Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Kan noen hjelp meg litt. Jeg sliter med at huden min bli rødlig i løpet av dagen, spesielt i kinn, på hake og på siden av nesen. Er egentlig ganske brun nå om sommeren, men likevel kommer dette om dagen, gjerne på grunn av høyt tempo på jobb, stress ol. I tillegg får jeg litt blank panne. Jeg har hørt at foundation med grønt i forebygger synlig rødhet i ansiktet, men kan noen anbefale et produkt som inneholder slik grønnfarge? Og hva med plankheten, noen hjelp der utenom å gå med pudder i vesken? Og finnes det noen som kan forklare meg forskjell på consealer (eller hvordan det skrives) og foundation? Takk, her trengs det hjelp, som dere skjønner
Millis Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 concealer er mer dekkende enn foundation og brukes til å feks skjule kviser, ringer under øynene osv. Mest brukt er HR magic concealer og YSL gullpennen (som mer lyser opp og er en highlighter)
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Endelig! Jeg lurer også på dette med grønnskjær i sminke for å motvirke rødhet i kinn. Noen?
Wonders Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Beklager å måtte si det, men denne funker ikke på meg, grønnfarge, altså- huden er RØD, og det enest jeg får full tilfredstillelse av er en heldekkende conceler som denne http://www.clinique.co.uk/templates/produc...CT_ID=PROD66372 Har prøvd det meste, og har kun likt denne, fordi den ikke blir bløt og glinser, og den tørker heller ikke ut. Jeg bruker denne over evt kviser oxo, derfor må jeg ha på conceler først, så selve brunkremen, eller foundation. Alt jeg kan har jeg lært av legenden Kevyn Aucoin, skaff deg boka.... Klikk deg frem i denne bibelen, den er SÅ NYTTIG!!!!! http://www.amazon.com/gp/reader/0316286850...705#reader-link
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Jeg bruker ofte hudsminke som går mot gult (og ikke rosa), det hjelper litt.
Ling Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Det med grønt på rødt er egentlig bare elementær fargelære... Hvor gode "de grønne" er, er en annen sak
En som vet Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 For å motvirke å få blank hud i løpet av dagen kan du bruke et produkt som du påfører etter ansiktskremen og som bare skal påføres i t-sonen. F.eks. Chanel Precision T-mat Clinique Pore minimizer t-one shine control Nina Ricci T zone fresh finish mattifier Shiseido T-zone balancing gel For å freshe deg opp utover dagen men slippe å legge lag på lag med pudder kan du kjøpe det absorberende servietter til ansiktet. Du kan få kjøpt sånne på Body Shop. Du bare trykker de lett mot huden og så absorberer de små papirene alt "fettet"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå