Gå til innhold

Hjelp! Hva skal vi gjøre?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min samboer fikk akkurat vite (av en beruset venn som røpet seg til helt feil person) at kusinen hans har klint (og mulig mer) med søsterens ektemann!!!!!

Vennen ba min samboer om ikke å fortelle dette videre. Han er forelsket i denne kusinen og vil ikke ødelegge en mulighet for forhold med henne.

Så hva gjør vi?

Forteller det til søsteren, og mister en god venn, får kusiner til å hate hverandre og det som verre er?

Holder tett? Bære på byrden om at ektemannen til ens nærmeste har vært utro? Og det med konens egen kusine?

Kanskje det bare var et blaff, en engangs klinings mens de var fulle på fest, men allikevel ; fullt ut utroskap, synes jeg.

Tror ikke det har vært noe mer mellom dem etter denne festen, men man vet jo aldri...

Hva synes dere? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet egentlig ikke jeg...

Hvordan er eksteskapet deres og sånt?

Hvis søsteren til samboeren din har mistanker kan du jo kanskje si det... men samtidig så kan det jo ødelegge ganske mye og...

Det sikreste for dere er å ikke blande seg inn, men samtidig så bør hun kanskje vite det...

Har nettopp vært i en liknende situasjon selv hvor jeg valgte å røpe det jeg visste og så langt ser det ut til å gå bra (jeg ville ikke gjort det hvis ikke han var så utrolig lei seg og han sa han var glad han fikk vite det av meg og ikke fra et eller annet rykte).

Men det kommer helt an på situasjonen og om det har skjedd før (som i mitt tilfelle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo synes jo ikke det er så veldig kjekt å ha en sånn hemmelighet for sin egen søster..

Hvis det hadde gjeldt dere, og deres egen ektemann, hadde ikke dere villet vite det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esmeralda

Er du HELT SIKKER på at dette stemmer da?

Det er et faktum at endel mennesker farer med sladder som ikke har rot i virkeligheten. Kanskje vil de gjøre seg interessante, eller ønsker å oppnå ett eller annet - hva vet jeg.

Det kan også tenkes at din bekjente har misforstått situasjonen, eller lagt til en hel del for egen regning. Et vennskapelig kyss på kinnet kan bli til vill klining når historien fortelles videre. Hva var motivet hans for å fortelle dette? Hva vil han oppnå?

Personlig ville jeg aldri fortalt videre rykter om utroskap med mindre jeg hadde sett situasjonen med mine egne øyne, og det ikke var muligheter for feiltolkning. Også i et slikt tilfelle ville jeg vært veldig forsiktig. Det finnes forhold der den ene er veldig klar over partnerens utroskap, men velger å ikke innrømme det for seg selv, fordi en slik innrømmelse krever at man må gjøre noe med det. Da er det lettere å late overfor seg selv at alt er i orden.

Som du forstår synes jeg du skal gå veeeldig sakte i svingene her. Ikke stol blindt på det din bekjente forteller, tenk hvis det ikke er sant!

Hvis dette gjaldt min mann tror jeg faktisk at han ville røpe seg selv ganske snart, det er vanskelig å skjule slikt overfor mennesker som kjenner deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dette dreid seg om min bror, ville jeg selvsagt ha fortalt ham om det.

Ærlig talt...hvem ville ikke det? Hvis brutter'n hadde visst pikante detaljer om min elskling, så ville han ha blitt lagt på hylla hvis det kom for en dag at han hadde hemmeligholdt dette.

Slik er det med den saken. Lojalitet skal brukes riktig.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med den det angår først, og fortell hvor lite dere syns om dette... Gi beskjed om at dere følger med, som en liten advarsel. Se på reaksjonen. Det kan tenkes det ikke har skjedd noe uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tilbakemeldinger.

Er fremdeles litt rådvill, men har videreformidlet deres synspunkter til min samboer. Så får han avgjøre det selv, siden det tross alt er hans søster det gjelder.

Det er ganske vanskelig dette her, ja, og mange mennesker som kan bli såret. Fikk også akkurat vite at det er 2 år siden dette skjedde nå...

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

To år???

Det er en stund siden da. Kanskje hun til og med hvet det??? Og at de har valgt å gå videre med det? Ikke ripp opp i gamle sår, eller rot det til for dem. Det er vel en grunn til at han er sammen med svigerinnen din enda også!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...