Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Jeg er vel litt skap-frankofil, og liker å høre på fransk musikk. Ikke bare de typisk gamle visene man fikk høre i fransktimene på skolen, men også ny populærmusikk. Har cd av Tete som jo har vært relativt stor der borte. Og nå hører jeg på raphael som er sommerens hit der borte (sangen "caravan"). Og liker veldig godt Desireless hitsingel "voyage-voyage" Men synes det er vanskelig å følge med på fransk musikk, siden vi aldri hører noe om det her i Norge. Har noen feks link til en fransk nettside om fransk musikk? Hvor finner man hitlistene deres? (selv om jeg ikke liker vg-listamusikk kan det være en pekepinn hvilke band som er populære). Jeg trenger altså tips til mer bra fransk musikk jeg kan høre på. Trenger ikke være årets hits, gjerne klassikere som man bør ha fått med seg! Blir morsomr å få høre om andre franske artister
Girl-Next-Door Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 MC solaar!! Særlig med "la belle et la bad boy" fra finale episoden av sex & the city. 1
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 Kanskje ikke i din gate, men Saïan Supa Crew er fantastisk
hilli Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Zazie er kjempebra! Fnac er Frankrikes eneste platesjappe (nesten ihvertfall), på nettsiden deres kan du kanskje finne noe http://www.fnac.com/default.asp?Origin=Fna...OriginClick=Yes. Jeg har også hørt at Noir Desir skal være bra, men jeg kan ikke personlig gå god for de. Og Manu Chao selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Francis Cabrel med albumene "Samedi soir sur la terre" og "Fragile". Anbefales!
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 En sang jeg bare DIGGER!!! hehe Anais - Mon coeur mon amour
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Renaud er fiiiint. Særlig med sangen Mistral Gagnant. Du kan lese mer her
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 Hiver meg på Francis Cabrel, "Samedi soir sur la terre" (Je t'aimais, t'aime, je taimerai er nydelig) men også albumet "Les murs de poussiere" ("Petite Marie" og L'instant d'amour" er såååå nydelige. +++ de andre også.
Catzy Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Hørte noe fransk pop av ei jente som heter Camilla? Camille? Noen som vet noe om henne? (Hørte i butikk i utlandet, har ikke mulighet til å spørre igjen. ) Veldig behagelig pop uten at det ble helt krampeaktig. Catzy
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 har ei sang av Camille på dataen som heter prendre ta douleur Kanskje henne du tenker på?
Malou Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 Hva med Carla Bruni? Jeg liker blant annet Quelqu'un M'a Dit.
Gjest Passy Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Tja,hvorfor ikke prøve: Jacques Dutronc Michel Polnareff Serge Gainsbourg Michel Fugain Francoise Hardy France Gall Stella Sylvie Vartan BB Dalida Claude Francois Nino Ferrer Martin Circus Gillian Hills Francis Lai Francois De Roubaix
Wonders Skrevet 4. august 2006 #15 Skrevet 4. august 2006 Hiver meg på Francis Cabrel, "Samedi soir sur la terre" (Je t'aimais, t'aime, je taimerai er nydelig) men også albumet "Les murs de poussiere" ("Petite Marie" og L'instant d'amour" er såååå nydelige. +++ de andre også. ← :cry: :cry: :cry: :cry: Helt nydelig! Og Celine Dion har Masse flott veyyu
Gjest gjesta Skrevet 7. august 2006 #17 Skrevet 7. august 2006 Det er kanskje ingen vits i å nevne Jacques Brel, men i tilfelle du ikke kjenner ham gjør jeg det likevel. Blant andre David Bowie og Leonard Cohen har nevnt ham som en stor inspirasjon.
Gjest Tweetypie Skrevet 8. august 2006 #18 Skrevet 8. august 2006 Etienne Daho - tror det er slik det skrives. Ganske mørk stemme, men diggbar musikk
Morea Skrevet 8. august 2006 #19 Skrevet 8. august 2006 Raphael, den store nye visegutten i fransk musikk (søt med morsomme videoer også) Marc Lavoine Indochine 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 For en flott tråd, her var det mye god musikk! Anonymkode: b21f5...9a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå