Gå til innhold

Oppsigelsestid på strømabonnement?

Anbefalte innlegg

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Vet jeg burde ringe strømselskapet, men jeg skulle gjerne hatt et svar i kveld eller i morgen tidlig og telefonen min funker ikke. Er det vanlig at man har oppsigelsestid hos et strømselskap eller er det bare å ringe og si ifra for eksempel en uke i forveien at man flytter? Jeg flytter nemlig fra leiligheten jeg bor i nå og inn i en ny der det allerede er et abonnement.

Noen som vet?:)

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare ringer og sier opp når du skal si det opp så går det på dagen.

Skrevet

Hafslund har 14 dager.

Varanger Kraft har 3 uker.

Gidder ikke søke på flere...

Skrevet
Hafslund har 14 dager.

Gidder ikke søke på flere...

Seriøst? Det har ikke eidsiva....

Skrevet
Hafslund har 14 dager.

Dette gjelder vel ikke ved flytting? Når man flytter, fyller man jo ut strømskjema sammen med dem man kjøper av/selger til, så blir strømabonnementet overført. Da har man jo i praksis sagt opp, og jeg har aldri opplevd at det har vært oppsigelsestid på dette (og har hatt Hafslund, ja).

Så er det jo opp til enhver om man vil beholde det abonnementet som er i bruk der man flytter til.

Skrevet

Jo, det var ved flytting. Det sto ingenting om annen oppsigelse enn ved flytting. Alle kan vel levere over alt, så da er kanskje alt flytting så lenge man ikke går til annen levrandør? Aner ikke jeg.

Sjekk hjemmesidene, så finner dere.

Skrevet

Jeg sa opp to abonnementer hos Hafslund i slutten av mai og det ble gjort på dagen, altså ingen oppsigelsestid. Måneden før overtok vi strømabonnementet her (Også Hafslund) vi bor nå og det skjedde også uten noen form for oppsigelsestid.

Skrevet

Jeg snakka faktisk med Hafslund i dag om akkurat dette. Jeg har nettleie der.

De sa at det gikk på dagen. Jeg skulle bare lese av måleren og melde meg ut, så kom sluttoppgjøret etterpå til den nye adressen min.

Gjest Gjest
Skrevet

gå inn på nettsiden deres.

Logg deg inn med kundenr og sei opp avtalen.

Gjorde nå i mai hos lyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...