Gjest smille Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Hvor lang tid tok det før dere lot ny partner møte barna? Jeg har delt omsorg for 2 barn på 4 og 6, om barnas far sier han ikke finner seg i at min nye kjæreste skal være her på besøk de ukene jeg har barna. Vi gikk fra hverandre like etter jul, men jeg føler han kontrolerer meg til tider. jeg setter barna høyes av alt ønsker å skåne de på alle mulige måte. Har noen av dere erfaring med dette... Jeg kontaktet familievern kontoret for å høre anbefalinger, og de sa at det burde gå 6-12 mnd før man introduserte ny partner. Men at man måtte se ann barna og følge med på evnt reaksjoner. Hva med overnatting..når den tid måtte komme, hvor lang tid bør det gå?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Det bør gå så lang tid så du har sagt at du elsker mannen og nesten er klar for å gifte deg mag ham. Unger trenger ikke å bli introdusert for alle man er kjæreste med, de blir bare usikre av det. Unger knytter seg lett til foreldrenes kjærester hvid de er mye sammen med dem, og så blir det slutt. Så kommer det en ny, og så blir det slutt. Ikke bra for barn, de kan få tilknytningsproblemer.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Jeg møtte barna til min nåværende mann 6 mnd etter at han og barnas mor skilte lag. Da var det små besøk, ikke introduksjon som kjæreste men som venninne, var på middag noen timer, dro på båttur noen timer. Etter 10 mnd sov jeg over for første gang mens barna var der, husker de syntes det var kjempekjekt, men veldig merkelig at jeg skulle sove i senga til pappa - selv om jeg da var oppgradert til kjæreste De helgene far ikke hadde barna "bodde" vi sammen. Videre ventet vi med å flytte sammen til 18 mnd etter bruddet, altså ett år etter at jeg møtte barna første gang. Av ulike årsaker fikk vi bare 6 mnd i det huset min samboer leide, og når vi så kjøpte hus sammen var barna med på alt, befaring, planlegging av opppussing osv. Det var jo også barna sitt hjem, like mye som vårt. Det viktigste spørsmålet du må stille deg er om kjæresten din er "varig", er det nødvendig å introdusere ham som kjæresten din, er det nødvendig at han sover over når du har barna osv osv. Kanskje dere kan ha tid sammen og gjøre noe, være aktive sammen, ikke bare innlemme den nye kjæresten din i barnas hverdagsliv med det første? Som du sier, barn er forskjellig, men jeg ville uansett ventet litt..... Når det gjelder fars reaksjon er dette også forståelig utover tanken på barna. Min mann ville til og med i dag, 6 år etter bruddet med mor, synes det var rart om barna fikk en ny mannsperson inn i livet sitt. Han tenkte mer på dette før, da barna var mindre og de brukte å komme opp i senga vår på morgenene i helgene.....rart å tenke på at de skulle krøpet opp i senga sammen med mor og for ham, en fremmed mann som de ville bli glad i.....det kan man jo også ta hensyn til selv om det "bare" er de voksnes følelser det handler om.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Ja...syns det er det beste at min nye kjæreste kan komme på besøk en ettermiddag noen timer, på barnas premisser... han har vært her på besøk etter leggetid, de ukene barna er her, og våkner de på kveldene, vil de jo allikevel se han i stua. Føler dette er vanskelig, vi er sammen når ungene er hos pappan. Hadde ikke aktet å intodusere han om han var en midlertidig..handler jo like mye om at denne mannen knytter seg til barna, og vi er vel sikre på at vi akter å satse 100 % på dette forholdet...men takker for svar..
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Som du sier, barn er forskjellig, men jeg ville uansett ventet litt..... Når det gjelder fars reaksjon er dette også forståelig utover tanken på barna. Min mann ville til og med i dag, 6 år etter bruddet med mor, synes det var rart om barna fikk en ny mannsperson inn i livet sitt. Han tenkte mer på dette før, da barna var mindre og de brukte å komme opp i senga vår på morgenene i helgene.....rart å tenke på at de skulle krøpet opp i senga sammen med mor og for ham, en fremmed mann som de ville bli glad i.....det kan man jo også ta hensyn til selv om det "bare" er de voksnes følelser det handler om. ← Hallo? Du motsier jo deg selv så til de grader her! Du traff barna hans etter seks måneder, mens trådstarter bør vente lenger enn det? Det er jo over seks måneder siden hun og mannen gikk fra hverandre. Hvorfor synes din man det er rarere at ungene skal få en ny mannsperson inn i livet sitt, enn at du kom inn i livet deres? Selv synes jeg man bør være sikker på at forholdet er varig før man treffer ungene. 100% sikker kan man jo aldri være, men jeg synes et halvt år er lite. Jeg ville aldri ha latt ungene treffe min nye kjæreste etter så kort tid.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 x-en introduserte ny kjæreste etter en mnd. Han prøvde etter to uker, men da ville ikke eldstemann hilse på "venninden". Da visste barna at han hadde funnet ny før han flyttet ut. X har flyttet sammen med ny uten at eldstemann har hilst på ny dame. At han har flyttet sammen med kjæresten har ingenting med barna å gjøre sier han. Vi har alltid vært enige om å vente til man er sikker på ny, han var sikker før han flyttet. Dette høres bittert ut og det er det. Jeg syns man skal vente en stund, hvor lenge kommer litt an på alder på barna. Med barn som er store og får med seg det meste, burde man la de komme over det første sjokket før man lar de treffe ny partner. Men, hva man syns og hva man til slutt gjør når man er forelsket er ikke alltid like lett å forene. TS, du kan godt vente litt lenger. Dere kan være sammen når du ikke har barna. Hvis du er sikker på at dette varer, hva er det som haster. Dere har resten av livet på å være sammen.
Far til 2 Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Jeg tror jeg ville valgt å vente inntil barna var kommet over sjokket med samlivsbruddet mellom foreldrene og har opparbeidet seg en trygghet for at begge foreldrene er like glad i dem. Det er ikke hva du sier som er avgjørende, men hva du gjør.
Gjest allium Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Du som har barnefri annenhver uke burde ikke ha noe som helst problem med å vente til over nyttår. Ett år etter bruddet synes jeg man bør la barna få. Barna mine traff min nye kjæreste da vi hadde vært sammen i litt over ett år, og da var det over halvannet år etter bruddet. Jeg har ikke delt omsorg - barna er ikke hos faren fast overhodet. Det lar seg gjøre å vente likevel, hvis man setter barnas behov foran sine egne. Jeg skjønner at du føler deg dirigert av faren, og han bør ikke uttale seg som han gjør, men se bort fra det, og se på hva som er riktig for barna likevel.
Tammy Delfina Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Jeg fikk møte barna til samboeren min to-tre uker etter at vi var blitt sammen, men da hadde han vært singel i mange år så det kom ikke akkurat som noen overraskelse. Fint gikk det i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå