Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #1 Skrevet 31. juli 2006 (endret) I løpet av kvelden har det kommet inn tre øyenstikkere på pc-rommet. Hvorfor søren kommer dem inn hit? Har dem ikke andre steder å dra? Jeg fikk kameraten min til å drepe to, men siden jeg er alene nå måtte jeg ta kål på den siste alene. Jeg lurer egentlig litt på om de to andre kom for å se etter kameraten sin som ble drept først? Eller er det bare dette forbanna deilige lyset de tiltrekkes av? Endret 31. juli 2006 av Bianca
Gjest splæsj Skrevet 31. juli 2006 #2 Skrevet 31. juli 2006 Synes de er fine, jeg. Men jeg har ikke opplevd øyestikkere på besøk. Ganskje sjeldent jeg ser dem,faktisk. Sikker på at det ikke var et stankelbein/langbein, da?
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #3 Skrevet 31. juli 2006 Hmm..ja, det er kanskje stankelbein jeg snakker om, men de har vinger og kan fly (de flyr forresten jævlig dårlig nå for tida) også har de lange, ekle bein. Uansett så er dem dumme som kommer inn hit en etter en når kameraten er drept. Vil dem dø kanskje? Er ikke livet verdt å leve lenger? :cry:
Gjest splæsj Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Hvis du tør... Her er bilde av stankelbein og her av en øyestikker Øyestikkerne er flotte, synes jeg. De finnes ofte i glinsende blågrønne farger-
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 Hvis du tør... Her er bilde av stankelbein og her av en øyestikker Øyestikkerne er flotte, synes jeg. De finnes ofte i glinsende blågrønne farger- ← Øyenstikkerne var ikke så ille nei... Men dette stankebeinet ga meg bare dårlige minner i fra i forrige natt? Tiltrekkes de av lys? Er det ikke det som er?
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Stankelbeinene tiltrekkes av lys ja. Måtte få samboeren til å kverke en på soverommet i går jeg også. De er EKLE.
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 Ja, de er grufulle... det ser ut som om vingene dems holder på å vissne. Kanskje derfor dem flyr så dårlig for tiden? Dem kan umulig ha mye til sosial intelligens i allefall, som kommer hit en etter en... lever de i en slags martyrverden kanskje? Det vet jo at de blir sprengt i hjel.
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 De er drit-ekle! Og gubben skal på død og liv sove med åpne vinduer
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 De er drit-ekle! Og gubben skal på død og liv sove med åpne vinduer ← Ah, fy søren. Dårlig gjort. Putt et stankelbein eller ti i boxern hans om natta så skal du se at vinduene holdes lukket heretter.
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 Nei, han bryr seg katten om dem. Og oftest har han sovnet når jeg skal legge meg, og da har han snikåpnet vinduet uten at jeg vet om det. Så når han snorker tungt, må jeg legge meg sammen med en hel skoleklasse med sånne eklinger.....
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #11 Skrevet 31. juli 2006 De er kjempe ekle, men jeg er ikke redd dem. Har ingen problemer med å mose de! Dessuten så flyr de så sakte og sitter mye stille, så det er jo ingen problem å kverke dem..
Leo Skrevet 31. juli 2006 #12 Skrevet 31. juli 2006 Og gubben skal på død og liv sove med åpne vinduer ← Noe annet er jo å regne for tortur i varme sommernetter! (Ellers også forresten...). Her ute i "bushen" kryr det av insekter for tiden, men løsningen er såre enkel; Insekter tiltrekkes av lys og hvis man sørger for at lyset på soverommet er slukket når mørket faller på, kommer de heller ikke inn. De som er dumme nok til å forsøke seg likevel, stoppes her av flere lag med tynne gardiner som de roter seg inn i. For ordens skyld har vi også en dings som står i en kontakt på soverommet og avgir en lukt som nesten ikke er merkbar for mennesker, men som mygg og andre insekter skyr som pesten. Stankelbein er for øvrig greie. De tar jeg bare i et papir og kaster i do. Da er det noe annet med diiiigre nattsvermere! Har imidlertid funnet ut at de forsvinner av seg selv når solen står opp hvis jeg slår av alt lys og lar vinduene stå åpne slik at de kommer seg ut.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #13 Skrevet 31. juli 2006 Dem kan umulig ha mye til sosial intelligens i allefall, som kommer hit en etter en... lever de i en slags martyrverden kanskje? Det vet jo at de blir sprengt i hjel. ←
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #14 Skrevet 31. juli 2006 Jeg pusser kattene på stankelbeinene som våger seg inn hit!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 1. august 2006 #15 Skrevet 1. august 2006 De er møkka-ekle, og jeg har alltid vært livredd for dem. Men nå har jeg en tøff katt som spiser dem opp. *knæsjle* *smatte* *slafse*
Gjest Grønn Frosk Skrevet 1. august 2006 #18 Skrevet 1. august 2006 Det kan da ikke være særlig godt? ← Jeg tror pus settes stor pris på dem, ihvertfall. Noen ganger gidder ho ikke spise den med en gang, så da bare skader hun den, og lar den ligge til ho har lyst til å smatte den i seg. Av og til er pus litt ondskapsfull..
Gjest Emera Skrevet 1. august 2006 #19 Skrevet 1. august 2006 Sånn gjorde katten min og. Hun hadde spesiell forkjærlighet for vevkjerringer. Dasket dem rundt på gulvet en stund før hun slafset dem i seg... For øvrig; her er det insektsnetting foran soveromsvinduene!
Gjest gjesta Skrevet 1. august 2006 #20 Skrevet 1. august 2006 Hmm... en katt hadde vært tingen ser jeg, men håper nå at de dør ut en etter en...og det litt kjapt. I går kom det en møll-jævel inn hit. Den måtte jeg knerte selv, og den hvite lampeskjermen min er nå litt grå etter "gøgga" i fra møllen. Svær var den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå