Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Kjøpte noen BH er fra den BH butikken som er på Byporten i Oslo, husker ikke helt hva den heter (tror den var ny i vinter). Jeg har alltid pleid å kjøre BH ene i vaskemaskinen, men lurer på om det er bedre å vaske for hånd? den ene BH en jeg kjøpte på denne butikken har det begynt å sprette masse tråder ut fra. Kan tenke meg til at det er vaskemaskina? Hvordan vasker dere BH ene deres? De dyre/de billige. Kanskje ett fett men noen skiller kanskje
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 De fra H&M vasker jeg i maskina, de dyrere i ''finere'' stoff vasker jeg for hånd.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Jeg håndvasker i Milo nesten hver eneste kveld. Milo ineholder ikke enzymer og stretchen i bh-en vil holde lengre. En gang i blant kjører jeg de i maskin på ull/silkeprogram sammen med Milo.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Vasker for hånd med litt milo jeg. lar de gjerne ligge til bløt først.
Catzy Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Tar dem på 40C sammen med andre klær, men i vaskepose når jeg synes de er blitt brukt "nok". Avhengig av vær og aktivitet, kan "nok" være et par dager eller et par uker. Sjonglerer BH'ene etter andre klær, så bruker ikke samme hver dag i flere uker. Catzy
lillesky Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 I vaskemaskina, sammen med andre klær. Skulle nok vært flinkere til å bruke vaskepose...
Arkana Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen. Jeg kjøper ikke klær som må vaskes for hånd.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen. Jeg kjøper ikke klær som må vaskes for hånd. ← Som om jeg skulle sagt det selv. Man bør bruke vaskepose. Om man ikke gjør det risikerer man at en spile fra en bh setter seg vast i maskinen. Det kan bli en veldig dyr reparasjon, eller helt ny vaskemaskin.
brumma* Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen. ← Jeg og. Det funker helt fint. Synes faktisk ikke de blir så fort slitt heller!
yenoh Skrevet 30. juli 2006 #10 Skrevet 30. juli 2006 De uten spiler går i vaskemaskinen sammen med annet tøy, de med spiler vaskes for hånd.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #11 Skrevet 30. juli 2006 Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen. Jeg kjøper ikke klær som må vaskes for hånd. ← Hva for forskjell gjør med vaskepose i forhold til uten vaskepose? sikkert dumt spørsmål...
yenoh Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Hva for forskjell gjør med vaskepose i forhold til uten vaskepose? sikkert dumt spørsmål... ← Svaret er som følger: Om man ikke gjør det risikerer man at en spile fra en bh setter seg vast i maskinen. Det kan bli en veldig dyr reparasjon, eller helt ny vaskemaskin. ←
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #13 Skrevet 30. juli 2006 Svaret er som følger: ← oh så ikke den.. sorry...
Snuppelure Skrevet 30. juli 2006 #14 Skrevet 30. juli 2006 (endret) 40 grader i maskin og vaskepose. Bortsett fra noen litt finere som må håndvaskes. Endret 30. juli 2006 av Snuppelure
yenoh Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 oh så ikke den.. sorry... ← Hehe, det går så bra, så =)
Gjest Virvel Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 40 °C i maskin, med vaskepose. Og jeg har bare billige bher...
Saeria Skrevet 30. juli 2006 #17 Skrevet 30. juli 2006 For hånd. Det er ikke noe pes i det hele tatt.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #18 Skrevet 30. juli 2006 Jeg har hatt noen par skrekkopplevelser der spilen har gått ut av bhen og satt seg fast i vaskemaskinen. Dette var da jeg bodde hjemme og min mor eller far lå med hodet inni vaskemaskinen og klarte å pirke den ut etter noen par timer. Siden det var bare meg som brukte spilebh og de hadde en dyyyyr miele maskin, så ble det masse kjeft Ellers så har jeg oppdaget at plagg har blitt hullete etter en omgang i maskinen med bher. Siden jeg ikke har funnet igjen bhposen min, har jeg vasket dem for hånd i det siste, men jeg synes ikke de blir like ren.
Bobeline Skrevet 30. juli 2006 #19 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Vasker sportsbher og de billige spileutgavene, i vaskepose, i vaskemaskinen på 40 grader sammen med annet tøy. De dyre bhene blir vasket for hånd, Jeg bruker en salatblander fra tupperware til det. Det er bare å fylle den med vann, slenge bhene oppi, og sveie det rundt mens jeg ser på tv. Endret 30. juli 2006 av Bobeline
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #20 Skrevet 30. juli 2006 De dyre bhene blir vasket for hånd, Jeg bruker en salatblander fra tupperware til det. Det er bare å fylle den med vann, slenge bhene oppi, og sveie det rundt mens jeg ser på tv. ← Fabelaktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå