Netten Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Kan være greit å ha en fast veiedag i uken - helst på samme tidspunkt (f.eks. mandag morgen før du har spist noe). Da får du et riktig bilde over utviklingen. Går ut ifra at du slanker deg siden du spør? Hvis ikke er det jo bare å veie deg når du vil.
Gjest gjesta Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Jeg veier meg to ganger om dagen: morgen og kveld. Så lenge man klarer å ikke bli helt opphengt i tallene på vekten, synes jeg ikke det er noe i veien for å veie seg såpass ofte.
T.S Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 Å veie seg er en glimrende vei mot å få et stressende forhold til egen vekt og egen kropp. De som burde veie seg ofte, er de som burde være redde for å ikke legge på seg eller de som veier så alt alt for mye, og som vil ned. Oss andre (95% ca)trenger ikke veie oss og heller burke klesstørrelser som mål.
T.S Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Jeg veier meg to ganger om dagen: morgen og kveld. Så lenge man klarer å ikke bli helt opphengt i tallene på vekten, synes jeg ikke det er noe i veien for å veie seg såpass ofte. ← Hvordan klarer du veie deg så ofte, og ikke bli opphengt i tallene? Hvorfor veier du deg da?
Malama Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Veier meg ca 2-3 ganbgher i året jeg, og da typsik i juleferien og sommerferien, altså ikke akkurat "slanke tider". Det er rett og slett fordi vi ikke har vekt, men jeg trår av og til på en hos de som har, da altså typisk mine foreldre, og min forlovedes foreldre. Disse besøker vi typsik i ferier pga lange avstander. Og det er mer enn ofte nok for meg.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 En gang i måneden kanskje. Dersom du ikke slanker deg da. Tror ikke det er sunt å veie seg for ofte. Samtidig er det greit å gjøre det en gang i blant slik at en har helt håndfaste tegn på det dersom det skjer noe litt drastisk når det kommer til vekta.
Gjest gjesta Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Hvordan klarer du veie deg så ofte, og ikke bli opphengt i tallene? Hvorfor veier du deg da? ← Gammel vane, antar jeg. Jeg synes det er greit å følge med på svingningene, men friker slettes ikke ut om vekta varierer en smule, siden det er helt vanlig for meg.
Vannflaske Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Gammel vane, antar jeg. Jeg synes det er greit å følge med på svingningene, men friker slettes ikke ut om vekta varierer en smule, siden det er helt vanlig for meg. ← Sånn er jeg også. Veier meg mange ganger om dagen, men bryr meg ikke noe om hva tallene viser. Vei deg en gang i uka, om morgenen etter at du har gått på do, hvis du skal slanke deg.
T.S Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Sånn er jeg også. Veier meg mange ganger om dagen, men bryr meg ikke noe om hva tallene viser. ← Synes det er vanskelig å forstå at noen veier seg mange ganger om dagen men ikke bryr seg om tallene jeg.
Gjest synseren Skrevet 29. juli 2006 #13 Skrevet 29. juli 2006 Jeg veier meg en dag i uka til samme tid for å få mest mulig riktig vekt. Det er ikke lurt å gå på vekta ofte den varierer mye og det kan bli demotiverende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå