Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hitill har hizbolla drept 33 israelske soldater og 19 sivile, mens Israel har drept over 600 sivile og mellom 27 og 100 hisbollah-soldater

spørsmålet er om hvem som bruker presisjonsvåpena

Hvem er det som har kommet med disse tallene?

Er det som vanlig fra araberne, er de ikke mye verdt.

Selvfølgelig regnes alle terrorister som sivile, eller bruker de uniform?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvem er det som har kommet med disse tallene?

Er det som vanlig fra araberne, er de ikke mye verdt.

Selvfølgelig regnes alle terrorister som sivile, eller bruker de uniform?

Hezbollah opptrer faktisk i stor grad i full uniform!

Skrevet
Problemet er jo at Israel nekter sivile å rømme fra området før de skyter dem.

Bevis for påstanden?

Skrevet
spørsmålet er om hvem som bruker presisjonsvåpena

Israel, gjør det. Tror nok at de er noe som ikke har fått med seg at presisjons våpen aldri har betyd at sivile ikke dør. Presisjons våpen betyr att i 99.99 % utav tilfellene våpenet er brukt så treffet det på de som blir siktet på.

Problemet er att høy eksplosiver ikke gjør forskjell på sivile og militære.

Skrevet

Bevis for påstanden?

Jeg så TV opptak på fredag hvor både damen som var på vei til sykehuset og TV teamet ble angrepet av Israelske styrker.

Skrevet (endret)

Jeg så TV opptak på fredag hvor både damen som var på vei til sykehuset og TV teamet ble angrepet av Israelske styrker.

Noe du konkluderer med at Israel dreper alle sivile som prøver å komme seg vekk..

Jeg så en palestiner som drepte et lite barn i Israel, dermed er alle palestinere ute etter å drepe israelske barn. (!!)

Endret av shiva
Skrevet

Det var et godt eksempel på din sneversynte tankegang. ;)

Gjest King James
Skrevet

Det greiste hadde kanskje bare vert og latt Russerene feie over dem der nede...

Skrevet

Jeg holdt på å legge til noe men skal la være. Jeg provoserer vel enkelte med litt skarpe beskrivelser :ler:

Skrevet

En stykk Grozny?

Skrevet
ikke undervuder Russerene.......

Det gjør jeg heller ikke.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Israel vil ALDRI  bli anerkjent av verden forøvrig på samme måte som tidligere, etter at de nå bevisst har gått inn for å drepe kvinner og barn samta andre sivile på en slik måte

Unnskyld - hvem er "andre sivile" her egentlig? Menn? Klarer ikke å dy meg men blir ofte provosert av medienes vinkling i slike tragedier: Så og så mange drepte, blant disse var det så og så mange kvinner og barn. Er det da sånn at drapene blir ekstra ille hvis det er andre enn menn som drepes? Jeg bare lurer litt på den retorikken der..........

I tillegg: Beskyldninger om råtten krigfrøing, i dette tilfelle fra Hizbollah spesielt, som etter sigende benytter sivile som skjold for egen krigføring. Da er det bare å si at det begynner å bli fryktelig lenge siden de militære myndigheter utkommanderte unge menn til å møtes på en slagmark for å ta livet av hverandre mens resten av befolkningen satt hjemme og gråt over tapet av en sønn, bror, kjæreste eller ektemann. Kriger i dag foregår der mennesker bor og skiller som regel ikke mellom mennesker i uniform og mennesker uten. Desverre!

Konklusjon:

1. Krig er for jævlig - uansett

2. Konflikten i Sør-Libanon er peanuts i forhold til hva som skjer f.eks. i store deler av Afrika og den får uforholdsmessig mye medieoppmerksomhet.

3. Til alle synsere og forståsegpåere i denne spesifikke konflikten: Vil du ha underholdning, lytt på Jan Petersen, han aner ikke hva han snakker om. Vil du ha fakta og interessante svar, lytt til Terje Rød Larsen, en mann som har håndhilst/klemt på de fleste statsledere i regionen.

Nå gidder jeg ikke skrive mer, kjenner jeg begynner å bli rasende over all elendighet på kloden og da kan man fort bli sintere enn man har godt av....

:sinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...