Gå til innhold

Stroppeløse kjoler kun for slanke jenter?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

Jeg sjekket den linken som er lagt inn i et innlegg lengere opp - og står enda sterkere på at stroppeløse kjoler passer best til mennesker som ikke er "runde i kantene" oventil ;) Synes den samme linken viste frem kjoler som passet bedre/godt til de som ikke har markerte skuldre/kraveben/armer :)

Men det er min smak :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Nei, det var bare mamma kommentar om at slike kjoler passet best slanke jenter, jeg er ikke slank. (Føler meg helt normal bare så det er sagt, men jeg har ikke tynne armer og utgående krageben).

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg er str 40 og hadde stroppeløs kjole ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes stroppeløse kjoler er penest på de slanke. På fyldigere jenter fremhever det lubne skuldre, armer og brystparti, og det blir litt "tungt" oppe, om du skjønner. Jeg skjønner at folk vil ha de kjolene de selv synes er finest, men så er det det å velge noe som er flatterende for en selv også...

Helt enig.

I tillegg så våger jeg påstanden om at stroppeløskjole ikke er pent som brudekjole. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes utehevede kravebein og pipestilkarmer er stygt, jeg!

Ville heller pakka vekk det :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er jo ikke spesielt stor.. urk. Føler jo nesten at jeg må ha en strisekk i stedet for kjole. Er stroppeløse kjoler kun egnet for jenter som bruker under str. 38?

Om man kler stroppeløs kjole har vel ikke så mye med størrelsen å gjøre, men heller med kroppsbygning, byste og kanskje snittet på kjolen(?) Synes mange ikke ser spesielt bra ut i stroppeløs, det blir ofte noe feil med proposjonene, kjolen ser ut som den skal falle ned hvert øyeblikk, eller man ser alt for naken ut oventil :forvirret: . Og det finnes vel mange fine kjoler med stropper også?? Kjole med stropper=striesekk er iallfall overdrevet!! Men synd at noen salonger absolutt skal selge stroppeløst til alle. :overrasket: Lykke til med kjolevalget, det viktigste er iallfall at man føler seg vel :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Det viktigste er vel at man har passelig med pupper å henge kjolen på :)

Skrevet
Om man kler stroppeløs kjole har vel ikke så mye med størrelsen å gjøre, men heller med kroppsbygning, byste og kanskje snittet på kjolen(?) Synes mange ikke ser spesielt bra ut i stroppeløs, det blir ofte noe feil med proposjonene, kjolen ser ut som den skal falle ned hvert øyeblikk, eller man ser alt for naken ut oventil :forvirret: . Og det finnes vel mange fine kjoler med stropper også?? Kjole med stropper=striesekk er iallfall overdrevet!! Men synd at noen salonger absolutt skal selge stroppeløst til alle.  :overrasket: Lykke til med kjolevalget, det viktigste er iallfall at man føler seg vel :)

:enig_anim: enig, synes ofte det ser ut som om stroppeløsekjoler gir "hengepupp" og glir nedover...

jeg har fine skuldre, men har litt slappe overarmer, derfor synes jeg selv at slike kjoler ikke passer til meg, men halterneck kjoler synes jeg kler meg veldig bra

Gjest Gjest
Skrevet
Om man kler stroppeløs kjole har vel ikke så mye med størrelsen å gjøre, men heller med kroppsbygning, byste og kanskje snittet på kjolen(?) Synes mange ikke ser spesielt bra ut i stroppeløs, det blir ofte noe feil med proposjonene, kjolen ser ut som den skal falle ned hvert øyeblikk, eller man ser alt for naken ut oventil :forvirret: . Og det finnes vel mange fine kjoler med stropper også?? Kjole med stropper=striesekk er iallfall overdrevet!! Men synd at noen salonger absolutt skal selge stroppeløst til alle.  :overrasket: Lykke til med kjolevalget, det viktigste er iallfall at man føler seg vel :)

Helt enig her!

Og som noen skrev tidligere i tråden; skjuler du overarmene til daglig (med vilje)er ikke bryllupsdagen den dagen du skal vise de frem.

Skrevet

:) Hei reveenka..Har hørt det at bruder skinner så mye på dagen sin,at ingen omtrent legger merke til om du kommer med kviser og rød klovne nese..

:) Velg den kjolen du vill du som du syntes er fin-selfølgelig er det forskjellige snitt i de kjolene som er stropp løse også-men har man store over armer så skal de hvertfall ikke pakkes inn.Er man ukomfertabel med stoppløse kjoler kan man bare sy på stropper.enkelt å neste på stropper også-Lykke til på jakten på den perfekte kjolen.

Pst..Har selv en stroppløs kjole-er ikke super tynn jeg heller.

:klem: Bire

Skrevet

Jeg giftet meg i fjor i stoppeløs kjole og alle syns jeg var helt nydelig :)

Kroppen min er langt fra en modellkropp. jeg er ganske liten, har litt ekstra på magen og puppene er litt for store. På forhånd tror jeg ingen hadde ventet at jeg skulle velge en stroppeløs kjole (trodde det ikke selv heller). Da jeg kikket på kjoler kom jeg til en dame i brudesalongen som ville at jeg skulle prøve flere helt forskjellige kjoler. Det var ikke tvil om at en stroppløs kjole passet veldig bra til meg! Så da ble det det :)

Mitt tips er å prøve ulike kjoler, for ingen kan si hva som passer til akkurat deg. Til og med min mor hadde nok sagt at stroppeløs kjole ikke var noe for meg. Så feil kan folk ta!

Gjest Revenka
Skrevet
Kjole med stropper=striesekk er iallfall overdrevet!!

Jeg mente striesekk bokstavelig talt ;) Skrev striesekk i stedet for kjole, ikke i stedet for kjole uten stropper :) Bare tenkte at da kunne man jo kamuflere alt på en gang..tihi :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes stroppeløse kjoler er pent på de aller fleste jeg :)

Under her er en link til en side som har plus size brudekjoler, flere av modellene har stroppeløse kjoler selvom de ikke er små og tynne:

http://www.sydneyscloset.com/asp/category....50&pagesize=all

Ja, og det er ikke så veldig pent med en bolle oppi et eggeskall, er det vel? Det er MYE lekrere med stropper eller korte ermer, det ser mer kledd ut.

Gjest Emera
Skrevet

Merkelig holdning det der, at har man runde skuldre og armer, så skal de absolutt skjules!

Hvorfor det, egentlig?

Føler man seg komfortabel med å være så bar øverst, så kan man vel bære den kjolen man vil. Enten man har bein stikkende ut eller om man er rundskåret.

Gjest Gjest
Skrevet
Merkelig holdning det der, at har man runde skuldre og armer, så skal de absolutt skjules!

De trenger ikke å skjules...men er det noen grunn til å fremheve det? Man fremhever det fineste man har :)

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig. Skjønner ikke denne diskusjonen i det hele tatt, jeg! Hvorfor i all verden skal vekta ha noe å si for stroppeløs eller ikke? Enig i at en kjole der fettet henger over kantene av kjolen ikke er pent, men da passer jo ikke kjolen? Så lenge man får en i rett str og form, spiller vel ikke sstropper eller ei noen rolle? Det er da ikke noe penere om en kleshenger uten pupper går med en stroppeløs kjole der kjolen står langt ut fra kroppen? Nei, så lenge man finner en som passer i str eller snitt, spiller da ikke formene på kroppen noen rolle!!

Gjest Emera
Skrevet
De trenger ikke å skjules...men er det noen grunn til å fremheve det? Man fremhever det fineste man har :)

Og runde armer og skuldre er altså ikke fint, da?

Skrevet
Under her er en link til en side som har plus size brudekjoler, flere av modellene har stroppeløse kjoler selvom de ikke er små og tynne:

At det finnes stroppeløse brudekjoler i store størrelser er absolutt ingen garanti for at det er pent. Dette bildet er hentet fra linken og er etter min mening et skrekkeksempel!

Jeg giftet meg i fjor i stoppeløs kjole og alle syns jeg var helt nydelig :)

Nå er det svært sjelden folk forteller bruden at hun ser helt forferdelig ut da ;) ... Sier absolutt ikke at det var tilfelle med deg, men stort sett vil jeg si at små, trinne damer med store pupper (Som meg selv) ikke kler stroppeløse kjoler særlig godt. En slik kjole med langsgående linjer og v-formet utrigning vil som regel være langt mer flatterende.

Nå skal det sies at høyde og "tyngdefordeling" har mye å si, så man må ikke se seg blind på størrelser.

Gjest Gjest
Skrevet
Og runde armer og skuldre er altså ikke fint, da?

Vel, siden du spør...så nei, det er vel ikke den gjengse meningen. Runde skuldre ser SÅ mye bedre ut med en stropper, siden det bryter opp litt.

Gjest Emera
Skrevet
Vel, siden du spør...så nei, det er vel ikke den gjengse meningen. Runde skuldre ser SÅ mye bedre ut med en stropper, siden det bryter opp litt.

Du får snakke for deg selv. Hva er "den gjengse meningen?" Bare i denne tråden er det jo mange forskjellige meninger om temaet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...