Gå til innhold

Hvor Kristen er DU?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Til alle Israels venner.

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.778525

Les og LÆR. Er DU en "Samaritan" ??

Leser om alle trådene som omhandler Midtøsten. Og Sitter med Inntrykket av at Dess Mer "Kristen" du er jo mer Støtter man Israels Handlinger.

Er det slik at religiøse "Kristen fanatikere" Har GLEMT noe av det mest essensielle i Jesu lære om Gud, Nemlig Historien/Ligningen om den "Barmhjertige Samaritan". (Og jeg VET at Personlig Kristne IKKE ser på seg selv som Religiøse da dette er en skam Jm.fr. Bib men det ER dere enten dere vil eller ei alle som har en tro har også en religion)

Hvis man som god "Kristen" IKKE fordømmer drap på uskyldige er man da "Kristen"??

Hvorfor kan ikke en selverklært personlig kristen klare og skille mellom "Skyldige" og "Uskyldige" i konflikten som pågår i midtøsten idag??

Men godtar at flere tusen Uskyldige blir drept og drevet på flukt for de 10 (eller 100) tals "Skyldige". Kunne man ikke funnet "BEDRE" måter og tatt de "Skyldige" på?? f.eks "Kirurgiske" angrep med typen "Seals/Commando" soldater???

Bør vel skyte inn at jeg selv er IKKE muslim, Raddis eller lignende.

Er medlem av den NORSKE statskirken. Men er "Oppdradt" etter filosofien at man skal RESPEKTERE andres TRO og Overbevisning.

Man skal IKKE påvinge andre mennesker ens eget syn da dette vil kvalifisere som en av Døds-syndene. (Fritt utledet fra katolismen)

Mvh

sam

"Hovmod står for forfall."

"Children will sometimes pay the price for Sins of the Father. In this Cruel and injust world we live in. But that does not make it more RIGHT"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

link

Du skjønner, Sam, ekstrem kristne er lei av å vente på Dommedagen, så de ønsker å framskynde den. Så i disse dager er det ikke medmennesklighet og nestekjærlighet som er hot, men å sikre at jødene har kontroll over det hellige landet slik at vi jøder, muslimer, kristne light og ikke-troende kan pines evig mens disse "gode" kristne kan dra opp til himmelen når Jesus kommer tilbake. Men han kommer jo ikke tilbake før jødene får revet Al-aqsa moskeen. Får det skrev noen i en bok for noen tusen år siden.

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Hehe :)

Vel Punktom er ikke uenig med deg der :)

Har hatt slike tanker i hodet sekv nå i maaange år.

Har vel konkludert med at de fleste s.k. "Kristne" er intollerante hyklere som ifølge bibelen (deres "egen Personlige" bok vel og merke) IKKE kommer til himmelen.

Har i mange år sagt at ekstremister (enten de er KRISTNE elle annet) burde våkne opp og SE hva de holder på med.

Har inntrykk av at de fleste er så "Hjernevaskede" at de ikke klarer og se at De selv har høyeste/Ypperste prester i form av predikanter ol. som forteller dem HVA de skal mene. Og HVIS noene PRØVER og rokke med hva "Ypperste" presten sier så skal de LUKKE ØRENE da det "Bare er Djevelen som prøver og lokke dem i fella. Og man da vil falle som offer for den ultimate synd og bli fordømt til EVIG lidelse i de YPPERSTE helveter" (Dette enten det gjelder Røyking (Jmfr. A.Edvardsen eller Drepe Muslimer jmfr de fleste "kristen SEKTENE").

Genisis med Phil Collins har en Ypperlig sang om emnet hsuker ikke Helt hva den heter men TROR dete "Jesus loves You". Sangen handler kort sagt om "Gi meg alle penga dine så skal jeg frelse deg på mandag".

Mvh

sam

"Dess mer man er SIKKER i sin sak, Dess større er sjansen for at man tar feil"

Gjest Gjest
Skrevet

sam, tenk om du er hjernevasket? er du?

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Til Gjest

JUPP jeg ER hjenevasked.

Hjenevaket til og TRO at menneskene BØR PRØVE og leve i fred og frihet med hverandre.

Hjernevaket til og TRO at DYPT INNI ethvert Menneske ligger det en KIME av HÅP til et bedre liv for ALLE.

Hjenevasket til og TRO at BARN er uskyldige og må SKÅNES fra verdens ondskap så LENGE det er MULIG og at det er VÅR plikt som VOKSNE uavhengig av RASE,TRO/RELIGION og KLASSE til og MULIGJØRE dette.

Hjenevasket til og TRO at BARN IKKE skal skades UANSETT hva FORELDRENE og omgivelsene samfunet omkring dem har gjort.

Hjernevasket til og TRO at det finnes en GUD et sted en gang som IKKE ville tolerert at BARN blir skadelidende i en konflikt mellom VOKSNE.

Hjernevasket til og TRO at GUD (Hvem,Hva og hvor han/hun måtte kalles eller finnes) er en BARMHJERTIG og TOLLERANT gud som elsker ALLE levendes vesener her på jord (eller i universet for den slags skyld) Ikke bare de som HATER andre i HANS navn.

Hjernevasket til og TRO at rettferdighet finnes og at "Slemme" folk straffes.

Dette er noe av hva jeg TROR.

Hva jeg VET er noe HELT annet.

Og det jeg VET er at det mye jeg IKKE Vet eller KAN noe om men som jeg samtidig BØR lære meg eller finne utav.

Det Jeg VET er at det nesten ALLTID finnes 2 sider av samme sak.

Det Jeg VET er at jeg IKKE skal fordømme eller velge side FØR jeg har satt meg inn i saken fra BEGGE sider ikke ENSIDIG ta et valg basert utfra et så DÅRLIG grunnlag som hva jeg TROR.

Men ha et KRITISK og NYANSERT bilde av de informasjonene jeg FÅR servert. Da Objektivitet i enkelte saker er så og si en UTOPISK tanke som er Menneskelig UMULIG og gjennomføre for en god DEL mennesker siden de baserer sin meninger på ANDRES avgjørelser og synsoppfattninger.

Kunne fortsatt denne liste over ting jeg tror og vet i det uendelige (idet minste om hva jeg TROR).

Men Ja gjest du kan si at jeg er Hjernevasket jeg også

Ikke minst siden jeg gikk mye på søndagsskolen og hadde barndomms venner som hadde familier som jaget barna ut mens det var Bønn på radio.

Hjernevasket siden jeg har venner og naboer som er medlemmer i Maranata, Jehovas Vitner, Pinnsemenigheten osv....

Og til tross for dette så kaller jeg meg IKKE personlig Kristen men TVIHOLDER på MIN tro UTEN og FORDØMME dem som ER Personlig kristne UTEN at de prøver og prakke på meg DERES tro. Og mener at DISSE er de MEST kristne mennesker man kan få da de EI heller ( Noen av dem hvertfall) er intollerante,Dobbelmoralistiske hyklere som kun prøver og Smiske seg inn i himmelen på bekostning av ANDRE sammvittighet og liv.

Eneste TRØSTEN jeg har om disse dobbelmoralistene (Enten de er Kristne eller muslimer mao. Ekstremister i Begge leire) er at HVIS det finnes en gud så har disse feilberegnet KRAFTIG INGEN gud vil FORSVARE at man DREPER eller LEMLESTER BARN i Hans navn. Så disse menneskene vil GARANTERT BRENNE i HELVETE i 2 ganger EVIGHETEN.

mvh

sam

"Man er ikke Vis fordi om man har masse kunnskap. Visdom kommer fra det man vet man IKKE har kunnskaper om"

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Til Gjest

JUPP jeg ER hjenevasked.

Hjenevaket til og TRO at menneskene BØR PRØVE og leve i fred og frihet med hverandre.

Hjernevaket til og TRO at DYPT INNI ethvert Menneske ligger det en KIME av HÅP til et bedre liv for ALLE.

Hjenevasket til og TRO at BARN er uskyldige og må SKÅNES fra verdens ondskap så LENGE det er MULIG og at det er VÅR plikt som VOKSNE uavhengig av RASE,TRO/RELIGION og KLASSE til og MULIGJØRE dette.

Hjenevasket til og TRO at BARN IKKE skal skades UANSETT hva FORELDRENE og omgivelsene samfunet omkring dem har gjort.

Hjernevasket til og TRO at det finnes en GUD et sted en gang som IKKE ville tolerert at BARN blir skadelidende i en konflikt mellom VOKSNE.

Hjernevasket til og TRO at GUD (Hvem,Hva og hvor han/hun måtte kalles eller finnes) er en BARMHJERTIG og TOLLERANT gud som elsker ALLE levendes vesener her på jord (eller i universet for den slags skyld) Ikke bare de som HATER andre i HANS navn.

Hjernevasket til og TRO at rettferdighet finnes og at "Slemme" folk straffes.

Dette er noe av hva jeg TROR.

Hva jeg VET er noe HELT annet.

Og det jeg VET er at det mye jeg IKKE Vet eller KAN noe om men som jeg samtidig BØR lære meg eller finne utav.

Det Jeg VET er at det nesten ALLTID finnes 2 sider av samme sak.

Det Jeg VET er at jeg IKKE skal fordømme eller velge side FØR jeg har satt meg inn i saken fra BEGGE sider ikke ENSIDIG ta et valg basert utfra et så DÅRLIG grunnlag som hva jeg TROR.

Men ha et KRITISK og NYANSERT bilde av de informasjonene jeg FÅR servert. Da Objektivitet i enkelte saker er så og si en UTOPISK tanke som er Menneskelig UMULIG og gjennomføre for en god DEL mennesker siden de baserer sin meninger på ANDRES avgjørelser og synsoppfattninger.

Kunne fortsatt denne liste over ting jeg tror og vet i det uendelige (idet minste om hva jeg TROR).

Men Ja gjest du kan si at jeg er Hjernevasket jeg også

Ikke minst siden jeg gikk mye på søndagsskolen og hadde barndomms venner som hadde familier som jaget barna ut mens det var Bønn på radio.

Hjernevasket siden jeg har venner og naboer som er medlemmer i Maranata, Jehovas Vitner, Pinnsemenigheten osv....

Og til tross for dette så kaller jeg meg IKKE personlig Kristen men TVIHOLDER på MIN tro UTEN og FORDØMME dem som ER Personlig kristne UTEN at de prøver og prakke på meg DERES tro. Og mener at DISSE er de MEST kristne mennesker man kan få da de EI heller ( Noen av dem hvertfall) er intollerante,Dobbelmoralistiske hyklere som kun prøver og Smiske seg inn i himmelen på bekostning av ANDRE sammvittighet og liv.

Eneste TRØSTEN jeg har om disse dobbelmoralistene (Enten de er Kristne eller muslimer mao. Ekstremister i Begge leire) er at HVIS det finnes en gud så har disse feilberegnet KRAFTIG INGEN gud vil FORSVARE at man DREPER eller LEMLESTER BARN i Hans navn. Så disse menneskene vil GARANTERT BRENNE i HELVETE i 2 ganger EVIGHETEN.

mvh

sam

"Man er ikke Vis fordi om man har masse kunnskap. Visdom kommer fra det man vet man IKKE har kunnskaper om"

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Beklager dobbelt innlegg fikk problemer med maskinen/linja

Mvh

sam

Skrevet

synes mange burde høre mer på hva jesus forkynnte, han sa mye lurt, bl.a at man skulle elske sine fiender

Gjest King James
Skrevet

Jesus sa også at man ikke skulle gi brød til hunder...Da snakket han om de som ikke var jøder..

Gjest Gjest
Skrevet
synes mange burde høre mer på hva jesus forkynnte, han sa mye lurt, bl.a at man skulle elske sine fiender

Takk Bob var akkurat DET som var kimen til til tråden :)

:klappe:

mvh

sam

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet
Jesus sa også at man ikke skulle gi brød til hunder...Da snakket han om de som ikke var jøder..

Vel James da må det også omfatte ALLE Gentile (ikke jøder) OGSÅ NORSKE KRISTNE :)

Mvh

sam

Skrevet
Hehe  :)

Vel Punktom er ikke uenig med deg der :)

Har hatt slike tanker i hodet sekv nå i maaange år.

Har vel konkludert med at de fleste s.k. "Kristne" er intollerante hyklere som ifølge bibelen (deres "egen Personlige" bok vel og merke) IKKE kommer til himmelen.

Har i mange år sagt at ekstremister (enten de er KRISTNE elle annet) burde våkne opp og SE hva de holder på med.

Har inntrykk av at de fleste er så "Hjernevaskede" at de ikke klarer og se  at De selv har høyeste/Ypperste prester i form av predikanter ol. som forteller dem HVA de skal mene. Og HVIS noene PRØVER og rokke med hva "Ypperste" presten sier så skal de LUKKE ØRENE da det "Bare er Djevelen som prøver og lokke dem i fella. Og man da vil falle som offer for den ultimate synd og bli fordømt til EVIG lidelse i de YPPERSTE helveter" (Dette enten det gjelder Røyking (Jmfr. A.Edvardsen eller Drepe Muslimer jmfr de fleste "kristen SEKTENE").

Genisis med Phil Collins har en Ypperlig sang om emnet hsuker ikke Helt hva den heter men TROR dete "Jesus loves You". Sangen handler kort sagt om "Gi meg alle penga dine så skal jeg frelse deg på mandag".

Mvh

sam

"Dess mer man er SIKKER i sin sak, Dess større er sjansen for at man tar feil"

Så dette er du sikker på?

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Gratulerer med innlegg 666, KR-øst. Fort deg med å skrive et nytt et.

Skrevet
Gratulerer med innlegg 666, KR-øst. Fort deg med å skrive et nytt et.

jeg som trodde 666 var ditt tall, udyr

Gjest Gjest
Skrevet

Peace, Propaganda & the Promised Land provides a striking comparison of U.S. and international media coverage of the crisis in the Middle East, zeroing in on how structural distortions in U.S. coverage have reinforced false perceptions of the Israeli-Palestinian conflict. This pivotal documentary exposes how the foreign policy interests of American political elites--oil, and a need to have a secure military base in the region, among others--work in combination with Israeli public relations strategies to exercise a powerful influence over how news from the region is reported.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet
Så dette er du sikker på?

Vel KR-øst.

Har Ikke sett så mange "Bevis" på det motsatte ENDA..

Noen er det selvføgelig. Men de er "Mer Unntaket som bekrefter Regelen" Og disse "Unntakene" på "Hjernevasking" har som regel kommet fra personer som ikke er "Rabiat kristne/Religiøse" av seg. Dvs. Folk med moderate holdninger til sin og andres religioner. Som IKKE på død og liv skal ha meg med på Bønnemøter hver dag eller som Ikke kan snakke med deg om annet enn sin tro.

Det innleget du referer til henviser til folk som sluker "Rått" hva den "Åndelige lederen" i menigheten sier og preker om absolutt ALT. Det være seg Midtøsten, Røyking, Pengegaver og ikke minst FRELSE.

Mvh

sam

"?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...