Gå til innhold

Han er lav!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dette er en helt ny situasjon for meg! Har vært single i lange perioder jeg altså, men har også hatt samboer og en del kjærester/småromanser på gang gjennom årene. Alle gutta og mennene har alltid vært høyere enn meg og jeg har trivdes godt med det.

Nå har jeg plutselig møtt en mann jeg liker som er minst 5 cm lavere enn meg. Jeg synes det er skikkelig merkelig! :forvirret: Han er helt toppers på alle måter, men jeg kan ikke se for meg hvordan kan kysse osv. :sjenert:

Mulig det høres overfladisk og forfengelig ut, men det er vel ikke all menn som klarer å føle seg som menn hvis de er lavere enn dama?

Se bare på Märtha og Ari, Ari går jo i høyhelte sko for å være litt høyere enn sin kone...Må jo være en grunn til det? Hva synes menn og kvinner her?

(Og vær så snill...ikke strofen om at "det er det indre som teller, bla, bla"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har datet et par gutter som har vært på høyde med meg selv, og vil si at det kommer faktisk helt an på sjøltilliten til gutten. Fra han ene var første kommentar "Åj, du var høy!" (da jeg kom i høyhælte sko) - og han hadde opplagt problemer med å ikke rage over meg i terrenget. Han andre syntes det var helt OK, og at jeg var dødsherlig på stiletthælene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det er nettopp det...noen takler det, andre ikke. Men jeg synes det er slitsomt å i det hele tatt måtte tenke på dette som et tema. Ønsker det ikke, men det melder seg hver gang vi er sammen!

Prøver å glemme det, men det blir litt merkelig når vi skal holde hender osv. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sam_*
Dette er en helt ny situasjon for meg! Har vært single i lange perioder jeg altså, men har også hatt samboer og en del kjærester/småromanser på gang gjennom årene. Alle gutta og mennene har alltid vært høyere enn meg og jeg har trivdes godt med det.

Nå har jeg plutselig møtt en mann jeg liker som er minst 5 cm lavere enn meg. Jeg synes det er skikkelig merkelig!  :forvirret: Han er helt toppers på alle måter, men jeg kan ikke se for meg hvordan kan kysse osv. :sjenert:

Mulig det høres overfladisk og forfengelig ut, men det er vel ikke all menn som klarer å føle seg som menn hvis de er lavere enn dama?

Se bare på Märtha og Ari, Ari går jo i høyhelte sko for å være litt høyere enn sin kone...Må jo være en grunn til det? Hva synes menn og kvinner her?

(Og vær så snill...ikke strofen om at "det er det indre som teller, bla, bla"...)

Halllloooooooooo Arih Phen :ironi:

Snakker du om Menn, Gutter eller Myke menn og gutter???

Ari er vel ikke representativ for NOEN av de gruppene da.

Han er jo så myk at "Varm gele" er hardere.

har selv hatt damer som er lavere enn meg og det har ALDRI vært noen problem :)

"Gutta boys" er MER interresert i HVORDAN dama ser ut (Fysisk sett) en KUN høyden.

Du kan godt Være Dødsvakker og litt høyere en typen da jevner inntrykket seg ut. "og Alle lurer på hvordan fikk den lille knotten DEN dama" :)

mvh

sam

"På generellt grunnlag seff"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg skjønner ikke helt hva problemet ditt er. Det høres ut som det er et problem for deg at det KAN være et problem for han at du er høyere enn han (?!?). Men det er vel hans problem? Hvis det er greit for han burde det vel være greit for deg også. Hvis problemet er at DU ikke liker at han er lavere enn deg, ja da er du overfladisk. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Halllloooooooooo Arih Phen  :ironi:

Snakker du om Menn, Gutter eller Myke menn og gutter???

Ari er vel ikke representativ for NOEN av de gruppene da.

Han er jo så myk at  "Varm gele" er hardere.

har selv hatt damer som er lavere enn meg og det har ALDRI vært noen problem :)

"Gutta boys" er MER interresert i HVORDAN dama ser ut (Fysisk sett) en KUN høyden.

Du kan godt Være Dødsvakker og litt høyere en typen da jevner inntrykket seg ut. "og Alle lurer på hvordan fikk den lille knotten DEN dama" :)

mvh

sam

"På generellt grunnlag seff"

Mente HØYERE ser at jeg skrev LAVER enn meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg skjønner ikke helt hva problemet ditt er. Det høres ut som det er et problem for deg at det KAN være et problem for han at du er høyere enn han (?!?). Men det er vel hans problem? Hvis det er greit for han burde det vel være greit for deg også. Hvis problemet er at DU ikke liker at han er lavere enn deg, ja da er du overfladisk. Synes jeg.

Så er jeg vel overfladisk da.

Men svaret fra Sam var morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner ikke helt hvordan det kan være et problem med kyssing og det å holde hender. Det blir jo akkurat det samme når gutten er høyere enn jenta... Høydeforskjellen er jo der uansett hvilken vei den går. Min kjæreste er lavere enn meg og vi har ikke noen problemer hverken med kyssing eller det å holde hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje noe med at mannen skal være beskytteren, og de som redder sin kvinne fra store farer og slikt. Da må han liksom være høyere og bredskuldret og alt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har jeg plutselig møtt en mann jeg liker som er minst 5 cm lavere enn meg. Jeg synes det er skikkelig merkelig!  :forvirret: Han er helt toppers på alle måter, men jeg kan ikke se for meg hvordan kan kysse osv. :sjenert:

Unnskyld meg, men for en insnervet og begrenset tankegang. Kanskje du ikke fortjener ham? Hvem er det som tenker sånn om man virkelig bryr seg om hverandre eller ham?

Visst menn ikke føler seg som menn pga. at de er lavere så må det være pga. sånne som deg som får ham til å føle det, og kan du gi en grunn for hvorfor lave menn ikke skal føle seg som menn pga. høyden? Merkelig tankegang dette her :overrasket:

Ari går i høye sko, men hvordan vet du at det er pga høyden? Snakk om å være dømmende. :frustrert:

Og visst ikke du syntes at det indre som teller, da lurer jeg på hva du er ute etter, men du kan ikke forvente deg allverden da skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Unnskyld meg, men for en insnervet og begrenset tankegang. Kanskje du ikke fortjener ham? Hvem er det som tenker sånn om man virkelig bryr seg om hverandre eller ham?

Visst menn ikke føler seg som menn pga. at de er lavere så må det være pga. sånne som deg som får ham til å føle det, og kan du gi en grunn for hvorfor lave menn ikke skal føle seg som menn pga. høyden? Merkelig tankegang dette her  :overrasket:

Ari går i høye sko, men hvordan vet du at det er pga høyden? Snakk om å være dømmende. :frustrert:

Og visst ikke du syntes at det indre som teller, da lurer jeg på hva du er ute etter, men du kan ikke forvente deg allverden da skjønner jeg.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe med at mannen skal være beskytteren, og de som redder sin kvinne fra store farer og slikt. Da må han liksom være høyere og bredskuldret og alt det der!

instinktivt så er jeg faktisk enig i dette utsagnet... og kall meg overfladisk men jeg kunne aldri hatt et forhold til en som er lavere en meg, ikke seksuellt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å føle seg beskyttet avhenger også av andre ting. Jeg føler meg "beskyttet" av min kjæresten enda han er lavere enn meg, ja til og med yngre enn meg er han. Jeg vet han er gald i meg, stoler helt og holdent på han og det gjør at jeg har denne såkalte "beskyttelsesfølelsen". For meg er han ikke noe mindre mann fordi han er litt lavere enn meg. Takk for at jeg ikke er så grunn at jeg ville henge meg opp i slike uvesentlige detaljer som høyde. Jeg er glad i og forelska i personen på innsiden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det er det indre som betyr noe osv... men vi har vel alle preferanser i forhold til hvilke menn vi faller for, da gjerne relatert til hvordan de ser ut, hårfarge, penisstørrelse :sjarmor: , høyde, kroppsfasong osv. Dette betyr jo ikke at vi bare holder oss innenfor disse bestemte begrensningene, men at vi kanskje må gå noen runder med oss selv før det føles komfortabelt. Jeg faller som regel for menn som er høyere enn meg ( ikke så vanskelig, er bare 1,62) men har faktisk vært i et forhold med en som var et par cm lavere enn meg for mange år siden. Vi var sammen et par måneder, og jeg må bare innrømme at jeg var ganske lut etter de månedene, selv om jeg prøvde å la være. Nå var jeg bare en en overfladisk tenåringsjente på den tiden, men hadde dette vært en mann jeg hadde møtt nå, hadde jeg nok jobbet hardere med fordommene mine, for det hadde jo vært dumt å latt "prinsen" glippe mellom fingrene på grunn av noe så banalt.

Gå i deg selv du TS, kjenn på hvorfor det føles sånn, gi det litt tid, og se om du ikke venner deg til høydeforskjellen "feil vei".... Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våre dager består vel disse farene helst av usunt kosthold, skattefuten, uhumske bakterier i utlandet og heismuzak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

En mann er vel IKKE noe mindre mann selv om han er lav!!

MEN for meg..

å være sammen med en mann som er lavere enn meg? ALDRI!

da er han under 160...nei, da hjelper det ikke hvor flotte og greie de er..

sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...