Gå til innhold

Sangen du spiller hvis du ABSOLUTT VIL GRINE

Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Dersom du vil slappe av, kanskje du er i det melankolske hjørnet, kan du høre på Scorpions med Send me an angel. Dette bringer deg også tilbake til det gode gamle 80-tallet

Jeg vil også anbefale Tori Amos med Winter. Denne får med nesten til grine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han som skrev sangen "farvel Marita" heter Hans Inge Fagervik. Men det var vel Runde Rudberg som gjorde den kjent på slutten av 8o tallet en gang. Husker denne godt jeg ....vi gikk og sang på denne uten å forstå hva det dreide seg om. Syntes den var så fin. Kommer til å tenke på filmen "døden på oslo S" også jeg når jeg hører denne sangen. Det var med disse vi oppdaget at utenfor vår trygge beskyttede øytilværelse fantes det narkotika og rusproblemer. DET var en skremmende oppdagelse. da sank liksom ordene i sangen ordentlig inn....og vi forstod at hun sangen handlet om døde....

lastet den ned i dag for å mimre litt - og ble faktisk trist av å høre på den - rent vedmodig - både av innholdet i teksten og egne tanker og følelser rundt dette......så da går det an da å bli trist av å høre bestemte sanger .......snufs....

lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Jeff Buckley er fantastisk! I motsetning til... ehh... beklager å måtte si det... ehh... Rune Rudberg. Ugh!

Men jeg synes Buckleys versjon av Cohens Hallelujah er den nydeligste låta på "grace". Iallfall den jeg gråter lettest av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o hehe føler et behov for å rette opp eventuelle gale intryk jeg kan ha gitt :oops: . For å si det slik: Jeg liker ikke Rune Rudbergs musikk - synes faktisk hele mannen er blitt svært så motbydelig de siste årene . :o :o

MEN den sangen liker jeg :wink:

:hoho:

Lille meg 2 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempe-fan av Dirty Dancing, så får litt klump i halsen av She's like the wind Den er fryktelig trist. :cry: :sur: :cry: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arwen 22 - den sangen du nevner heter "vinden rider høyt på sky" og er faktisk en vuggesang(!!!!).....den er nydelig men trist ....vuggesang ja ..bør helst være til så små barn at de ikke forstår hva man synger da kanskje... :roll:

lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sangen som gjør meg trist er Sing me a song med Return

og en annen sang husker bare at det er noe med

" When childeren Cry"

Og selvsagt Er Farvel Marita trist.

Er sikkert flere men kommer ikke på flere i farten.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Hadde helt glemt det. Mamma pleide å synge den for meg når jeg var liten, helt til jeg sa at jeg ikke ville høre den mer.. var for trist :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg bare popper i soundtracken til "Braveheart", jeg... :cry: :roll:

Jinx, blir du trist av "Feel"? Åh, den sangen er så skjønn.. Men jeg blir i godt humør, jeg.. :ler: (fikk CD'n i julegave -takk mamma!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt en sang de siste dagene som jeg synes er trist. Den heter "Family Portrait Den handler om et barn som opplever at foreldrene krangler og knuser glass - og går fra hverandre ...at moren gråter ...og at barnet sier det skal være snillt hvis bare de kan ordne opp slik at de kan bli en familie igjen ...å slippe to adresser og at de på familiebildet ser så lykkekige ut ...

Synes bare den er kjempebra ...og så trist ...og det er en svært realistisk problemstilling. Den er til å bli på gråten av .....nesten ....tenker på alle de barnene som har det slik på ordentlig og føler at de er skyld i foreldrenes problemer ..at hvis de bare blir snillere eller gjør slik og slik og slik så vil alt ordne seg .....Og videoen er bra også .

:cry:

Virgo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine grinesanger her, ja, men den fineste triste for meg er

EG SER med Bjørn Eidsvåg.

Kan ikke høre på den uten å felle noen tårer. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke akkurat si at jeg sitter og griner når jeg hører denne sangen.....men den er trist og helt nyyyydelig.......

"Tears in heaven"...med Eric Clapton....

Clapton skrev denne sangen etter at hans 4 år gamle sønn døde....den er skrevet til sønnen..... :cry: .......tenker alltid på dette når jeg hører den....

Hadde en "kjærlighetssorgsang" en gang for mange år siden etter et brudd.....

"Nothing compares to you"...med Sinead O'Connor....også en flott og trist sang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så gjennom foreldrene mine sine gamle plater, og kom over Barry Manilow's Mandy. Den er bare så vidunderlig trist! Elsker den sangen, og er vel den som står som den tristeste for meg. Men på en dårlig dag kan jeg vel grine til alt tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Duchess

Love Hurts med Nirvana.....

Og Min første kjærlighet med Jahn Teigen

Da griner jeg i strie strømmer uansett om jeg har noe å grine for eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Dum Dum Boys' Tyven Tyven. Den er så fin, men så utrolig trist, spes. siden den faktisk er skrevet til minne om Prepples datter som døde av hjernehinnebetennelse. Å høre Prepple synge den... Det er vakkert og akk så trist. snufs. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One more try (George Michael)

Unbreak my heart (Toni Braxton)

One (U2)

Dette må være min tre-på-topp grinemelodier tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...