Gå til innhold

Hjelp, gravid selv om test er negativ...???

Anbefalte innlegg

Gjest litjmor
Skrevet

Godt nytt år til alle sammen!!!!

Da trenger jeg hjelp fra alle kloke kvinner. Jeg lurer på noe så enkelt som - Er jeg gravid??

Jeg sluttet med pillen for tre mnd siden, de to første mensperiodene kom som tidligere- altså slik at jeg kunne stille klokka etter dem. Vi har hatt regelmessig sex, men har vel mer prøvd å "hoppe av i svingen", enn å fullføre.

I alle fall, jeg skulle hatt mensen for lenge siden (det føles i hvert fall lenge).Selv er jeg litt usikker på hvordan en regner dette, men det er jeg

sikker på at mange av dere kan.

Siste mens 1. dag var 23.november, siste mens siste dag var 28.november- altså 40 og 35 dager siden...

Men... så sier to graviditetstester, 1 for 7 dager siden og 1 i dag, at jeg ikke er gravid- det er da jeg ikke skjønner noe lengre.

I tillegg så har jeg ved flere anledninger "ventet" på mens, fordi jeg har hatt klassiske smerter som jeg har hver gang jeg får mensen. Kan noen hjelpe meg med dette, jeg må vel ta meg en tur til legen i alle tilfelle- men jeg har lyst til høre erfaringer fra dere.

PS. En spire i magen er velkommen... (",)

- litjmor -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo.

Jeg råder deg til å vente og se. Hvis menstruasjon fortsatt ikke kommer kan du jo ta en ny test. Hadde selv mens to ganger i november. Den 10. og 22. nov. Altså bare 14 dager mellom. Sitter nå her og er 5+5 på vei.

Hvis spiren er velkommen, krysser jeg fingrene og håper på positivt resultat neste gang. :D

Skrevet

Det er vel med graviditetstester som med andre tester; om testen er negativ, er det likevel en viss sjans for at du er gravid. Om testen er positiv, er det derimot ingen mulighet for at det er feil. Vent litt, og ta en test til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei du !

Etter at jeg sluttet på pillen for 3 måneder siden har jeg hatt mens to ganger. Første gangen kom den når ventet, etter 28 dager, andre gangen hadde jeg en syklus på over 50 dager ! Testet selvfølgelig, men magefølelsen min var hele tiden at jeg var sikker på at jeg IKKE var gravid. Jeg vet ikke helt hvorfor, men noe sier meg at man liksom "vet det" når det skjer. Flere av oss her inne har erfart at kroppen blir litt på bærtur når man kaster pillene. Så antagelig er du nok ikke gravid hvis testen er negativ. Jeg tar det med ro og satser på at syklusen kommer i rytme igjen i løpet av et halvår eller så. Dessuten kan man jo bli gravid selv om eggløsningen er uregelmessig :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan nok gå ganske lenge før kroppen er "normalt" innstillt. Det sikreste er nok å ta seg en tur til legen, da får du bekreftet/avkreftet svangerskap- eller om det skulle være noe annet som gir deg magesmerter...!

Hilsen fra tito

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...