Gå til innhold

Dåp

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg har fått gleden av å være fadder til en venninnes barn.

Dette er første dåp i vennegjengen, og ingen har derfor gode forslag til hva en fadder gir, og hvor mye man bør bruke.

Noen som har erfaring og forslag til dette? Tusen takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

*kontanter, 500 eller 1000 avhengig av hva du syns passer deg og om du har mann som skal stå på kortet sammen med deg

*Obosmedlemsskap og et lite smykke eller noe

*Et smykke eller noe

*Barnesangboka

*Barnesangboka og Eventyrboka

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ga 1000 kroner til mitt fadderbarn da han ble døpt. Moren satte det inn på en konto de hadde opprettet.

Skrevet

Mine fadderbarn (9 stk) har alle fått skje og gaffel i sølv. Og dette har vært flittig brukt fra de var små - og ligger fortsatt i skuffen i hjemmet hos 20-åringen. Brukes titt og ofte (syltetøyskåler/påleggsfat) ;)

Det med sangbøker/bokverk er også flotte gaver.

Smykker og kontanter likeså.

Du - du er heldig som får være fadder ;)

Skrevet

Denne skal jeg følge med på, skal selv være fadder i august. Til min sønn fikk vi sangbok og eventyrbok med en personlig hilsen inne i den ene boka. Kjempekos.

Gjest regine
Skrevet

Jeg har et fadderbarn, og til henne kjøpte jeg:

- halskjede m. anheng med steiner fra der jeg bor

- kopp/skål sett også med mønster fra her jeg bor.

Smykket er mer til hun blir eldre, mens kopp/skål er noe mens hun er lita. Syns det var greit å kjøpe noe som kan brukes både nå og senere.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Takk for svar, dere.

Jeg fikk selv av min fadder penger inn på en konto han opprettet i mitt navn på posten. Her satte han inn penger til hver bursdag og hver jul. Husker jeg ble overlykkelig da jeg ble 18 og fikk overrakt boken med masse penger på..

Jeg er imidlertid veldig usikker på om jeg ønsker å gi han penger (det er en gutt jeg skal være fadder for).

Og mamman og pappan hans har barn fra før, så jeg ville tro de har bøker med barnesanger, etc fra før.

Sølvskje er en god ide! Det husker jeg at jeg selv fikk også.

Og JA; Jeg er kjempeheldig som får være fadder!! Jeg gleder meg enormt til å følge opp den lille pjokken, og til å tilbringe masse tid med han :) .

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk www.malurten.no der er det masse fint

Gjest Cosmic Girl
Skrevet (endret)
Sjekk www.malurten.no der er det masse fint

Du er en knupp!! Fant en krakk der for noen uker siden, men nå husket jeg ikke hva det het og har lett og lett uten å finne noen hjemmeside. Tusen takk!!

Endret av Cosmic Girl
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er fadder til fem stykker jeg også. Bare gutter.. Jeg tror det er litt letter å kjøpe til en liten jente. Jeg har gitt sølv skjeer. Da har jeg noe å gi på hver bursdag. Så har jeg kjøpt en fin barnebibel (dåp er jo en relgiøs handling..)

Skrevet
Du er en knupp!! Fant en krakk der for noen uker siden, men nå husket jeg ikke hva det het og har lett og lett uten å finne noen hjemmeside.  Tusen takk!!

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Skrevet

Vår sønn fikk et gullkors av det ene fadderekteparet, og og en barnebibel+en sparebøssetraktor i sølv av det andre fadderekteparet.

Skrevet

Jeg kjøpte et barne service til mitt fadderbarn...

i tillegg så fikk han den store sangboka av noen andre faddere...

Skrevet

Teppe fra Babyshop med navn, fødselsdato, vekt og lengde.

NYDELIG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...