Gjest Revenka Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Har så vidt begynt å se etter brudekjole, og har hørt flere mene at stroppeløse kjoler er kun pent på slanke jenter. Hva mener du? Uansett, det er jo ikke så viktig hva andre syns så lenge man liker det selv. Jeg så på en kjole som jeg likte, så kommenterte mamma at den var finest på slanke jenter Jeg er jo ikke spesielt stor.. urk. Føler jo nesten at jeg må ha en strisekk i stedet for kjole. Er stroppeløse kjoler kun egnet for jenter som bruker under str. 38?
Gjest StoreSky Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Synes stroppeløse er fint på de fleste! Så lenge snittet er bra. Problemet kan være å få skikkelig støtte til puppene, hvis man har store pupper i sammeslengen! Min erfaring, så jeg brukte en BH under som gikk i ett med kjolen (ikke brudekjole altså).
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Jeg synes stroppeløse kjoler er penest på de slanke. På fyldigere jenter fremhever det lubne skuldre, armer og brystparti, og det blir litt "tungt" oppe, om du skjønner. Jeg skjønner at folk vil ha de kjolene de selv synes er finest, men så er det det å velge noe som er flatterende for en selv også... Endret 30. juli 2006 av Pheps
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Prøv deg fram og se hva du synes passer best på deg
miss77 Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes stroppeløse kjoler er penest på de slanke. På fyldigere jenter fremhever det lubne skuldre, armer og brystparti, og det blir litt "tungt" oppe, om du skjønner. Jeg skjønner at folk vil ha de kjolene de selv synes er finest, men så er det det å velge noe som er flatterende for en selv også... ← Om kjolen sitter pent syns jeg heller tvert imot. Men om man er litt stor bør man for all del unngå puffermer og andre "lekre" 80-tallsdetaljer som gjør at man ser enda større ut enn man er.
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes at stroppeløse kjoler er penest på mennesker med rette skuldre og der kravebena vises litt - og så må armene være pene(faste i fisken) - og for all del - bysten bør ikke være tung.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Har så vidt begynt å se etter brudekjole, og har hørt flere mene at stroppeløse kjoler er kun pent på slanke jenter. Hva mener du? Uansett, det er jo ikke så viktig hva andre syns så lenge man liker det selv. Jeg så på en kjole som jeg likte, så kommenterte mamma at den var finest på slanke jenter Jeg er jo ikke spesielt stor.. urk. Føler jo nesten at jeg må ha en strisekk i stedet for kjole. Er stroppeløse kjoler kun egnet for jenter som bruker under str. 38? ← Synes det er pent på slanke. Ikke pent når de store runde kommer med de. valkene tyter ut overalt
Gjest gjest8 Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Stroppeløse kjoler fremhever skuldre og overarmer. Dette kan man tolke som at stroppeløse kjoler ser best ut på tynne damer. Og slik som Trinny og Susannah aldri kan få sagt mange nok ganger, v-hals er finest på damer som har store pupper.. Et annet problem med stroppeløse kjoler er bysten...men dette gjelder vel kvinner i alle vektklasser...? Jeg har desverre sett altfor mange bruder (men også jenter med tubetopper) som ikke er komfortable med stroppeløs bh. Det er lite som er mindre sexy som å se damer dra opp kjolen/toppen..
Gjest Smooth Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes stroppeløse kjoler er pent på de aller fleste jeg Under her er en link til en side som har plus size brudekjoler, flere av modellene har stroppeløse kjoler selvom de ikke er små og tynne: http://www.sydneyscloset.com/asp/category....50&pagesize=all
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #10 Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes stroppløse kjoler kan være pent uansett størrelse, bare tull at det er for tynne jenter. Har sett mange store bruder med stroppløse kjoler, og har ikke reagert på det. At det tyter litt ut der kjolen strammes gjør det på slanke jenter også, siden kjolen ofte snøres stramt for å sitte på. Og er overdelen stram og BH'en bra, så holder puppene seg pent på plass der de skal. Kjøp den du liker du, man blir nydelig når man er fornøyd med seg selv :smile:
Gjest Revenka Skrevet 30. juli 2006 #11 Skrevet 30. juli 2006 Jeg er ikke spesielt stor, bruker str. 40. Mamma har akkurat kommet fra england og hadde med seg masse bryllupsblader til meg. Nesten alle kjolene er stroppeløse. Har sett flere jeg liker snittet på, men alle er jo stroppeløse.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Jajaja...., men vi som er litt store kan faktisk kle stroppeløse bare den finner den rette kjolen. Jeg har prøvd utallige selskapskjoler den siste tiden, og har endt opp med en stroppeløs todelt selskapskjole som sitter perfekt til meg. Det var den som satt finest og det har jeg fått tilbakemeldinger på fra de som var med (og ja, de sier det som det er ) Ta med deg en venninde du stoler på, prøv forskellige kjoler, finner du en stroppeløs en du liker, så ta den! Ikke bry deg om hva folk her inne sier!! Viktigste er at du føler deg vel og fin. Lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 ah, trodde trådstarter her snakket om stroppekjoler Jeg må lære meg å lese det som faktisk står rundtom her Stroppeløst kan vel være vel så fint på "små" som "store". Igjen, vil jeg anbefale deg å prøv det frem, og plukk den DU liker best. Det er din dag, og du skal føle deg komfortabel i det du går i, og du skal være fornøyd!
flickan Skrevet 30. juli 2006 #14 Skrevet 30. juli 2006 Har ikke noe spesiell mening om stroppeløs kun er forbeholdt slanke, men hvis du er str 40 er du jo virkelig IKKE stor og trenger følgelig ikke tenke på det..
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 Hvor høy er du da? Om du er høy og bruker str 40, så har du ingenting å klage på i det hele tatt Enn om du er lav, så er det heller ikke så gæli!
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes at stroppeløse kjoler er penest på mennesker med rette skuldre og der kravebena vises litt - og så må armene være pene(faste i fisken) - og for all del - bysten bør ikke være tung. ← Jau, enig.
Leyla77 Skrevet 30. juli 2006 #17 Skrevet 30. juli 2006 Jeg ville i utgangspunktet ikke ha stroppeløs kjole, men opplever når jeg er rundt å prøver, at det nesten ikke finnes annet! Opplevde også i en brudesalong at jeg ikke fikk lov til å prøve andre kjoler enn stroppeløse. Er selv kraftig, men har rette skuldre. Det er bare dumt å pakke eventuelle kraftige armer inn stoff med glitter og stas på. Da syns de iallefall. Det er ikke pent når kjolen er snørt så stramt at huden folder seg over kanten. Dette skjer nok oftere på bruder som er større en str 38 Hurra til alle bruder som klarer å beholde egen stil i kjolen. Viser du aldri overarmer ellers skal du iallefall ikke gjøre det på bryllupsdagen din. Enten du er tjukk eller tynn!!
Gjest Revenka Skrevet 30. juli 2006 #18 Skrevet 30. juli 2006 Jeg er lav... tihi. Ca 160 cm. Men men, uansett så skal jeg prøve ulike kjoler så får jeg se hva som sitter penest.
Gjest Neffi Skrevet 30. juli 2006 #19 Skrevet 30. juli 2006 Så dumt at du nå skal tro at du ikke passer i en stroppeløs! Det gjør du helt sikkert! "Om du skal ha en stroppeløs bør du ha slanke armer, markerte kraveben osv" For noe tull! I følge mange kan man da ikke gå i noen som helst kjoler fordi man ikke har den rette kroppen. Man må kunne gå utenom reglene for å kunne finne noe som passer EN SELV, perfekt. Str 38 40??!! Stort??
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #20 Skrevet 30. juli 2006 Jeg synes at stroppeløse kjoler er penest på mennesker med rette skuldre og der kravebena vises litt - og så må armene være pene(faste i fisken) - og for all del - bysten bør ikke være tung. ← Men str. 40 er jo ikke akkurat flodhest da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå