Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er vel litt skap-frankofil, og liker å høre på fransk musikk. Ikke bare de typisk gamle visene man fikk høre i fransktimene på skolen, men også ny populærmusikk. Har cd av Tete som jo har vært relativt stor der borte. Og nå hører jeg på raphael som er sommerens hit der borte (sangen "caravan"). Og liker veldig godt Desireless hitsingel "voyage-voyage"

Men synes det er vanskelig å følge med på fransk musikk, siden vi aldri hører noe om det her i Norge. Har noen feks link til en fransk nettside om fransk musikk? Hvor finner man hitlistene deres? (selv om jeg ikke liker vg-listamusikk kan det være en pekepinn hvilke band som er populære).

Jeg trenger altså tips til mer bra fransk musikk jeg kan høre på. Trenger ikke være årets hits, gjerne klassikere som man bør ha fått med seg!

Blir morsomr å få høre om andre franske artister :)

Skrevet

MC solaar!! Særlig med "la belle et la bad boy" fra finale episoden av sex & the city.

• Liker 1
Gjest gjest1
Skrevet

Kanskje ikke i din gate, men Saïan Supa Crew er fantastisk

Gjest Gjest
Skrevet

Francis Cabrel med albumene "Samedi soir sur la terre" og "Fragile".

Anbefales! :)

Gjest gjest1
Skrevet

En sang jeg bare DIGGER!!! hehe

Anais - Mon coeur mon amour

Gjest gjest1
Skrevet

Renaud er fiiiint. Særlig med sangen Mistral Gagnant.

Du kan lese mer her

Skrevet

Laura Fabian

Skrevet

Hiver meg på Francis Cabrel, "Samedi soir sur la terre" (Je t'aimais, t'aime, je taimerai er nydelig) men også albumet "Les murs de poussiere" ("Petite Marie" og L'instant d'amour" er såååå nydelige. +++ de andre også.

Skrevet

Hørte noe fransk pop av ei jente som heter Camilla? Camille? Noen som vet noe om henne? (Hørte i butikk i utlandet, har ikke mulighet til å spørre igjen. :( ) Veldig behagelig pop uten at det ble helt krampeaktig.

Catzy

Gjest gjest1
Skrevet

har ei sang av Camille på dataen som heter prendre ta douleur

Kanskje henne du tenker på?

Skrevet

Hva med Carla Bruni? Jeg liker blant annet Quelqu'un M'a Dit.

Skrevet

Tja,hvorfor ikke prøve:

Jacques Dutronc

Michel Polnareff

Serge Gainsbourg

Michel Fugain

Francoise Hardy

France Gall

Stella

Sylvie Vartan

BB

Dalida

Claude Francois

Nino Ferrer

Martin Circus

Gillian Hills

Francis Lai

Francois De Roubaix

Skrevet
Hiver meg på Francis Cabrel, "Samedi soir sur la terre" (Je t'aimais, t'aime, je taimerai er nydelig) men også albumet "Les murs de poussiere" ("Petite Marie"  og L'instant d'amour" er såååå nydelige. +++ de andre også.

:cry: :cry: :cry: :cry: Helt nydelig!

Og Celine Dion har Masse flott veyyu :tommel:

Skrevet

Gothan Project.

Gjest gjesta
Skrevet

Det er kanskje ingen vits i å nevne Jacques Brel, men i tilfelle du ikke kjenner ham gjør jeg det likevel. :) Blant andre David Bowie og Leonard Cohen har nevnt ham som en stor inspirasjon.

Gjest Tweetypie
Skrevet

Etienne Daho - tror det er slik det skrives. Ganske mørk stemme, men diggbar musikk :)

Skrevet

Raphael, den store nye visegutten i fransk musikk

(søt med morsomme videoer også)

Marc Lavoine

Indochine

• Liker 1
  • 14 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

For en flott tråd, her var det mye god musikk! 

Anonymkode: b21f5...9a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...