Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #1 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei alle sammen. Jeg er utlendinger som skal begynne på skolen til høst. Har ikke noe familien her eller noe, men heldigvis jeg kan norsk nå ganske bra. Problemstilling er at alt med skolen å gjor, Lånekassen, er så fremmede for meg! Jeg tror jeg har faktisk gjørt en feil nå jeg søkt først om lån, også nå se jeg at de har lagt ut en pensum liste, men til hva tid skal jeg hente disse bøkene? Så står det at "pengene" mine ligger på skolested, og skal hentes der ved skolestart. Når de sier skolestart, hva mener de? Første skoledag eller? Uff, nesten til å grine her for jeg er så stresset og redd jeg har gjørt feil. For eksempel på Lånekassen søkt jeg ikke om "maksimalt stipend og lån" men heller andre alternativ så står det nå at jeg har 33000 i stipend og støtte per semester. Men det kan vel ikke stemmer hvis skoleåret koster 82000? Hvis noen kan hjelper jeg er takknemlig. Må nok ringer til Lånekassen men gruer meg, de skal sikkert synes jeg er dumme eller noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 30. juli 2006 #2 Del Skrevet 30. juli 2006 Ring lånekassen du! De kan sansynligvis svare deg på engelsk og så blir det lettere for deg å forstå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå