Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Israel forsetter forsøket på å utslette libanon ved å drepe barn og andre sivile. Idag var det ca 35 barn og 25 sivile voksne som ble drept. Må det gå så langt at resten av verden sender styrker mot Israel ? 60 sivile, hvorav ca 35 barn, drept i Israelsk luftangrep Israel påstår at de ikke kriger mot de sivile, men 80-90% av de drepte er sivile og nesten 50% er barn. Verden stoler ikke lenger på Israel pga alle løgnene. Heldigvis fungerer heller ikke Israels ENORME propaganda apparat selv om Israel bruker MILLIARDER for å forsvare henrettelsene av sivile og fordreie sannheten. Israel ble igjen fordømt av FN Israel sier de har advart sivilbefolkningen slik at de kunne flytkte. Samtidig har de skutt mot alt som rører på seg på veiene slik at sivilbefolkningen ikke hart kunnet flykte. Israel vil ALDRI bli anerkjent av verden forøvrig på samme måte som tidligere, etter at de nå bevisst har gått inn for å drepe kvinner og barn samta andre sivile på en slik måte Endret 30. juli 2006 av Far til 2
talin Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Israel vil ALDRI bli anerkjent av verden forøvrig på samme måte som tidligere, etter at de nå bevisst har gått inn for å drepe kvinner og barn samta andre sivile på en slik måte Igjen kommer du med påstander som du ikke har noen beviser for. Hadde Israel villet utryddet Libanon så hadde de vært ferdig for lenge siden.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Jeg har vært pro israel før, men nå akter jeg israelerne like lite som jeg akter hizbollah. De viser fint lite respekt for liv.
Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2006 Jeg er til en viss grad enig med deg Talin. Men når Israel ikke klarer å løse problemet de mener å ha på annen måte enn å drepe hundrevis av barn tilsier det at verdenssamfunnet nå mister respekten for dette landet og at de ALDRI vil oppnå en anseelse inærheten av det de evt kunne hatt. Jeg ser i et annet innlegg at du setter spørsmålstegn ved "advarslene" til Israel og hvordan de har håndtert flyktninge problemet. Det setter jeg pris på da det viser at du under overflaten faktisk er et menneske med følelser utover det rent religiøse og at du ser at5 alt ikke er slik den Israelske propagandamaskinen forsøker å fremstille det.
Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2006 Jeg har vært pro israel før, men nå akter jeg israelerne like lite som jeg akter hizbollah. De viser fint lite respekt for liv. ← Dessverre tror jeg ikke du er alene. En hel verden har nå fått dokumentert Israels overgrep mot sivilbefolkningen i Libanon og Gaza. Jeg håper bare at også det Israelske folket ser hva som skjer og får valgt et nytt regime som faktisk ivaretar Israels folk på en måte som gir langvarige positive reaksjoner fra verdenssamfunnet forøvrig. Det som skjer nå er bare med på å fremprovosere den dommedagen de går og venter på.
talin Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 Men når Israel ikke klarer å løse problemet de mener å ha på annen måte enn å drepe hundrevis av barn tilsier det at verdenssamfunnet nå mister respekten for dette landet og at de ALDRI vil oppnå en anseelse inærheten av det de evt kunne hatt. En kan snu på hele saken og si nøyaktig de samme om Hizbolla og Hamaz. Det setter jeg pris på da det viser at du under overflaten faktisk er et menneske med følelser utover det rent religiøse Religiøs, jeg. La oss si det slik hat viss Armageddon hadde skjedd i morgen så hadde de ikke sluppet meg inn i Himmelen eller i Helvete.
Gjest King James Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Far til 2...... Du kan ikke gi all skyll til Israel jeg tror ikke du er helt klar over hvor komplisert denne saken i midtøsten faktisk er. Dette er ikke et problem som startet med staten Israel opprettelse i 1947. Det er et problem som har eksistert siden da Romerene styrte Israel for over 2000 år siden,
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Mange av dem som ble drept i Qana i Sør-Libanon, var krigsflyktninger som hadde rømt fra de israelske angrepene andre steder i grenseområdet mellom Libanon og Israel. http://nrk.no/nyheter/utenriks/1.785052 Samtidig lokker norske med penger til jøder som er villig til å flytte inn på okkuperte områder. Okkupasjon som bryter med internasjonal lov. http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...ticle696095.ece
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 Blant de mest ivrige er foreningen Den internasjonale kristne ambassade Jerusalem (Ikaj). Foreningens såkalte «fiskere» jobber med å spore opp jøder over hele verden, og tilbyr dem penger for å flytte til Israel - helst til de ulovlige bosettingene på Vestbredden.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #10 Skrevet 30. juli 2006 Selv om det skulle bli stopp på bombingen - tenk på senskadene - de psykologiske skadene som påføres folket.
Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2006 En kan snu på hele saken og si nøyaktig de samme om Hizbolla og Hamaz. ← En kan snu og vende mye på denne saken. Men realiteten er at for hver sivile Israeler som blir drept dreper Israelerene 15 sivile Palestinere (ca 10 voksne og 5 barn). For en tid tilbake var det "tidenes demonstarsjon for å støtte Israel" utenfor Regjeringskvartalet. Denne "enorme menneskemengden" bestod av 37 personer som ønsket at norge skulle støtte Israel mer aktivt. Hvis vi ser bort fra de radikale kristne tror jeg Israels reaksjoner bare skaper mindre støtte. Under denne demonstrasjonen var det en forbipasserende som spyttet på en av de kristne demonstrantene. I forrige uke gikk det mosaiske samfunnet ut og advarte mot å bære typiske jødiske symboler. Jeg tror faktisk denne organisasjonen har forstått at Isreal nå har trådd over enhver grense som det internasjonale samfunnet har definert, og at det nå bare er ytterligående kristne og jøder som forsvarer det helvete Israel har satt igang for sivilbefolkningen i Libanon og på Gaza stripen. Disse overgrepene mot sivile kommer utvilsomt til å skade Israel og folket i mange tiår fremover.
shiva Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 "Ifølge den israelske hæren, skal området som ble rammet av den israelske operasjonen ha blitt brukt til å avfyre raketter inn mot Nahariya og andre nord-israelske byer, melder the Jerusalem Post." Har ikke Israel rett til å forsvare seg? Betyr det ingenting når israelere blir drept? Det kommer jo ikke i avisen.. Israel ga beskjed om at hvis de ikke sluttet å avvfyre raketter mot Israel, så måtte de gå til angrep. Når rakettene ikke sluttet å komme, når israelere ble drept hver eneste dag, hva mener du, Far til 2, at Israel skulle gjøre? De har faktisk advart lenge før de begynte angrepene.. Det er jo ikke alle som gjør det heller. Ved å legge sine baser i nærheten av sivilbefolkning(!), vet de at Israel kommer til å treffe slike mål hvis de går til angrep.. Og de vet akkurat hvordan media vil fremstille det, og dermed sanker de noen ekstra poeng. De ofrer sine egne, for å gjøre Israel enda mer upopulær.. På tide at venstrevridde aviser slutter å hjernevaske folk!! Skal Israel tilatte terror-handlinger mot sitt land hver eneste dag uten å ha mulighet til å få stoppet det?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 Litt på sidelinjen dette her men. Ser at bl.a at bt.no ikke er like krass i sin kritikk mot israel. I motsetning til andre har de en mer moderert vinkling rundt det som skjedde. Det kan du se hvis du sammenligner de forskjellige nettavisene. Syns de burde skjerpe seg. Er BT en israelvennlig (nett)avis?
Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 30. juli 2006 Far til 2...... Du kan ikke gi all skyll til Israel jeg tror ikke du er helt klar over hvor komplisert denne saken i midtøsten faktisk er. Dette er ikke et problem som startet med staten Israel opprettelse i 1947. Det er et problem som har eksistert siden da Romerene styrte Israel for over 2000 år siden, ← Og derfor mener du at Israel kan fortsette drapene på sivile og barn i Libanon og Gaza ??? Ja jeg mener at Israel har all skyld for at de nå henretter så mange I libanon. De har fra tidligere skutt mot alle som forsøker å rømme fra området.
Gjest King James Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Og derfor mener du at Israel kan fortsette drapene på sivile og barn i Libanon og Gaza ??? ← Merkelig hvor har jeg sakt at jeg mener dette ? Etter min mening må Israel ta på seg mest skyll i denne saken. Men ikke all skyll Endret 30. juli 2006 av Keiser James
shiva Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 Og derfor mener du at Israel kan fortsette drapene på sivile og barn i Libanon og Gaza ??? Ja, kjære du, det er det som er meningen vettu. Bruket hodet litt, istedet for media. Og du vet like godt som meg at det ikke er det som er meningen!! Media skriver det på den måten, men legger ikke noe skyld på Hizbollah for at de har militære baser i boligstrøk!! For at det skal bli en slutt på drapene på sivile og barn i Israel, så må de gjøre noe. Eller var det noe du syns var greit?? Alle selvmordsbomberne som drepte sivile i Israel, det skulle de bare godtatt og leve med i evigheten??
Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2006 "Ifølge den israelske hæren, skal området som ble rammet av den israelske operasjonen ha blitt brukt til å avfyre raketter inn mot Nahariya og andre nord-israelske byer, melder the Jerusalem Post." ← Og derfor mener du at den israelske hæren har lov til å drepe sivilbefolkningen ? Om du ser litt større på dette : La oss anta at et land går til angrep på et annet. Har da det landet som blir angrepet rett til å drepe sivilbefolkningen i samme slengen ? Har ikke Israel rett til å forsvare seg? Betyr det ingenting når israelere blir drept? Det kommer jo ikke i avisen.. Israel ga beskjed om at hvis de ikke sluttet å avvfyre raketter mot Israel, så måtte de gå til angrep. Når rakettene ikke sluttet å komme, når israelere ble drept hver eneste dag, hva mener du, Far til 2, at Israel skulle gjøre? De har faktisk advart lenge før de begynte angrepene.. Det er jo ikke alle som gjør det heller.← Naturligvis skal Israel kunne forsvare seg. Ihvertfall om de ikke selv har fremprovosert kondflikten. Men Israel må slutte å dcrepe kvinner, barn og andre sivile i den grad de gjør. I dette tilfellet gikk Israel bevisst nmot en boligblokk. Om de skal ta Hezbollah må de ta Hezbollah og ikke alle sivile som er i samme området. Nå dreper Israel 15 sivile Palestinere for hver sivile Israeler. Ved å legge sine baser i nærheten av sivilbefolkning(!), vet de at Israel kommer til å treffe slike mål hvis de går til angrep.. Og de vet akkurat hvordan media vil fremstille det, og dermed sanker de noen ekstra poeng. De ofrer sine egne, for å gjøre Israel enda mer upopulær.. På tide at venstrevridde aviser slutter å hjernevaske folk!! Skal Israel tilatte terror-handlinger mot sitt land hver eneste dag uten å ha mulighet til å få stoppet det? ← At hezbollah har valgt geriljakrig fremfor Israels form for krigføring skal ikke sivilbefolkningen lide for. Da får Israel benytte seg av samme våpen og gå inn med bakke styrker og på den måten ta kontroll. Nå skyter de på alt som rører på seg, inkludert sivile som forsøker å rømme. Dette så vi på TV senest på fredag da et TV team forsøkte å følge en gravid kvinne som måtte gå til sykehuset (3 mil). Hun ble beskutt av Israelske bombekastere. Er det rette måten å "ivareta de sivile" ?
shiva Skrevet 30. juli 2006 #18 Skrevet 30. juli 2006 Lurer på om det hadde blitt godtatt hvis israelske selvmordsbombere hadde drept masse sivile hver dag? For det er jo noe man bør finne seg i, eller hva? Nei, få en slutt på terroren! En gang for alle!! Vi vet jo at det er Iran som forsyner bl.annet Libanon og Syria med våpen, og lar de føre krigen mot Israel. Må Israel følge en mal om hvordan de skal forsvare seg? Spilleregler som Hizbollah skal sette kanskje? Israel er et demokrati, som har gitt araberne bedre menneskerettigheter enn noen av de arabiske landene har gitt sine egne. Det at Israel har fått jorden de er på til å blomstre, at de har gitt folk arbeid, det bør straffes. Ingen skal være bedre enn andre, så derfor bør de straffes! Sosialisme på sitt beste..
Far til 2 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 30. juli 2006 Lurer på om det hadde blitt godtatt hvis israelske selvmordsbombere hadde drept masse sivile hver dag? For det er jo noe man bør finne seg i, eller hva? Nei, få en slutt på terroren! En gang for alle!! ← Og hva mener du med det ? "En gang for alle" ??? Skal vi akseptere at Israel fortsetter å drepe sivile ? eller er det Israels terror mot sivile vi må stoppe en gang for alle ? Israel er et demokrati, som har gitt araberne bedre menneskerettigheter enn noen av de arabiske landene har gitt sine egne. Det at Israel har fått jorden de er på til å blomstre, at de har gitt folk arbeid, det bør straffes. Ingen skal være bedre enn andre, så derfor bør de straffes! Sosialisme på sitt beste.. ← Palestina er også et demokrati, selv om ikke Israel aksepterer de valg det Palestinske folket har gjort. Men at Israel har gitt arabere "bedre menneskerettigheter enn noen av de arabiske landene" må være en stor fleip. Ingen dreper flere Palestinere enn Israel. Å antyde at Israelerene er godt for Palestinere må bli en fleip som har kammet helt ut av sime dimensjoner. Det er riktig at det er mer frodig i Israel enn Palestina. Men det er 2 årsaker til dette: 1. Israel har fått milliarder av dollar fra USA for å bygge opp landet, noe Palestinerene ikke har fått. 2. Så snart Palestinerene forsøker å bygge opp en infrastruktur bomber Israelerene denne isykker slik at Palestina blir "en stor grusbane". Kansje verden burde gitt Palestinerene samme økonomiske og militære hjelp som Israel har fått ???
KR-øst Skrevet 30. juli 2006 #20 Skrevet 30. juli 2006 Men når Israel ikke klarer å løse problemet de mener å ha på annen måte enn å drepe hundrevis av barn tilsier det at verdenssamfunnet nå mister respekten for dette landet og at de ALDRI vil oppnå en anseelse inærheten av det de evt kunne hatt. ← Hvorfor er du aldri opptatt av hvordan araberne kunne unngått dette, og at de kan stoppe Israels frammarsj når som helst? Det er de som har satt det hele i gang, og det er alltid de som bestemmer hvor hardt Israel må gå fram for å kunne forsvare sine. Jeg forstår at du synes det er helt greit at Hizbolla har sendt raketter inn i Israel helt siden israelerne trakk seg ut derfra. Det er utrolig at slike som deg kun forsvarer terroristenes herjinger, og fordømmer alle som forsvarer seg. Det er faktisk slike som deg som holder krigen i gang i Midtøsten. Uten all denne støtten utenfra hadde neppe terroristene vært så frimodige og dristige som de er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå