G.A. Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 (endret) Er 16 uker nå, og jeg om mannen planlegger er MC-tur når ferien starter om 2 uker. Har vel egentlig planlagt den i 1 år nå nesten. Hva synest dere, burde jeg holde meg hjemme nå når jeg er gravid? Formen min er fin, så jeg har ingenting å klage på der. Og jeg vet det er farlig å kjøre MC. Det jeg er bekymret for er vibreringene på sykkelen. Kan det være skadelig om jeg sitter bakpå en motorsykkel? Endret 31. juli 2006 av G.A.
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Vibreringene er ikke farlige, babyen sitter nå hvis det er meningen at den skal sitte. Dra på tur du, så lenge magen ikke er i veien for deg
Gjest ost Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Dra på tur, men ta pauser om du blir sliten av å sitte lenge på sykkelen. Så lenge formen er fin, og du ikke merker noe på kroppen, så kan du bare fortsette å gjøre alt som "normalt". God tur!
G.A. Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2006 Etter to positive svar her på KG blir jeg mer og mer sikker på at vi tar ut på motorsykkeltur i sommerferien. Magen blir ihvertfall ikke noe problem, for jeg har nesten ikke fått noe mage. En kan ikke se jeg er gravid engang. Det er jo både positivt og negativt...
G.A. Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2006 Men hva med dere, ost og Evelina: Har dere selv prøvd å sitte bakpå motorsykkel på langtur, gravid eller ikke gravid?
Gjest ost Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Er ikke veldig vant med å sitte på motorsykkel, men det har jo blitt noen turer (uten å ha vært gravid). Sist var det på en type "rask" sykkel, og sittestillingen var ikke spesielt god. Merket at jeg ble sliten i hele kroppen etter en del mil. Som gravid så tror jeg kroppen min ville sagt fra litt tidligere at den ville ha pause, og da ville det kanskje blitt stopp litt oftere for å strekke på beina. Hvis du er vant med å sitte på sykkel, du sitter komfortabelt og du ikke har noen slitsomme symptomer så vil jeg igjen anbefale deg å dra på tur. Selv om vi er gravide så stoppe jo ikke livet opp! Bare tenk på at kroppen din kanskje sier i fra litt tidligere om at den er på tide med en liten pause i veikanten.
G.A. Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2006 Selv om vi er gravide så stopper jo ikke livet opp! Akkurat! Jeg orker ikke sitte hjemme i sofaen i 9 mnd heller. Har en venninne som jeg har fått intrykk av mener alt er farlig når en er gravid. Må prøve å holde meg borte fra henne de neste månedene, slik at det ikke "smitter".
Elizia Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Er 33 uker på vei og jeg sitter fremdeles bak på sykkelen jeg . Hadde ikke lagt ut på en lengre tur nå- men mener det er helt trygt for deg. Som de over sier: ta pauser og lytt til kroppen din. Ha en fin tur da
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Hm...merkelig at jeg reagerer negativt på dette. Jeg har motorsykkel selv, men ville ikke tord å kjøre (eller sitte på) når jeg var gravid. Får også litt bismak i munnen når jeg ser barn sitte bak på motorsykkelturer...
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 Men hva med dere, ost og Evelina: Har dere selv prøvd å sitte bakpå motorsykkel på langtur, gravid eller ikke gravid? ← Kunne ikke falle meg inn, gravid eller ikke....... Men jeg gjorde mye annet gøy da jeg var gravid
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #11 Skrevet 31. juli 2006 Jeg kjører selv, men hadde ikke sittet på om jeg var gravid. Hadde hele tiden da vært redd for at noe skulle skje. Vært mange mc-ulykker i år. Biler ofte skylda så ofte spliller det ingen rolle hvor "god og erfaren" føreren er.
Scorpina Skrevet 31. juli 2006 #12 Skrevet 31. juli 2006 Well, kjørte snøscooter (i - 20 grader) jeg rundt 4 mndr gravid - - og det gikk sååå fint atte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå