Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Popin
Skrevet

Havner du i himmelen eller helvete?

Hva gjør at du kommer dit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kristenunitarismen mener nok flesteparten at alle frelses.

Skrevet
I kristenunitarismen mener nok flesteparten at alle frelses.

Hva er kristenunitarismen?

Gjest King James
Skrevet (endret)

Time will tell...

Endret av Keiser James
Skrevet
Time will tell...

Men hva er mest sannsynlig? Har du syndet? Tror du på gud?

Hvis ikke er det vel "rakt at helvete" med deg..

:ler:

Gjest King James
Skrevet
Men hva er mest sannsynlig? Har du syndet? Tror du på gud?

Hvis ikke er det vel "rakt at helvete" med deg..

:ler:

Mest sansynlig..Vel etter min tro så kommer jeg til en Åndelig verden eller en astral verden..Etter min tro kommer man ikke til himmelen før man har vert i den materielle verden og den astrale og den kausale verden..

Har jeg syndet klart jeg har hvem har ikke det vi er alle syndere.

Ja jeg tror på Gud.

Nei det er ikke rake helvete for meg..Siden jeg tror ikke på helvete i den forstand som mange tenker det. For meg er helvete noe vi selv skaper.

Så vist jeg kommer en plass så er det himmelen ( eller den Kosmiske verden som jeg kaller det )

Skrevet

Spennede det.....

Selv tror jeg ikke på gud. Jeg tror hvis vi ikke kremeres at vi blir spist opp av mark. Som min mor sa " Det er på kirkegården de feiteste markene er."

Skrevet
Spennede det.....

Selv tror jeg ikke på gud. Jeg tror hvis vi ikke kremeres at vi blir spist opp av mark. Som min mor sa " Det er på kirkegården de feiteste markene er."

oh my god!

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Ikke noe jeg kan gjør eller vite.

Bare at livet med troen på Jesus Kristus har frigjort meg fra dødelige bekymringer.

Men bekymrer meg for menneskers gjerninger som er tomhet om de ikke tror på Gud som jeg mener fyller tomheten i meningen med livet.

Denne tro er grenseløs fordi de ikke kommer av gjerninger men alene ved tro på en sannhet som fyller meg dag for dag.

Maybe i'm just a sucker with no self-esteem.

Nei har ikke behov for det heller, men at jeg er elsket av Gud, så lever jeg videre som barn, men likevel voksen.

Gjest King James
Skrevet
Spennede det.....

Vel da tok din mor nok feil.....De feiteste markene er faktisk i Skogen i trær nede i Amazonas

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Helvete er verdens beste foretningside. Da den katolske kirke innførte den tradisjonelle helvetes læren, og så den glimrende avlatslæren, tjente de raskt ufattelige rikdommer.

Jesus sier gjentatte steder at det er kun gjennom tro på han at man kan få evig liv (se f.eks. Joh. 3,16 og 11,25-26). Hvordan kan man da få evig liv i helvete?

Flere kristne samfunn tror helvete bare er en siste slutt, akkurat som f.eks. humanetikere tror om alles liv.

Skrevet

Siden himmel og helvete ikke eksisterer i min verden, satser jeg på at jeg ganske enkelt slutter å eksistere kort tid etter jeg trekker min siste pust.

Skrevet

Når jeg dør, så blir jeg borte.

Jeg skal ikke noe sted og "sjelen" min bare dør sammen med resten av maskineriet.

Skrevet
Når jeg dør, så blir jeg borte.

Jeg skal ikke noe sted og "sjelen" min bare dør sammen med resten av maskineriet.

Det iriterer meg med mennesker som snakker sikkert om noe som verken kan bevises eller mot bevises.

Skrevet
Det iriterer meg med mennesker som snakker sikkert om noe som verken kan bevises eller mot bevises.

Med døden er det vel ingenting som kan bevises eller motbevises tror jeg. Dette er vel snakk om hva vi selv tror?

Skrevet

Når jeg slutter og puster, stopper hjertet mitt og hjernen min funker ikke mer. Da bærer det til graven under torva.

På min gravsten skal det stå : "dett var dett"

Skrevet

Aner virkelig ikke hvor jeg havner når jeg er død, eller om jeg i det hele tatt havner noe sted - det er litt av sjarmen ved ikke å være religiøs ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...