Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var hos frisøren i forgårs for å stripe håret. Men jeg tror hun lot blekingen være i for lenge, for nå har mange (mesteparten?) av de stripede hårstråene blitt knekt rett av! Det ser ikke klokt ut, for å si det mildt! Jeg har farget håret mange ganger tidligere, men aldri bleket det eller stripet det. Det tålte tydeligvis ikke denne ekstra belastningen. Er det noen som har tips på produkter som kan være til hjelp? Regner med det bl.a må masse hårkur til. Hilsen fortvilet nordlandsjente.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg var i samme situasjon, òg jeg var fattig på den tiden da. Så jeg gikk å kjøpte meg Define sin protein kur, tok maaaasse i! Lot den virke lenger enn den egentlig skulle være i! Vips- håret ble mye bedre! :)

Husk å sats på proteinkurer og ikke fuktighets kurer, slitt og ødlagt hår trenger proteiner, mens et tørt hår trenger fuktighet. Det er faktisk to forskjellige ting!

Ellers så er Redken Extreme et supert merke for ødlagt\slitt hår! Dyrt, men absolutt verdt det! :)

Skrevet

Redken extreme sin antisnap koster ca 150 kr på lookfantastic.com... Hos frisøren koster den utrolige 400 kr nesten!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan merker man at hårstrå knekker? Skjønner ikke helt, jeg... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Og hvordan kan man vite omhåret sitt er tørt eller slitt? Vil ikke slitt hår virke tørt? :sjenert:

Skrevet

En ser jo at håret ikke har det bra når det er krusete nede og en ser at tuppene splitter seg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis håret ditt ryker av så er det jo frisøren som har gjort en tabbe og jeg synes du skal gå tilbake og klage! De burde gi deg en gratis kur slik at du får fikset håret ditt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan merker man at hårstrå knekker? Skjønner ikke helt, jeg... :sjenert:

man merker det vel ikke nødvendigvis, men man ser det. De hårstråene som ble stripet har knekt av og blitt korte (de når meg ca til øret) mens underhåret som ikke er stripet når meg til skuldrene.

Gjest Gjest
Skrevet

Lanyah og Aiv: tusen takk for tips! Skal gå inn på lookfantastic og lese litt der om produktene. :klappe:

Vampyra: ja, jeg vurderer å gå og klage på/til frisøren. Hun holdt på å klippe en annen kunde mens jeg satt der med stripingen i, så hun var ikke helt oppmerksom, kan man si... :forvirret:

Gjest Lanyah
Skrevet

Så ser du det veldig godt når du børster håret..., det faller mye mer av, og det ligger masse avknekket hår i vasken...!

Forskjell på slitt og tørt hår, er ikke alltid lett og finne ut, nei!

Men iallefall en vet jo om man har farget\behandlet håret, og om tuppene er splittet og håret knekker mer enn vanlig, da har du slitt hår.

Tørt hår, ser tørt ut og er gjerne brusete osv.

Gjest Gjest
Skrevet
Så ser du det veldig godt når du børster håret..., det faller mye mer av, og det ligger masse avknekket hår i vasken...!

Forskjell på slitt og tørt hår, er ikke alltid lett og finne ut, nei!

Men iallefall en vet jo om man har farget\behandlet håret, og om tuppene er splittet og håret knekker mer enn vanlig, da har du slitt hår.

Tørt hår, ser tørt ut og er gjerne brusete osv.

Stemmer, dette er min erfaring også! ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Ta en enkel hårtest: Ta et hårstrå som du surrer opp på fingrene (slik som med tanntråd). Hvis håret knekker lett, har det nok proteiner. Er det seigt å knekke, bør man ha proteiner tilført. Sa frisøren min, iallefall, men vil gjerne høre om andre frisører støtter teorien :)

Skrevet

Hell i uhell er jo at du har mishandla håret ditt hos frisøren og ikke hjemme på badet. (Det gjorde jeg en gang) Gå tilbake til frisøren og vis problemet. Ei veninne gjorde det etter en misslykka farving. Hun fikk tatt harkur der, fikk med diverse til hjemmebruk + time for ny hårkur og klipping av tupper et par uker senere. GRATIS!

Lykke til

Gjest Lanyah
Skrevet
Hell i uhell er jo at du har mishandla håret ditt hos frisøren og ikke hjemme på badet. (Det gjorde jeg en gang) Gå tilbake til frisøren og vis problemet. Ei veninne gjorde det etter en misslykka farving. Hun fikk tatt harkur der, fikk med diverse til hjemmebruk + time for ny hårkur og klipping av tupper et par uker senere. GRATIS!

Lykke til

Jeg ville også gått tilbake til frisøren å vist problemet! Det er bra at de får vite at de har gjort noe feil, slik at de kan lære av feilene sine til neste gang! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøp Redkens kur - CAT. Den er i mot tilfeller som deg.

Funker etter en kur. så slipper du å miste hår. :)

Skrevet

Jeg anbefaler at du først bruker en proteinkur, f.eks Redken Extreme. Denne gjør håret sterkere. Deretter bør du bruke en god fuktighetskur, f.eks Redken all soft heavy cream. Ikke kam håret mens det er vått og bruk varmebeskyttende produkter hvis du føner håret.

Skrevet

Ikke bruk define sin! Define produkter ødela mitt hår, jeg sliter ennå...og dette er over et år siden. Frisørene jeg har hatt sier defines produkter er designet for å ødelegge hår, det er så mye silikon i de.

Redkenproduktene er ihvertfall trygge!!

Skrevet
Ikke bruk define sin! Define produkter ødela mitt hår, jeg sliter ennå...og dette er over et år siden. Frisørene jeg har hatt sier defines produkter er designet for å ødelegge hår, det er så mye silikon i de.

Redkenproduktene er ihvertfall trygge!!

Min erfaring er og at silkionen ødelegger. Det ser fint ut med det samme, så blir håret bare tørt og stygt, men det handler nok litt om hvor god stand håret ditt er i fra før. Men siden ditt alt er overpreparert, ville jeg styrt unna.

Skrevet

Jeg har utrolig god erfaring med MOP Extreme Protein Treatment! Kan ikke få skrytt nok av den. Forandret helt håret mitt. Da jeg gikk til frisøren før jeg begynte med denne kuren fortalte han meg at håret mitt var utrolig slitt og trengte å kures grundig (hadde også bleket håret). Så begynte jeg med denne kuren og neste gang jeg var hos samme frisør kunne han ikke skryte nok over hvor fint og sunt håret mitt så ut! :)

MOP Extreme Protein Treatment koster bare 100 kr på Lookfantastic :) Ligger under conditioner, men er en kur altså, bare så du ikke begynner å lure. Skal has i håret i minst 5 min.

Gjest Lanyah
Skrevet

Den fikk jeg lyst til å prøve ut nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...