Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par ganger har jeg fått ødelagt gensere når jeg har skiftet fargepulver/toner/blekk i kopimaskinen på jobben. Jeg og et par stk er de som har fått opplæring på denne maskinen, så det er ikke "hvem som helst" som kan gjøre dette.

Har jeg noen rettigheter når det gjelder å få erstatning for ødelagte klær?

Hvis noen vet - så vil jeg gjerne vite om dette står i ett eller annet "reglement"..........

På førehand - hjarteleg takk :bukke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Litt kvalifisert gjetning sier meg at du ikke kan forlange å få erstattet klærne, men dere kan forlange at det kjøpes inn beskyttelsestøy (forkle?) dere kan putte på dere når dere skifter toner.

Skrevet

Jeg har fått erstattet et par sko som har blitt ødelagt på jobben, og et par andre har fått ny bukse.

Kommer nok veldig ann på jobben antar jeg.

Eller hvor mye "skyld" man har i det selv?

Gjest Gjest
Skrevet

Ville ikke regnet med det nei.. Det er du som har "sølt"..

Må jo si jeg er overrasket over at ikke alle kan bytte toner i en kopimaskin??? Dette er allmennkunnskap for de som benytter kopimaskin i arbeidet sitt...

Skrevet

Bruk klær som det ikke er "så" farlig at ødelegges i arbeidet. Med dette mener jeg ikke at klærne skal være stygge, men at du kanskje ikke bruker de dyreste klærne på jobben...

Og jeg kan også skifte toner på kopimaskinen på jobb, selv om ingen har lært meg..

Skrevet

Arbeidsgiver er ansvarlig for å legge arbeidet til rette slik at det ikke forvolder skade på person eller eiendeler under arbeid.

I trådstarters tilfelle burde arbeidsgiver tilrettelegge arbeidsforholdet slik at arbeidstaker ikke får klær ødelagt under slik arbeid. Hva med et forkle e.l. man kan ha på seg?

Gjest Gjest
Skrevet
Et par ganger har jeg fått ødelagt gensere når jeg har skiftet fargepulver/toner/blekk i kopimaskinen på jobben.  Jeg og et par stk er de som har fått opplæring på denne maskinen, så det er ikke "hvem som helst" som kan gjøre dette.

Har jeg noen rettigheter når det gjelder å få erstatning for ødelagte klær?

Hvis noen vet - så vil jeg gjerne vite om dette står i ett eller annet "reglement"..........

På førehand - hjarteleg takk  :bukke:

Når du vet du søler, så får du beskytte deg med noe.

dessuten er det fradrag i posten i selvang ,men det vil ikke være lønnsomt å kreve for klærene. Om du ikke har så store utgifter at det overstiger summen der da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...