Gå til innhold

Han er lav!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ganske fasinerende at noen faktisk kaller det svært upassende med høydeforskjell "feil vei".

Hei,

Jeg er 1.70 (eller 1.69,5 for å være 100% eksakt så pirkete vi er her). Jeg har hatt ei dame på 1.78 og det var ikke noe problem hun var hele 8 cm høyere enn meg. Men ting blir ofte et problem når man selv lager det til et. Earths calling human race. Vi lever i 2006 og ikke 1950. Greit jeg ville kanskje mislikt om dama var betydelig høyere enn meg (mer enn 10 cm), men jeg tror det at når alt kommer til alt så er dette en meget triviell ting.

Jaja, ditt problem om du bryr deg om noe så trivielt som 5 cm. Er du virkelig så glad i fyren hvis du skal uffe deg over de små 5 cm?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høy jente28

Helt enig med Fyren! Vi lever i 2006 og vi kvinner hyler og skriker om likestilling, og da burde det helt klart ikke være noe i veien med å være høyere enn typen. Å ha en lavere kjæreste er tydeligvis en uprøvd ting hos de fleste jenter, og er ikke så ille som de fleste tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Fyren! Vi lever i 2006 og vi kvinner hyler og skriker om likestilling, og da burde det helt klart ikke være noe i veien med å være høyere enn typen. Å ha en lavere kjæreste er tydeligvis en uprøvd ting hos de fleste jenter, og er ikke så ille som de fleste tror.

he he, du glemmer en vesentlig ting... tenningsmønster.

jeg f.eks tenner ikke seksuellt på en som er lavere en meg og da får man kjapt et problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy jente28
he he, du glemmer en vesentlig ting... tenningsmønster.

jeg f.eks tenner ikke seksuellt på en som er lavere en meg og da får man kjapt et problem ;)

Joda, jeg kan godt skjønne hva du mener med tenningsmønsteret. Jeg tilhører nok et klart mindretall som tenner på mindre karer vil jeg tro. Er blitt født med ett par antenner som får meg til seksuelt tenne på små menn! Hi hi ;) Skal ærlig innrømme at det av og til har irritert meg, for det finnes ikke mange lave karer som liker veldig høye jenter desverre. Kan ikke annet enn å leve med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det hvertfall vanskelig med typer som er lavere enn meg. Klarer rett og slett ikke ta de seriøst når det kommer til klinings....føles også merkelig å ha en type som er yngre enn meg... Fy meg, men sånn er det bare!

Er nå samboer med en mann som er 187 (jeg er 172) og som er et år eldre enn meg. Perfekt. Har prøvd lave og yngre menn tidligere, men det funka rett og slett ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det hvertfall vanskelig med typer som er lavere enn meg. Klarer rett og slett ikke ta de seriøst når det kommer til klinings....føles også merkelig å ha en type som er yngre enn meg... Fy meg, men sånn er det bare!

Er nå samboer med en mann som er 187 (jeg er 172) og som er et år eldre enn meg. Perfekt. Har prøvd lave og yngre menn tidligere, men det funka rett og slett ikke for meg.

Vel såklart tenningsmønster har noe å si. Men jeg har dratt damer før og en kamerat er bare noen cm høyere enn meg han drar damer. Så jeg tror det har også mye med taktikk, hvordan jenta får han til å føle seg. Jeg har sett "mindre pene" menn med kjempevakre damer. Det finnes jo så klart folk i begge kjønn som går forferdelig mye etter høyde, utseendet etc. Men jeg tror også mange sliter med et problem som går ut på at mange uttaler seg før de i det hele tatt har prøvd.

Som det er blitt nevnt tidligere så er det jo egentlig bare noe som ikke har noen fasit. Man går jo ofte etter hva men tenner på, men jeg for min del tenner gjerne på en litt høy jente. Det er bare noe ekstremt sexy ved de syns nå jeg.

Har i siste tiden lagt merke til en del par i Oslo hvor mannen er lavere, jeg så b.la en jente som var over et halvt hode høyere enn sin kjære. De gikk t.om rundt med barnevogn hånd i hånd.

Noen liker feite folk, noen høye, noen langhårede, noen skallede, noen tynn, noen lave, noen bryr seg mindre om disse tingene, noen bryr seg mer om disse tingene. De som liker høye menn/damer må få lov til det, you see there´s more fish in the sea (and you´ve got to move on)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høy jente28
Dette er en helt ny situasjon for meg! Har vært single i lange perioder jeg altså, men har også hatt samboer og en del kjærester/småromanser på gang gjennom årene. Alle gutta og mennene har alltid vært høyere enn meg og jeg har trivdes godt med det.

Nå har jeg plutselig møtt en mann jeg liker som er minst 5 cm lavere enn meg. Jeg synes det er skikkelig merkelig!  :forvirret: Han er helt toppers på alle måter, men jeg kan ikke se for meg hvordan kan kysse osv. :sjenert:

Mulig det høres overfladisk og forfengelig ut, men det er vel ikke all menn som klarer å føle seg som menn hvis de er lavere enn dama?

Se bare på Märtha og Ari, Ari går jo i høyhelte sko for å være litt høyere enn sin kone...Må jo være en grunn til det? Hva synes menn og kvinner her?

(Og vær så snill...ikke strofen om at "det er det indre som teller, bla, bla"...)

Hvordan går det med forholdet da? Overlever du at han er HELE 5 cm lavere enn deg? ;) Eller har du fått med deg at det er bare søtt med en lavere kjæreste? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gammeldags der...for at jeg skal bli tiltrukket så må han være høyere og bredere enn meg...kunne fysisk aldri falt for en som er lavere og tynnere enn meg...jeg vil være den nette damen med den mandige typen, ikke være den mandige damen med den nette typen :overrasket:

Dette var godt sagt, og uttrykker det jeg føler om dette også.

Selv er jeg 1,69 cm høy, og kunne aldri hatt en mann som var lavere eller like høy. Mannen må være kraftigere, høyere og generelt sett større og bredere, slik at han har en beskyttende form. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør man ikke, for da interesserer vel ikke mannen i utgangspunktet ;)

Det trådstarter sier er jo at hun har møtt en mann som hun liker godt og er tiltrukket av, men at det at han er lavere kan gjøre det vanskelig. Og da blir det en annen sak.

Jeg klarer ikke helt å se problemet i trådstarterens situasjon, bortsett fra at hun synes det er "rart"...

he he, svaret mitt må nesten leses i sammenheng med svaret til "høy jente28" over meg ;)

men er enig med deg i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel,

Nå har det seg slik at vi er forskjellige. Jeg ser egentlig ikke noe point i å diskutere mer? dette kan diskuteres ut i det uendelige. Dette blir som å diskutere religion, musikk etc det går bare ikke fordi man er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør man ikke, for da interesserer vel ikke mannen i utgangspunktet ;)

Det trådstarter sier er jo at hun har møtt en mann som hun liker godt og er tiltrukket av, men at det at han er lavere kan gjøre det vanskelig. Og da blir det en annen sak.

Jeg klarer ikke helt å se problemet i trådstarterens situasjon, bortsett fra at hun synes det er "rart"...

Ja, er ikke det en grunn da...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det finnes damer der ute som er villig til å gi "mindre høye" karer en sjangse. Selv er jeg på 172, synes jenter som er høyere enn meg er kjempesexy, men har vel aldri tatt initativ siden jeg automatisk tenker at hun sikkert er på utkikk etter en høyere kar. Har selvtillit og høyden plager meg ikke noe nevneverdig, men det er kjipt å tenke at utvalget av damer blir så snevert når til og med damer som er lavere vil ha en kar på 180+. Må ærlig innrømme at det plagde meg litt før, men har skjønt etterhvert at jeg må være takknemlig. Jeg er frisk, oppegående og sunn mange som har det mye værre, dessverre.

Til høy jente på 28: Du er min helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: At noen kan finn epå å blande begrepet likestilling inn i dette :klaske::roll:

Likestilling handler om like reelle rettigheter og muligheter, ikke om likt utseende og lik høyde. POlitikk slåss ikke mot naturen. Den er som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med forholdet da? Overlever du at han er HELE 5 cm lavere enn deg? ;) Eller har du fått med deg at det er bare søtt med en lavere kjæreste? ;)

Det ble aldri noe forhold. Han er stokk teit. Ikke bare er han lav, men taus og fullstendig uengasjert også. Så da var det ikke noe reelt problem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy jente28
Hyggelig at det finnes damer der ute som er villig til å gi "mindre høye" karer en sjangse. Selv er jeg på 172, synes jenter som er høyere enn meg er kjempesexy, men har vel aldri tatt initativ siden jeg automatisk tenker at hun sikkert er på utkikk etter en høyere kar. Har selvtillit og høyden plager meg ikke noe nevneverdig, men det er kjipt å tenke at utvalget av damer blir så snevert når til og med damer som er lavere vil ha en kar på 180+. Må ærlig innrømme at det plagde meg litt før, men har skjønt etterhvert at jeg må være takknemlig. Jeg er frisk, oppegående og sunn mange som har det mye værre, dessverre.

Til høy jente på 28: Du er min helt ;)

Tihi :) Takk! Det var hyggelig å høre!

Tror du har større sjans på høye jenter/kvinner enn det du selv tror. Vi som er 180+ har nok litt annet syn på høyden til en evt. kjæreste. Det kan i det minste virke sånn at jenter som er "lavere" gjerne vil ha en gutt som er høyere. Har flere venninner i min høyde som stiller seg åpen til å være i et forhold hvor partneren er lavere, og til og med synes at lave gutter er sexy. Synes det bare er søtt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så, inntar du rollen som moren til de gutta du blir sammen med, som er lavere enn deg?  :overrasket:

Hadde du vært en gasell og ikke en sau så ville du ha skjønt hva hun mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Når jeg ser par hvor jenta er høyere enn gutten tenker jeg ikke noe stygt om dem. Men det funker ikke for meg selv, følte meg (1.60) som en barnevakt for en jeg var ute med (1.55).

High pitched var han også, og jeg tenner ikke på slikt. Det er jo en fordel å tenne på fyren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...