Gjest veslemor ikke innl. Skrevet 2. januar 2003 #1 Del Skrevet 2. januar 2003 Nå er jeg snart ferdig med videregående. Har noen fag jeg må ta til høsten, men jeg er på god vei. :D Har bare ett spm. Jeg har lyst til å ta videre utdanning, men jeg har ikke lyst til å fortsette på SKOLE, om dere skjønner? Derfor lurte jeg på om sånne "brevskoler" har noe for seg? Går dete som vanlig utdannelse, eller MÅ jeg på høyskole/universitet? Har ingen lyst til å flytte, jeg bor langt unna nærmeste studiested. Noen som forstår hvor jeg vil hen, og kan svare meg? Nyttårsklem fra Veslemor 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. januar 2003 #2 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg tok noen fag gjennom NKI for et par år siden. Jeg sendte inn brevene og måtte ta skriftlig/muntlig eksamen. Jeg fikk eksamenskarakterene fra den lokale skolen, men har fortsatt ikke fått noen papirer på fagene fra NKI. Etter uttallige henvendelser har de fortsatt ikke sendt det - og jeg er forbanna......Nå må jeg kanskje ta fagene igjen for å få standpunktskarakter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 2. januar 2003 #3 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg tar nettstudier gjennom NKI nå. Leverer inn oppgaver på mail, og kommuniserer med lærer gjennom mail. Kan ringe også, men har ikke turt det ennå... Hittil er jeg fornøyd med det, bortsett fra at det er en smule usosialt... Fordelen er at jeg kan lese når det passer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veslemor ikke innl. Skrevet 2. januar 2003 #4 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har ingen utdanning fra før utenom VGS, som jeg straks er ferdig med.. 8) Er dette noe å satse på da? Orker ikke mere skole! :oops: Er det vanskelig å få lest? Hvordan blir denne utdanningen sett på i forhold til andre typer skoler? BI, universitet osv.. Er så usikker om dette er noe for meg, om jeg kaster bort noen års lesing for ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. januar 2003 #5 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg tror det avhenger av hvilken utdannelse du velger. Og om du tar avsluttende eksamen. På mitt studium, kan jeg velge om jeg vil ta eksamen eller ikke. Etter eksamen, får jeg vitnemål og karakter som på vanlig høyskole, velger jeg å ikke ta eksamen, får jeg bare kursbevis. Altså, det er smartest å ta eksamen... Det avhenger også hvor mange vekttall du tar. Husk også at de fleste studiene kvalifiserer til lån/stipend i lånekassen. Du kan jo bestille en katalog med oversikt over studiene, så kan du titte i den og se om du finner noe du interesserer deg i. Gratis katalog kan du bestille her Om det er vanskelig å få lest? Vel, det krever jo litt selvdisiplin, da... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 7. januar 2003 #6 Del Skrevet 7. januar 2003 Dette er et veldig godt alternativ: http://www.nvu.no/ Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå