Gå til innhold

Ting & tang

Grace

Anbefalte innlegg

Så jeg tror det er derfor han sa dette - fordi behandlingen ikke er så helt bra for kroppen.

Behandlingen er en stor belastning på kroppen. Det forskerne vel er en smule uenige om er mulige langtidsvirkninger siden det foreløpig ikke finnes noe større antall kvinner som har kommet i overgangsalderen og blitt gamle etter å ha gjennomført slik behandling.

Nå har de tatt oss inn og valgt og behandle oss og da trenger de ikke begynne med å kritisere at vi er der..

Jeg tror jeg vet hvilken lege du mener og jeg tror som Ephemerea at han ikke mener å kritisere at dere er der. Når de finner oss kvalifisert for behandling skylder de oss også å gjøre oppmerksom på hvilke ulemper og negative effekter behandlingen kan ha. Jeg snakket litt med ham om det en gang jeg var der, og det han mener er at han ser mange eksempler på at folk tror at behandlingen er en slags mirakelkur og at de får seg en grusom overraskelse når de finner ut at de må gjennom store påkjenninger både på kroppen og forholdet for noe som ikke en gang resulterer i et barn. Selv om jeg er mye eldre enn deg, sa han også til meg at jeg ikke måtte stresse og heller bruke tid på å tenke meg om fordi det var fort gjort å ta forhastede beslutninger når man først befant seg i prosessen.

Jeg mener heller ikke på noen måte og kritisere deg. Tvert i mot forstår jeg deg inderlig godt, men for meg virket det som ett godt råd å la tiden jobbe litt. Tid til refleksjon, ettertanke og litt god gammeldags :humpe: har resultert i mange barn! :ler:

Lykke til med dagens "innsprøytning"! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for et reflektert inlegg Leo ;)

Var mye bedre å være der i dag.

Jeg likte denne legen svært godt!

Fikk med blodprøve skjema for å sjekke om jeg har hatt El denne mnd.

Håper virkelig det og at ikke det er noe galt som gjør at jeg ikke responderer på medisinene..

Så nå er det egentlig bare å begynne ventingen.... *utåmodig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg skjønner godt at man er utålmodig når man først har bestemt seg for å få barn, samme hvor ung man er.

Vi slet veldig med å få nr. 2, og var igjennom utredning begge to.

Jeg var bare 23 første gang vi ble foreldre. Ett år etterpå fant vi ut at vi gjerne ville ha et barn til.

Pga slumsete leger kunne problemet vært løst langt tidligere enn det ble, og vi kunne fått barna våre tettere, som vi ønsket oss. Det var til slutt Ken Purvis som fant ut av tingene og ga mannen min den behandlingen han trengte - 4 år etter at vi begynte forsøkene på å få et barn til...

Nå er det jo ikke sånn at det alltid blir sånn som man øsnker seg, men det er jo bittert å tenke på at vi kunne fått hjelp lenge før, hvis fastlegen til mannen min hadde gjort jobben sin.

På den annen side.....da ville vi jo ikke hatt den datteren som vi endelig fikk... :ler:

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampyra

:sjenert:

det tør jeg ikke tenke på en gang... Men i gjennomsnitt drikker jeg vel 2-3 kopper om dagen, så et sted mellom 15 og 20 tipper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

det tør jeg ikke tenke på en gang... Men i gjennomsnitt drikker jeg vel 2-3 kopper om dagen, så et sted mellom 15 og 20 tipper jeg...

:ler: Okei, det er jo nok det kan man si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Men jeg skal jo ikke være brunstig, eller iallefall jeg ønsker ikke å gjøre noe med brunstigheten med det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Men jeg skal jo ikke være brunstig, eller iallefall jeg ønsker ikke å gjøre noe med brunstigheten med det første...

Jaja, det sier de alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Joda, ikke så ille. Stabeis som jeg er så er jeg "veldig" oppegående. Til mannens store fortvilelse skal jeg ikke ha hjelp til noe... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du virker overraskende bra.. Jeg var kake til langt utpå dag 2.. Klarte vel å sitte 20 min på pc`n og det var det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...