Gå til innhold

Overreagerte jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lilpi_*
Skrevet

Jeg har nettopp blitt sammen med verdens hærligeste gutt. Vi har det utrolig godt når vi er med hverandre, men begge er like sta.

I går kveld kom han på besøk til meg.. Det første han sa da han kom var at han egentlig hadde sagt ja til å være med noen andre venner.. Jeg sa at han bare kunne dra, men han sa at "Nei, jeg hadde jo allerede avtalt med deg at jeg skulle komme og være med deg i kveld, så da holder jeg det."Fikk inntrykk av at han var med meg bare for å være snill.

Vi så film og koste oss på sofaen da x'n hans (hans angivelig beste venninde) ringte han. Hun spurte om han ville kjøre henne på fest (20 min unna). Han spurte hvor hun var, hvor hun skulle osv, men til slutt sa han at han var med meg og at han kunne nesten ikke det.

Etterpå gikk det en liten stund før han sa "du hadde blirr sur om jeg hadde kjørt henne, sant?". DA gikk alt veldig galt. For, såklart ble jeg sur. Jeg ble sur fordi han virkelig hadde tenkt å dra fra date'n vår for å kjøre x'n sin på fest 20 min unna, for så å kanskje komme tilbake til meg. At han i det heletatt spurt meg om jeg kom til å bli sur om han gjorde det, viste bare at han egentlig hadde veldig lyst til det. :tristbla:

Det hører med å si at helt i starten av forholdet vårt, sammenlignet han meg med x'n sin til stadighet. Fortalte om hvor fint de hadde det sammen, og at jeg og han hadde det på samme måten. Fortalte om hvor god hun var og hvor glad han hadde vært i henne, og at jeg var lik henne. Dette likte jeg IKKE..

Jeg snakket med min x (som også er pappa'n til barnet mitt) om dette at kjæresten min sammenlignet meg med henne hele tiden. Han sa at "åh, det var akkurat sånn jeg var da jeg fikk meg dame etter deg. Jeg snakket om deg og sammenlignet henne med deg hele tiden - fordi jeg ikke var over deg".

Jeg er så utrolig redd for å miste denne gutten og redd for at han ikke er over henne. Han sier han er det og det er 4 år siden de var sammen, men på de fire årene har han vært single. Han har nektet å få seg dame, uten at jeg vet grunnen for det.

Jeg ble utrolig lei meg og sur i går da dette skjedde.. Han skulle sove hos meg siden han endelig hadde fri, men han dro for å kjøre litt istede (der hun var).

Fortell meg, hva skal jeg gjøre? Hun er jo hans beste venninde sier han, og jeg kan ikke nekte han å hverken snakke med henne eller være med henne, men det gnager meg så utrolig.

Har ikke gjort meg noe at de har snakket sammen og sånn, før i går.. Da han heller ville avbryte vår date for å kjøre og være med henne..

:tristbla::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at du ikke liker dette, det hadde heller ikke jeg gjort!

på den ene siden så høres det kanskje ikke ut som han er helt over henne enda, men på den andre siden så ble han jo sammen med deg! og det etter 4 år. så det kan hende de faktisk er bare veldig gode venner..

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner du er såret og sint, for slike kommentarer som den du fikk i går er idiotiske. Og av en eller annen grunn trigger de noe hos oss noen ganger.

Men var en annen ting i innlegget ditt som jeg virkelig stusset over. Hvordan kunne du la deg bli sammenlignet med den forrige damen? Du er du, og det finnes ingen som deg :) Dere to kan dermed ikke sammenlignes.

Skrevet

Hei!Skjønner at du reagerer!Ta en alvorsprat med han da!Fortell hva du føler,og spør hva han egentlig mener om saken......De kan jo bare være gode venner å.

:klem: Lykke til!

Gjest gjesta
Skrevet

Ja, men kom han hjem igjen da? Altså, 20 minutter er jo ingenting.

Skjønner at det er litt surt, men tror ikke du behøver å ta en skikkelig alvorsprat her som noen påpeker.

Du kan selvfølgelig prate litt med han om dette. At han ikke burde ha avbrutt daten, men bortsett fra det ville jeg latt det gå. ;)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Ja, men kom han hjem igjen da? Altså, 20 minutter er jo ingenting.

Skjønner at det er litt surt, men tror ikke du behøver å ta en skikkelig alvorsprat her som noen påpeker.

Du kan selvfølgelig prate litt med han om dette. At han ikke burde ha avbrutt daten, men bortsett fra det ville jeg latt det gå. ;)

Han dro jo ikke da. Han merket hvor lei meg jeg ble og derfor dro han ikke. Om jeg på en fin og rolig måte hadde sagt "neida, bare dra du" så hadde han nok dratt. 20 min er langt når det gjelde å kjøre noen ett halvt min fra vors til fest.

Gjest gjesta
Skrevet
Han dro jo ikke da. Han merket hvor lei meg jeg ble og derfor dro han ikke. Om jeg på en fin og rolig måte hadde sagt "neida, bare dra du" så hadde han nok dratt. 20 min er langt når det gjelde å kjøre noen ett halvt min fra vors til fest.

Når han ikke dro, da forstår jeg ikke at du reagerer.

Gjest Gjest
Skrevet
Når han ikke dro, da forstår jeg ikke at du reagerer.

Det var det at han spurte om hun hadde blirr sur HVIS han hadde gjort det, som fikk det til å tilte. Tror ikke dette forholdet blir gammelt...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det hører med å si at helt i starten av forholdet vårt, sammenlignet han meg med x'n sin til stadighet. Fortalte om hvor fint de hadde det sammen, og at jeg og han hadde det på samme måten. Fortalte om hvor god hun var og hvor glad han hadde vært i henne, og at jeg var lik henne. Dette likte jeg IKKE..

Dette burde han ikke gjort. Ellers gjorde han vel ikke noe galt i går?

Gjest Gjest
Skrevet

Det blir vel opp til kjæresten din å sette grenser i forholde til sin x,n. Han bør si i fra til sine venner at det er dag han vil være sammen med, tilbringe tid med. Synes at dette er litt merkelig. Når en er forelsket vil man som regel være sammen hele tiden. Sammenligne deg med x,n er uaksetabelt . Han bør være ferdig med henne nå. Konsentrere seg om deg. Tror du må begynne å si i fra , sette grenser . Tenke over om det er dette du vil. Det blir galt hvis han skal være med deg bare for å være snill. Det er du som bør få være hans betevenninne nå. Du som må få lov til å ha førsteretten til han nå som dere er kjærester. Mener ikke at han ikke skal få ha tid med sine venner, men at det er deg han bør prioritere. Og det er fordi han selv bør ønske det.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Dette burde han ikke gjort. Ellers gjorde han vel ikke noe galt i går?

Nei, nettopp. Hadde han snakket om henne sånn som han snakker om de andre jentene som bare er venninder av han, så hadde det vært helt i orden, men når han har sammenlignet meg og fått meg usikker på hans følelser for henne på den måten på forhånd så ble det veldig "rart" når han egentlig hintet til at han ville hente henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror nok han er over henne. 4 år er lang tid. Hvis han fortsatt ikke er over det, vil jeg nesten si at det er noe litt sykelig over det.

Nå er han jo med deg. Det tror jeg du skal ta som et hint på at han er glad i deg, og ikke henne. Men at han fortsatt betrakter henne som en god venninne , kan jo være.

Gjest Blondie65
Skrevet

Du overreagerte.

Hadde jeg vært han hadde jeg følt at uansett hva jeg gjør så blir det galt. Han fortalte at han hadde prioritert DEG foran kameratene - det var galt for du følte at han drev veldedighet fordi han var med deg. Når han sier nei til å kjøre eks'en og noe klønete spør om du hadde blitt sur hvis han hadde gjort det tilter du fullstendig istedenfor å si at du syntes det var bra at han sa nei ...

Hva forventer du egentlig av gutten. Dere er i oppstartsfasen av et forhold der alt er usikkert og du biter han av når han prøver å være ærlig med deg. Kommunikasjon er ikke enkelt, men det blir jammen meg ikke noe enklere når man blir "drept" for å være ærlig.

Tenk over hvordan du ville reagert hvis du hadde vært i hans sko.

Skrevet

Syns du skal si akkurat hva du mener jeg. Du kan ikke starte et forhold med å godta ting du egentlig ikke godtar - da blir det ekstremt vanskelig å endre på i ettertid (se tråd om typen som skal besøke sin beste venninne).

Nei, sett grenser fra starten. Det kan være vanskelig, men det er viktig at du er klar på hva du ønsker ut av forholdet. Hvis ikke er det kun du og ingen andre som blir skuffet senere.

Dersom han starter forholdet med å være mer interessert i å kjøre x dama enn å være sammen med deg - da, uansett hvor lite det er ønskelig, så hadde jeg reagert ja. Bedre å ta det nå enn om et år liksom.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synnes at det faktum at du vil at andre skal synse angående deg og ditt liv er bortkastet tid og energi. Kjennes det feil for deg så hva pokker hjelper det å få andres blinde synsing for eller i mot problemstilllingen din. Gjør heller noe konkret med det basert på dine ønsker og verdier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...