Wonders Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Jeg kan ta ett glass Reisling, kun hvitvin, så blir jeg helt brusete i kroppen, Ja, jeg er billig i drift Har noen en god hvit vin, som man ikke smaker alkoholen, og som ikke gir NOE sur, tørr ettersmak? En hvitvin som er mild, søt og.... ja god får oss som eller ikke er glad i alkohol? Har kun falt for Reisling fordi smaken er som på Cider, som jeg elsker. Og Black Tower var ikke så bad... Er det noen som husker VINECOOLER? Den på mørke grønn glassflaske, DEN var god... Pleier å se på Travel Cannels Floind Uncroked...elsker å høre disse folka prate om vin,.....
Gjest gjesta Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Wine cooler likte jeg også ja, tror det finnes fremdeles..? Jeg synes Torres-vinene er litt vel søte, og da faller de kanskje i smak hos deg? Lett å finne på polet, for de har små figurer hengende på flaskehalsen. En med en liten tyr og en med en liten engel, den med tyren syntes jeg var best. Tror ikke prisen er så verst heller.
Rosenrød Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Winecooler var nammenam, savner den kjempemasse! Jeg elsker søte viner, spesielt musserende. Prøv Martini Asti, den liker du ganrantert!
barkebille Skrevet 1. august 2006 #6 Skrevet 1. august 2006 Jeg spurte etter wine cooler på polet, de ante ikke hvem som eventuelt selger den nå, og jeg har ikke funnet den noen andre steder, så jeg går ut ifra at den ikke finnes mer - virkelig synd !
mee mee Skrevet 1. august 2006 #7 Skrevet 1. august 2006 jeg tenker samme som deg min favoritt er riesling, men rhone lady (eller noe sånn) er god den og, ganske lik riesling.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2006 #8 Skrevet 1. august 2006 Riesling er ikke en vin - det er en drue. Skal du ha en god Riesling vin må du satse på noe annet enn Black Tower, som gir en klam ekkel ettersmak i munnen. Liker du det søtt - prøv Dr.Loosen - fra den billigste og oppover. Den til ca 120,- er helt fantastisk. Flere å anbefale MAth. Johs. Clusserath - meget rimelig også. Marienkeller. Skal det være noe annet enn tysk hvitvin - og kanskje noe til fisken eller rekene: Domaine Du Tariquet - denne fås også i treliter. Denne er en god og halvtørr alround vin som fint også kan brukes på Vorspielet. Domaine Du Maubet er også god.
mee mee Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 (endret) Riesling er ikke en vin - det er en drue. ← vet det, mente bare at det er mange viner som bruker riesling druer. od disse vinene pleier å være gode, søte og lette. Endret 1. august 2006 av mee mee
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Var til alle i tråden - ikke bare deg over her
Amalie_85 Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Wine cooler blir solgt på systembolaget i svergie vet jeg hvertfall. Der jeg kjøper mine
mee mee Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 johan brunn (ett eller annet) og dr. loosen har god riesling vin!
minienthe Skrevet 1. august 2006 #13 Skrevet 1. august 2006 LaSalle er også en søt og musserende vin. ← den er søt ja, men musserende ? hvor er boblene ?
skrue Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Søt hvitvin? Du kan prøve Saracco Moscati d'Asti som det skrives litt om i tråden under. Svakt musserende, søt som saft og alkoholinnhold omtrent som øl http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=208812
Leo Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Skal det være noe annet enn tysk hvitvin - og kanskje noe til fisken eller rekene: Domaine Du Tariquet - denne fås også i treliter. Denne er en god og halvtørr alround vin som fint også kan brukes på Vorspielet. ← Dette er en relativt OK hvitvin prisen tatt i betrakning, så den faller garantert ikke i smak hos trådstarter . Gode gamle "Canei" og "Peach Canei" finnes ennå og smaker ikke noe nærheten av verken vin eller alkohol, så de kan jo være verdt et forsøk. Alkoholinnholdet ligger på 5 - 5,5%.
brumma* Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 Dette er en relativt OK hvitvin prisen tatt i betrakning, så den faller garantert ikke i smak hos trådstarter . ← Hehe... Jeg tenkte faktisk det samme. Liker den godt, og jeg er egentlig glad i litt tørrere viner.
Gjest polet Skrevet 16. august 2007 #17 Skrevet 16. august 2007 den australske rosemount estate (hvitvin) er også søt. kjempe god syns jeg,har ikke den alkohol ettersmaken liksom. er ikke riesling,men en gewurstraminer. (eller hvordan det skrives igjen) litt annerledes smak en rieslingen,som stort sett har litt eple/pære smak.
La Luna Skrevet 16. august 2007 #18 Skrevet 16. august 2007 Liebfraumilch er en søt og billig fjortisvin (som jeg oppi tjueåra også fortsatt drikker..... )
Amalie_85 Skrevet 17. august 2007 #19 Skrevet 17. august 2007 Black Tower og Blue Nun syns jeg er gode. Og den som har hvit kartong, som det står Riesling på med snirklete skrift. Og er ikke hvit vinen god så drikker man den kald så går det
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #20 Skrevet 17. august 2007 Pleier å se på Travel Cannels <span style='color:maroon'>Floind Uncroked</span>...elsker å høre disse folka prate om vin,.....Men du har tydeligvis ikke fått med deg det de prater om... Søt, mild, vin som ikke smaker alkohol, kan jeg få anbefale Gøy-saft?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå