Gå til innhold

Utslett i armhulen hvorfor?

fruenge

Anbefalte innlegg

Til jul fikk jeg et nydelig sett med parfymen Romance av RL og spraydeo. Men etter å ha brukt deo`n noen dager så har jeg fått kviseliknende utslett i armhulen. Vil ikke at det skal være allergi. Det var min kjære husbond som kjøpte dette og det var så hyggelig. Før brukte jeg krem deo fra Christian Dior og var fornøyd med den, men synes det er stas med deo og parfyme i samme. Noen tips.

Må jeg bare bruke spray deo`n som en slags kroppspray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som litt allergi,bruk den som kr.spray.God deodorant som er uten alkohol og parfyme er fra Almay(parfymeri)eller så har Babor en veldig god kremdeo. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Christian Dior sin gode kremdeo.

Men jeg blir så skuffet når vi kjøper noe og ikke kan bruke det pga utslett. Det er ikke den første parfymed deo jeg har kjøpt og ikke kunne bruke. Er de for sterke mon tro?

Har aldri problem med andre ting, selv om jeg har eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

om du barberer deg under armene kan det være lurt å vente litt med deoen. kanskje det er problemet?

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg kjøper aldri slike spraydeodoranter, de er svært sterke og mange av dem svir som bare rakkern. Det beste er nok å bruke en god uparfymert deo som ikke kræsjer med parfymen din.

Min favoritt er Spin fra Dorothy Gray, den er mild, holder i 24 timer og svir ikke selv om du akkurat har barbert armhulene. Den koster ca 70 kroner hos Parfymelle.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp- spraydeodoranter er mye sterkere enn vanlige, og du er nesten garantert et smertefult reslutat om du nettopp har barbert armhulene før du sprayer på. Holder meg unna spraydeo'r jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha jenter for innspill, det er godt at det ikke bare er meg som har merket dette.

Jeg elsker min Christian Dior deodorant og har tenkt å bruke den forsatt, men fordi jeg fikk den i gave ville jeg jo bruke spraysaken.

Var i parfymeriet i går og diskdamen ba meg ta den med så skulle hun snakke/gi den til selgeren fra Ralph Lauren. Snakk om "sørvis", den er ikke engang kjøpt der.

Denslags ting handler vi som regel på taxfree, eller i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen m samme problemet her. Jeg har klødd i armhulen lenge nå... det klør og klør. Jeg tror jeg blir gal Sist jeg barberte meg under armene fikk jeg et kviselignende utslett. Og det klør ikke mindre for å si det sånn. Jeg har brukt samme deoderanten i fleren år nå. Sverger til denne da den er mild, og fin å kombinere med parfyme. Det er Bioterm sin roll on. Med unntak av en liten mnd i høst da jeg brukte Laura sin parfyme roll on. Det var da det begynte å klø. Jeg sluttet med denne og gikk tilbake til Bioterm. Men det vil ikke gi seg. Har noen et godt råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Forsøk Hydrokortisonsalve i noen dager (fåes reseptfritt på apoteket), hjeper det ikke må du ta kontakt med lege. Ikke barber deg under armene på noen dager, det kan være at du må finne andre måter å fjerne hår på enn ladyshaver.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Hei!

Ser at dette er veldig lenge siden, men det kan jo allikevel være flere som går inn å siden i ettertid. Ikke bruk hydrokortison hvis du har kviselignede utslett etter barbering. Det er ikke umulig at du da har hidradenit. Dra da til legen å få antibiotika linement (Dalacin linement) for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reagert på forskjellige deodoranter.. Jeg fikk tette kjertler (ble kuler) det klødde og svidde og var helt grusomt.. Jeg måtte kutte ut all deo noen dager, da ble det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte plutselig en dag på deodoranten min, og måtte kutte ut all deodorant en stund. Nå tåler jeg kun Neutral sin. Den er ikke utpreget god, så andre parfymefrie alternativer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerte plutselig en dag på deodoranten min, og måtte kutte ut all deodorant en stund. Nå tåler jeg kun Neutral sin. Den er ikke utpreget god, så andre parfymefrie alternativer mottas med takk.

Akkurat nå bruker jeg SPIN , kjøpt på Vita. Har også problem med kløe men den deoen er ganske bra. Lurer egentlig om på om det er barbergelen jeg reagerer på.(Har prøvd masser av deoer:supersensitive,parfymefrie,spesialprodukter men synes ingen hjelper helt ang. kløen). Bruker Gillette Satin Care sensitiv skin.Vet noen om en som er mildere ?

Endret av Dyveka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltdeo? Lukter ingenting, men tar knekken på bakterier som lager lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...