Gå til innhold

Tips til fine augustblomster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste blomstene mine på verandaen begynner å være avblomstret nå, og jeg skulle gjerne erstattet et par av dem med noe som holder seg litt utover høsten. Noen som har tips til fine blomster som står fint i august og september?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg på også! Hvor er du, Bjørnsdatter!

Skrevet

Vet jo selvfølgelig at f.eks. Erica er fint utover høsten, men synes det er litt tidlig med det enda... Da blir det liksom høststemning med en gang!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Stikk på blomsterbutikken og se ;)

Krysantemum står fint ute og finnes i masse farger, både vanlig pottekryss og frilandskryss. Jeg har kjøpt meg noen som erstatning for det som har tatt kvelden i kassene mine nå. Sommergeorginer er kjempebillige hos oss nå (har ikke helt oversikten for øyeblikket siden jeg har ferie), store og fine planter som står helt til frosten tar dem.

Men som tidligere nevnt, så starter snart ericasesongen. Da er det lite annet å få kjøpt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på hvilke planter Eliza har som er avblomstret allerede? Synes alle sommerblomster står i sitt fineste flor nå, og de blomstrer jo til frost.

Skrevet

Veldig veldig mange opplever at blomsterkassene begynner å se stusselige ut sånn ca midten av juli, mye pga været - enten har det vært dritvarmt i noen uker, så alt har fått for mye sol og for lite vann og næring, eller så har det regna sammenhengende i tre uker så alt har råtna opp.

Kjipern, men deter egentlig bare å erstatte med noe billig, for de fleste putter enten erica/calluna i kassene sine utpå høsten, eller tømmer dem og setter dem i boden for vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...