflikt (som jeg har fått m meg iallfall.. ). men vet at de lenge møttes mye i jule-og sommerferier. Syns jo det var leit å ikke lenger bli invitert når alle de andre var der, men tenkte det var fordi jeg var sløv m å holde kontakt m dem. (Bodde på annen kant av landet- etablert tidlig osv..).

Da jeg ble singel for 2,5 år siden, flyttet til en ny by og tilfeldigvis møtte ei av jentene viste det seg at fire av dem bodde i den byen. De er hverandres beste venner fremdeles. Vi utvekslet telnumre, og jeg sa at jeg var nysingel og ikke kjente så mange i byen så jeg ville gjerne ta opp kontakt. Hun syntes det hørtes hyggelig ut. ;)

Jeg inviterte alle på innflytningsfesten min like etter. Ingen kunne og ingen av dem har heller tatt kontakt siden.. :tristbla: . Jeg fikk etterhvert ny kjæreste og nye venner i byen. Men nå er jeg igjen singel etter et halvannet års forhold, og har egentlig lyst til å ta kontakt. Det er jenter jeg trivdes veldig godt med engang, og jeg vet vi har endel til felles fremdeles.

Hva kan grunnen være til at ting ble som de ble? Er så redd for å bli såret om jeg tar kontakt og ikke får "napp" denne gangen heller. Lurer på om jeg sa eller gjorde noe galt den gangen for 9 år siden.

Hva tror dere? Er det bare dumt å sende en sms?? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er altså 11 år siden vi var russ og 9 år siden jeg mistet kontakten med dem. (Delte leilighet med en av dem året etter videregående..)

Gjest splæsj
Skrevet

Du kan jo begynne med å ta caferunden, inviter en og en på cafe. Ikke alle på en gang.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Enig med Pax. Med alle på en gang kan forventningspresset bli for høyt, og det er ofte lettere å få igjen kontakten når det er en man kan snakke ordentlig med. Hyggelig å prøve :)

En annen ting jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt: det virket som du kommer på å ta kontakt med dem hver gang du er blitt singel. Jeg ville vært forsiktig med å si det til dem - folk vil jo gjerne bli oppringt fordi noen virkelig vil møte dem, ikke bare fordi man er blitt singel og trenger noe å gjøre. Jeg skjønner at du har lyst til å bli kjent med dem igjen uansett, men det kan lett virke sånn.

Lykke til! :)

Gjest monakarin
Skrevet

ikke lett med gamle venner. uansett årsak. De har delt sorger/gleder i mange år.

merkelig at ingen kunne komme til festen....

Om du tar kontakt hver gang du er singel, så hadde jeg dtusset.

men iallefall. Du har vel gjort ditt. Nå vet de at du er i byen, de er blitt invitert osv...noe mere kan du ikke gjøre.

Du får vente til neste gang du går på noen av de, så får de da selv ta init om de er intr.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar!

Ja.. kommer til å være forsiktig m å si at jeg akkurat har blitt singel. Har vel egentlig alltid hatt lyst til å ta opp kontakt med dem, men bøygen for å gjøre det er så stor at når jeg har vært i et forhold og har hatt "nok" sosialt nettverk (har jo andre venner også), så har jeg heller latt være.....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne ha vært en av de venninnene...

Jeg har selv ei venninne som alltid tar kontakt når hun blir single eller når et forhold går dårlig. Når hun er lykkelig, er hun dårlig til å ta kontakt. Det blir til at jeg distanserer meg fra henne. Hun er rett og slett for selvsentrert.

Hvis du ønsker kontakt, ville jeg ha prøvd metoden med å ringe en etter en og foreslå et cafebesøk. Beton at du savner å ha kontakt med dem, men ikke gi dem følelsen av at du bare bruker dem fordi du er ensom. Vis interesse for dem. Ikke tenk: hva kan de gjøre for meg, slik at jeg føler meg bedre.

I tillegg har dere sikkert alle forandret dere de siste årene, så selv om de gir deg en ny sjanse, er det ikke sikkert at samtalen flyter så bra og kjemien stemmer likevel.

Og i tillegg er de etablert i denne byen, de har allerede venner, kanskje kjæreste/familie, du var lenge ikke en del av livet deres. Kanskje er livet deres rett og slett "fullt nok".

Ikke meningen å skuffe deg med dette svaret, men det er dessverre ikke alltid slik at man hopper i taket av glede når gamle venner tar kontakt

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her: Ja.. jeg vet at det er utrolig kjipt å føle seg brukt av venninner. Kunne kanskje vært en av dem selv. Har vært påpasselig med å ta vare på barndoms- og studievenninner gjennom årene.

.. Når jeg ble singel sist var det helt tilfeldig jeg møtte den ene av jentene. Vi snakket sammen på et utested i flere timer, og følte kjemien var som før. Det var hun som videreformidlet invitasjonene til fest, så jeg har bare hennes telefonnummer. Vet jo at om kontakten hadde blitt opprettet da så hadde vi hatt kontakt selvom jeg fikk meg kjæreste etterhvert. :)

Er kanskje egoistisk av meg å ville ta kontakt nå....

.. tror ikke jeg tør heller. Tror nesten at jeg må ha sagt eller gjort noe galt dengang for 9 år siden, for jeg var ikke så sen til å ta kontakt at jeg syns jeg fortjente å ikke lenger bli invitert når jentene feks samlet seg til romjulsfest (mens de visste at jeg var i hjembyen...). :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Det var ikke meningen å ta fra deg motet. Jeg syns du burde prøve, hvis du virkelig ønsker kontakt. Men ikke be alle gjennom en, da tenker de sikkert at de må komme sammen, og det skal vel litt gjøres at alle kan på en gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Slutt å tull. Dette er bare dumme tanker, og det vet du ;) Men jeg tror nok det kan være vanskelig å komme inn i vennekretser jo eldre vi blir. Men å ta kontakt med gamle venner er da bare en fin ting å gjøre det :) Prøv i hver fall. Det har aldri skadet noen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...