Gå til innhold

Stroppeløse kjoler kun for slanke jenter?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Du får snakke for deg selv. Hva er "den gjengse meningen?" Bare i denne tråden er det jo mange forskjellige meninger om temaet...

Kanskje jeg tar feil, kanskje idealet faktisk er runde skuldre og armer..?

Det jeg har sett i denne tråden er folk som sier at man skal kjøpe det man selv vil, og folk som mener at man ikke bør kjøpe stroppeløse kjoler fordi det fremhever de samme skuldrene og armene som ikke nødvendigvis behøver å fremheves.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
At det finnes stroppeløse brudekjoler i store størrelser er absolutt ingen garanti for at det er pent. Dette bildet er hentet fra linken og er etter
Helt enig - jeg la også merke til den - helt grusomt.

Spiller ingen rolle om kjolen er fin så lenge den ikke er pen på den som bærer den.

Gjest Gjest
Skrevet
Helt enig - jeg la også merke til den - helt grusomt.

Spiller ingen rolle om kjolen er fin så lenge den ikke er pen på den som bærer den.

Er dette samma dama i en kjole med stropper?

I såfall, i rest my case.

Gjest Gjesta
Skrevet

Og jeg skjønner ikke hvorfor enkelte er så hårsåre! Det ble spurt hva vi synes er fint, og det har de fleste svart på. Om man ikke er enig, så velger man selvfølgelig stroppeløs kjole allikevel. Dette handler ikke om at folk i større størrelser skal skjule seg, men heller tips om hva som ser best ut på forskjellige kroppsfasonger. Og så finnes det alltid unntak, selvfølgelig.

Skrevet
At det finnes stroppeløse brudekjoler i store størrelser er absolutt ingen garanti for at det er pent. Dette bildet er hentet fra linken og er etter min mening et skrekkeksempel!

Skrekkeksempel?

Jeg for min del synes denne damen i akkurat denne kjolen var nydelig jeg da!!! Viser bare hvor forskjellig smaken kan være....

Skrevet
Er dette samma dama i en kjole med stropper?

I såfall, i rest my case.

Kan ikke forstå annet og hun er jo hundre ganger flottere i kjolen med stropper.

Skrekkeksempel?

Jeg for min del synes denne damen i akkurat denne kjolen var nydelig jeg da!!! Viser bare hvor forskjellig smaken kan være....

Nydelig? Å fremstå som nærmest halvnaken med valkene på utstilling? Smaken er helt klart forskjellig ja...

Selv om jeg ikke er i markedet for brudekjoler, har jeg jo fått med meg at det er stroppeløse brudekjoler som er tingen. Hvordan det ser ut har lite eller ingenting å si... Litt merkelig egentlig når jeg også ser hvor stor vekt brudene legger på å være unike... Tipper vi kommer til å le like godt av denne brudekjolemoten om noen år som vi har gjort av 80- og til dels også 90-tallets "marengskjoler".

(Jeg har selv sittet i kirken og lurt på når puppene skal sprette ut av kjolen og treffe presten i ansiktet... :ler: )

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes det sjelden er fint med stroppløse kjoler, uansett om den som bærer kjolen er tynn som ei flis eller fyldig. Synes det ofte blir litt "avkortet", det blir litt snaut på toppen.......

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det sjelden er fint med stroppløse kjoler, uansett om den som bærer kjolen er tynn som ei flis eller fyldig. Synes det ofte blir litt "avkortet", det blir litt snaut  på toppen.......

Helt enig, man ser halvt påkledd ut - noe mangler.

Men jeg skal være så ærlig at jeg synes tjukke damer ikke er pene i stroppløse kjoler uansett.

Skrevet

Det er ikke alt som er pent på alle kropper, og man ser desidert best ut når man kler seg etter den kroppen man har. Selv er jeg slank, men det er mye som ikke ser bra ut på meg også.

Gjest Gjest
Skrevet
Kan ikke forstå annet og hun er jo hundre ganger flottere i kjolen med stropper.

Nydelig? Å fremstå som nærmest halvnaken med valkene på utstilling? Smaken er helt klart forskjellig ja...

Selv om jeg ikke er i markedet for brudekjoler, har jeg jo fått med meg at det er stroppeløse brudekjoler som er tingen. Hvordan det ser ut har lite eller ingenting å si... Litt merkelig egentlig når jeg også ser hvor stor vekt brudene legger på å være unike... Tipper vi kommer til å le like godt av denne brudekjolemoten om noen år som vi har gjort av 80- og til dels også 90-tallets "marengskjoler".

(Jeg har selv sittet i kirken og lurt på når puppene skal sprette ut av kjolen og treffe presten i ansiktet... :ler: )

Jeg har aldri sett en brud som ikke ser omtrent ut som alle andre bruder. Skal en absolutt ha på seg det der hvite spetakkelet av en kjole og leke rik for en dag, så blir det aldri unikt. Om kjolen er hvit, creme eller hva, spiller ingen rolle, nyansene er så små at det i den store sammenhengen ikke utgjør noen forskjell.

Hvit, nesten-hvit etc. er vanskelige farger, få kler dem, og de er IKKE slankende, tvert imot.

Stroppeløs kjole er uansett allerede "ut", hvis jeg skal få lov å leke motepoliti. Med en gang et snitt er "enerådende" er det blitt Bohus-moderne, og vi vet vel alle hva det betyr...? Ikke så frescht, nei....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at man bør kle seg etter kroppen sin. Jeg er sylslank men har ganske brede skuldrer og ville aldri gått i stroppeløs kjole. Ihvertfall ikke på bryllupsdagen min.

Så om man kan gå med stroppeløs har mer med kroppsbygningen å gjøre og ikke med hvilken størrelse man bruker.

Gjest Gjest
Skrevet
Stroppeløs kjole er uansett allerede "ut", hvis jeg skal få lov å leke motepoliti. Med en gang et snitt er "enerådende" er det blitt Bohus-moderne, og vi vet vel alle hva det betyr...? Ikke så frescht, nei....

hva er "in"??

bare lurer jeg, er ikke så veldig ekspert på brudekjoler :sjenert:

Skrevet

Personlig synes jeg at damer med "litt for mye på kroppen" er penest i kjole med stropper, og aller helst V-utrigning. Stroppeløse kjoler må sitte veldig tett, og om man har litt for mye så får man lett "valker" som henger under armene, på oversiden av "tubetoppen" på de stroppeløse kjolene. Dessuten får man lett puppene oppunder haka, og det er heller ikke særlig pent...

Men, det er min personlige mening, og du skal selvfølgelig ikke bry deg om hva andre mener - du skal føle deg vel på din bryllupsdag.

Skrevet
En slik kjole med langsgående linjer og v-formet utrigning vil som regel være langt mer flatterende.

Enig med deg, men må bare kommentere akkurat den linken. Hvis man er litt stor fra før, så bør man ikke ha armer på kjolene, for da ser man gjerne enda større ut. Det mest flatterende er litt brede stropper og v-utrigning.

(Så jeg er egentlig enig med deg, måtte bare kommentere akkurat den kjolen ;) )

Gjest baby-E
Skrevet

jeg syns at litt større jenter ofte kan virke enda større med stroppløse brudekjoler.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg er ikke spesielt stor, bruker str. 40. Mamma har akkurat kommet fra england og hadde med seg masse bryllupsblader til meg. Nesten alle kjolene er stroppeløse. Har sett flere jeg liker snittet på, men alle er jo stroppeløse.

Jeg synes du skal gå å og se på kjoler uten moren din. Den dagen en person i størrelse 40 ikke kler en stroppeløs kjole eller blir betegnet som stor - av prinsipp - slår jeg. Og hadde jeg hørt moren din skulle jeg fortalt henne nøyaktig hvor hun kunne stikke opp de ordene der.

Ta med deg en god venninne og gå til en av de brudesalongene som har eksistert en stund. Venninnnen din må ha litt sans for klær, og tørre å si deg i mot. Butikkdamene i disse butikkene vet å si fra også. Si som det er - du synes stroppeløs kjole er det fineste men er redd det ikke kommer til å bli fint på deg. Tipper butikkdamen finner frem kjoledrømmen din på null komma svisj.

Og bare for å fortelle hvorfor jeg blir så forbannet på moren din: For lenge siden var jeg med en venninne og så på kjole. Hun prøvde den ene kjolen etter den andre med god hjelp fra butikkdamen. Alle satt like fint på. Men det var før mamma hadde sagt sitt. Nix, hun fikk ikke kjøpe sånn kjole for det var hun alt for kraftig til (størrelse 40 tipper jeg), og dermed endte hun opp med en utrolig trist greie som var rynket i hele livet og som gjorde at hun så ut som en ballong. Jeg mistet munn og mæle da jeg så henne og da sa hun bare at moren hadde overtalt henne til å gå vekk fra de tettsittende kjolene til en som dekket mer :sur:

Skrevet
Enig med deg, men må bare kommentere akkurat den linken. Hvis man er litt stor fra før, så bør man ikke ha armer på kjolene, for da ser man gjerne enda større ut. Det mest flatterende er litt brede stropper og v-utrigning.

(Så jeg er egentlig enig med deg, måtte bare kommentere akkurat den kjolen ;) )

Da må jeg få kommentere litt også ;) Du har helt rett, men overarmer med "grevinnesleng", valker og groper er ikke så vakkert det heller...

Skrevet

Det skal jeg ikke motsi deg på, Leo ;) Men grevinnesleng var ny for meg :ler:

Gjest Emera
Skrevet
Og jeg skjønner ikke hvorfor enkelte er så hårsåre! Det ble spurt hva vi synes er fint, og det har de fleste svart på. Om man ikke er enig, så velger man selvfølgelig stroppeløs kjole allikevel. Dette handler ikke om at folk i større størrelser skal skjule seg, men heller tips om hva som ser best ut på forskjellige kroppsfasonger. Og så finnes det alltid unntak, selvfølgelig.

Jeg er ikke hårsår. Jeg bare kommenterte. Det med bryllup er langt utenfor meg og mitt, så det angår meg ikke på den måten.

Jeg er liten og sped selv, så det var ikke noe selvforsvar. Jeg synes bare det kan være flott med store bruder i stroppeløse kjoler.

Når det handler om "hva som ser best ut," da handler det vel litt om å skjule ting også...?

Men jeg skal ikke mase mer om dette nå. Ferdig! :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg er ikke hårsår. Jeg bare kommenterte.

Hvorfor følte du at mitt (generelle) innlegg var rettet mot deg da? :ler:

Å kle seg riktig handler ikke om å skjule, etter min mening. Det handler om å finne riktig måte å fremheve på. Setter man store klær på ei lubben jente (altså skjuler), så ser hun større ut. En brudekjole med stropper skjuler ikke mye, gitt. Men den får ikke ting til å tyte på samme måte som en stroppeløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...