Gå til innhold

Meningen med livet..

Englepusen

Anbefalte innlegg

det stooore spørsmålet..sliter med å finne noe svar på det.

Og sånn har det vært lenge.

Sitter her med masse regninger jeg ikke har råd til å betale, en jobb som tar alt for mye tid, en verden full av krig og drap og mennesker som sulter...en planet vi holder på å ødelegge..

Hva står igjen å glede seg over?

Dette er ikke noe selvmordsinnlegg..skal innrømme at jeg har gjort et par halvhjerta forsøk for noen år siden, mer et rop om hjelp egentlig.. Men det kommer ikke til å bli noe mer enn det. Vil svært gjerne leve så lenge jeg kan.

Føler at livet farer forbi mens jeg står igjen på perrongen..

Den var dårlig, men med 1000 forskjellige tanker svirrende rundt i hodet er det ikke lett finne de rette ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke helt hva jeg skal svare deg - men... for meg er meningen med livet...hmm, jeg synes det er å være lykkelig. er du lykkelig har du liksom det du trenger..(hvis en skjønner hva jeg mener)

klart - det er mange grusomme ting som skjer i verden, selv har jeg også vært inne på tanken om å ta selvmord (lenge lenge siden nå) - men selv om ting er vanskelige til tider så.. tenker jeg hele tiden på at en dag kommer jeg også til å bli lykkelig..(finne meg selv) og da synes jeg at da får livet mitt en mening...

dette ble kanskje litt dumt men.. ja.. *tilgi meg* :roll:

bare noe jeg kom på - på skolen jeg går på så hang det plutselig en lapp på ei tavle ut i hallen/gangen der det stod:

meningen med livet - funnet..... - ta kontakt i administrasjonen

synes det var litt komisk - det er nok mange som leter etter svar på dette - men selv tror jeg at svaret ikke er likt for alle - men individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du kan ha rett i det... Masse urettferdigheter i verden.. Men slik er desverre livet. Vi har egentlig ingenting vi skulle ha sagt... Det er mange land der ute som er i krig, sulter, og har ingen steder og bo. For å ikke snakke om dem som ikke har en familie som er glade i dem. :cry: Men se lyst på det, du har et sted å bo, slipper kriger, sulter ikke ihjel vil jeg tro, og du har helt sikkert en familie som bryr seg om deg. :) Ja, regninger er noe herk! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm....tja ....hva skal man svare på det da.....

Har egentlig ikke tenkt så mye over det spørsmålet. Klart tanken har vært der når jeg har hatt det vanskelig, men leve gjør man jo, og da har det liksom ikke så mye å si om hvorfor man lever?... nei det hørtes dumt ut :-?

Det er mye grusomheter i verden, og vi har alle våre problemer. Men heldigvis har livet sine gode sider også.

Meningen med livet .....at noen er glad i en, at man føler seg verdsatt - og at man er nødvendig? At man er unik? At man kan bidra til å gjøre andre lykkelige - og at man får tilbakemeldinger på dette.....At man kan realisere sine drømmer....gjøre ting man virkelig vil og liker.....En god klem og et stort smil fra en liten krabat når man kommer trøtte på jobben om morgenen (jobber i barnehage)......at man kommer trøtt hjem fra jobben og blir møtt av en logrende skapning som vil ut på tur.......er det meningen med livet ?.....kanskje ...for meg :wink: det er i llaefall de tingen jeg tenker på nå når jeg siitter her og prøver å finne glupe ord å skrive *ler*

Lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er meningen med livet å følge sitt hjerte, å være trofast mot sine prinsipper, å ha integritet ...samt at livet er mye lettere å leve når man har evnen til å tenke positivt og se lyst på livet - og å se valgmulighetene man faktisk har!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg ofte stiller meg det spørsmålet jeg...... :cry:

selv om jeg har mye å være glad for, så er det jammen tungt i perioder! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ofte stiller meg det spørsmålet jeg......  :cry:  

selv om jeg har mye å være glad for, så er det jammen tungt i perioder!  :-?

ville bare si at - jo, vi har ganske mye å være glad for. alt i alt så har vi mye mer enn mange andre har/noen gang vil få.

men det betyr jo definitivt ikke at en ikke kan ha det tungt/se mørkt på livet/ting i perioder.

....ingen har det bra hele tiden.... det er nedturer - men så kommer oppturene og de hjelper jo oss å virkelig se hva vi har rundt oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...