Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kjøpte noen BH er fra den BH butikken som er på Byporten i Oslo, husker ikke helt hva den heter (tror den var ny i vinter).

Jeg har alltid pleid å kjøre BH ene i vaskemaskinen, men lurer på om det er bedre å vaske for hånd?

den ene BH en jeg kjøpte på denne butikken har det begynt å sprette masse tråder ut fra. Kan tenke meg til at det er vaskemaskina?

Hvordan vasker dere BH ene deres? De dyre/de billige. Kanskje ett fett men noen skiller kanskje :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

De fra H&M vasker jeg i maskina, de dyrere i ''finere'' stoff vasker jeg for hånd.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg håndvasker i Milo nesten hver eneste kveld. Milo ineholder ikke enzymer og stretchen i bh-en vil holde lengre.

En gang i blant kjører jeg de i maskin på ull/silkeprogram sammen med Milo.

Gjest Gjest
Skrevet

Vasker for hånd med litt milo jeg. lar de gjerne ligge til bløt først.

Skrevet

Tar dem på 40C sammen med andre klær, men i vaskepose når jeg synes de er blitt brukt "nok". Avhengig av vær og aktivitet, kan "nok" være et par dager eller et par uker. Sjonglerer BH'ene etter andre klær, så bruker ikke samme hver dag i flere uker.

Catzy

Skrevet

I vaskemaskina, sammen med andre klær.

Skulle nok vært flinkere til å bruke vaskepose...

Skrevet

Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen. Jeg kjøper ikke klær som må vaskes for hånd.

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen. Jeg kjøper ikke klær som må vaskes for hånd.

Som om jeg skulle sagt det selv.

Man bør bruke vaskepose. Om man ikke gjør det risikerer man at en spile fra en bh setter seg vast i maskinen. Det kan bli en veldig dyr reparasjon, eller helt ny vaskemaskin.

Skrevet
Jeg vasker alle BH'er i vaskepose på 40 grader sammen med andre klær i den fargen.

Jeg og. Det funker helt fint. Synes faktisk ikke de blir så fort slitt heller!

Skrevet

De uten spiler går i vaskemaskinen sammen med annet tøy, de med spiler vaskes for hånd.

Gjest gjest1
Skrevet

Hva for forskjell gjør med vaskepose i forhold til uten vaskepose?

sikkert dumt spørsmål... ;)

Skrevet
Hva for forskjell gjør med vaskepose i forhold til uten vaskepose?

sikkert dumt spørsmål... ;)

Svaret er som følger:

Om man ikke gjør det risikerer man at en spile fra en bh setter seg vast i maskinen. Det kan bli en veldig dyr reparasjon, eller helt ny vaskemaskin.

Gjest gjest1
Skrevet
Svaret er som følger:

oh så ikke den.. sorry...

Skrevet (endret)

40 grader i maskin og vaskepose. Bortsett fra noen litt finere som må håndvaskes.

Endret av Snuppelure
Skrevet
oh så ikke den.. sorry...

Hehe, det går så bra, så =)

Gjest Virvel
Skrevet

40 °C i maskin, med vaskepose. Og jeg har bare billige bher...

Skrevet

For hånd. Det er ikke noe pes i det hele tatt. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har hatt noen par skrekkopplevelser der spilen har gått ut av bhen og satt seg fast i vaskemaskinen. Dette var da jeg bodde hjemme og min mor eller far lå med hodet inni vaskemaskinen og klarte å pirke den ut etter noen par timer.

Siden det var bare meg som brukte spilebh og de hadde en dyyyyr miele maskin, så ble det masse kjeft :grine:

Ellers så har jeg oppdaget at plagg har blitt hullete etter en omgang i maskinen med bher.

Siden jeg ikke har funnet igjen bhposen min, har jeg vasket dem for hånd i det siste, men jeg synes ikke de blir like ren.

Skrevet (endret)

Vasker sportsbher og de billige spileutgavene, i vaskepose, i vaskemaskinen på 40 grader sammen med annet tøy. De dyre bhene blir vasket for hånd, Jeg bruker en salatblander fra tupperware til det. Det er bare å fylle den med vann, slenge bhene oppi, og sveie det rundt mens jeg ser på tv.

Endret av Bobeline
Gjest gjest1
Skrevet
De dyre bhene blir vasket for hånd, Jeg bruker en salatblander fra tupperware til det. Det er bare å fylle den med vann, slenge bhene oppi, og sveie det rundt mens jeg ser på tv.

:) Fabelaktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...