Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger å lufte tankene mine rundt det som skjer i livet mitt.

Jeg har akkurat fått meg ny jobb som jeg skal begynne i snart og jeg og samboeren min har for en stund siden kjøpt oss leilighet som vi snart skal flytte inn i. Dette er det som skjer akkurat nå... Jeg syns det er ganske store forandringer i livet mitt i utgangspunktet.

Ikke nok med det, men vi planlegger å kanskje prøve å få barn om ett års tid. Problemet er at min jobb er et ett års vikariat, så etter endt år, vet jeg ikke om jeg får jobb videre. Så da kommer problemstillingen om man bør prøve å få barn hvis man kanskje ikke har jobb. Min samboer har fast jobb og helt grei inntekt.

Så er det den siste problemstillingen, jeg har ønske om å være gift når jeg får barn. For at man da skal ha alle papirer i orden i forhold til arv osv. + at man da naturlig blir "bundet" mer sammen før man får barn. Men dette er ikke noe min samboer nødvendigvis ser på som nødvendig.

Hodet mitt er sprekkeferdig av ting å tenke på kjenner jeg :forvirret: Jeg føler alt skjer på en gang nå og veldig fort!

Noen som kan dele sine tanker og erfaringer rundt disse tingen, bare så jeg kan se hva andre gjør og mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ønsker å være gift før dere skal få barn synes jeg dere skal det! Dersom han vil knytte seg til deg resten av livet med et barn, må det da være en fin ting å knytte seg til hverandre også. Og det handler jo ikke om nødvendigheter!

Skjønner at du har mye å tenke på nå! Luft det ut!! :rosasmil:

:klem:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Men har har tydligvis ikke planer om at vi skal det, og jeg vil jo helst at han og skal ville det.

Men har noen tanker om det å få barn når man kanskje er arbeidsledig? Vi begynner å bli eldre, så får jeg ikke folenget jobb etter dette året året så vil det jo ta tid før man på ny har fått seg jobb.

Noen tanker?

Skrevet

Jeg synes du skal si til ham, rett ut, at du har lyst til å være gift før dere får barn! Hvis dere snakker om fremtiden deres sammen på den måten, så er det en like stor selvfølge at det skal tas hensyn til dine behov som hans.

I forhold til det med barn, ville jeg tenkt ut i fra om kjæresten din sin inntekt kan bære husholdningen alene. Hvis den ikke kan det, ville jeg ikke fått barn som arbeidsledig. Du kan jo evt droppe vikariatet og heller få en permanent jobb fra nå av, så slipper du å uroe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...