flickan Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Min kjære har en kamerat som er utdannet fotograf og vi vurderer å bruke ham for å spare litt penger. Da vil vi kun betale for fremkalling og vi vil få alle bildene digitalt. Jeg kjenner ikke denne kameraten så godt fordi han har bodd i utlandet de årene jeg og min kjære har kjent hverandre og vet heller ikke noe særlig om han er flink. Han er ikke en portrettfotograf, men en såkalt dokumentarfotograf. Noen bilder av han kan sees på denne siden. Ville dere turt å bruke ham, eller bør vi betale noen som "har gjort bryllup 100-ganger før", og "vet" hva de gjør....? Alternativet er terje skåre. Er veldig viktig for meg å ha fine bilder fra denne dagen..
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Du bør ta en prat med fotografen på forhånd, og spørre hvordan han har tenkt det. Hvis du skal være i hvitt og din mann i sort, så er det litt utfordring ved fotografering pga. den store kontrasten.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Må man ha så typiske brudebilder da? Tror det kan være kult å bruke en helt annen type fotograf jeg...
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Jeg ville ha brukt han! Kanskje dere kan ta noen prøvebilder med en gang, bare for å se? Jeg vet om en som ikke er utdannet fotograf engang, og han tar gode brudebilder.
Arkana Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Må man ha så typiske brudebilder da? Tror det kan være kult å bruke en helt annen type fotograf jeg... ← Helt enig. Jeg synes faktisk slike typiske brudebilder er kjedelige. Alle ser så stive og unaturlige ut. Jeg ville absolutt brukt ham.
Lassie Skrevet 29. juli 2006 #6 Skrevet 29. juli 2006 Vi brukte en fotograf som har tatt bryllupsbilder kun èn gang før. Han har tatt flere typer portrett, men mest er det naturfoto han tar. Vi har fått kjempeflotte bilder, og så å si ingen typisk "oppstilte" kjedelige bilder. Ville absolutt gått for denne fotografen, jeg
BIRE Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Jeg ville gått for kameraten som fotograf. Vi skal selv bruke en som er nyutdannet fotograf-tar litt uvanelige bilder,men det jeg har sett er bra.Vi skal betale 5000kr for han, og han er da med på hele festen.. Han er en kamerat av min niese. Bire
afr0dite Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Min svigerinne er fotograf, hadde ingen betenkligheter med å bruke henne! Synes det er kjedelig med sånne "klassiske" bryllupsbilder! Jeg ville ABSOLUTT gått for kameraten!
Malama Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Støtter tanken om åta en prat med ham, og gjerne litt prøvefotografering, med tanke på hva slags bilder dere ser for dere fra denne dagen og sånn, om mulig. I alle fall en PRAT.
flickan Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2006 Tusen takk for positive svar. Jeg tror jammen jeg skal invitere ham på middag en dag og høre hva han tenker om det hele. Er enig i at det kan være moro med litt annerledes bilder, og det er også noe av grunnen til at vi vurderer ham. (i tillegg til pengene vi sparer da..) Men har bare hatt inntrykk av at bryllupsbilder er spesielt krevende på sin måte, og var derfor litt bekymret for å spørre noen som aldri har fotografert ibryllup før.
Scorpina Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Ja, men han har GOD peil på det å TA bilder mht lyssetting, vinkler etc etc og jeg tror deres bryllupsbilder kommer til å bli råfine!!!! Gå for kompisen og jeg er sikker på at han legger seg 150% i selen for at dere skal få flotte bilder som kan brukes til takkekort + å henge opp på veggen. Ser bare i avisen her hjemme, par som har vært hos en "gammel" fotograf her i byen har såkalte "oppstilte" bilder. Greit men litt kjedelig. Andre par som f.eks bruker "Fame" fotografer får bestandig veldig personlige, artige og spesielle (men nydelige) bilder! Cluet er jo at fotografen "catcher essensen" i dere som (brude)par Lykke til med bryllupet, fotografering og fremtiden
Annie Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Jeg ville gått for kameraten, og håpet på at han IKKE tok kjedelige, oppstilte bilder.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2006 #13 Skrevet 29. juli 2006 Jeg hadde også gått for han! Du vil komme til å få helt unike bilder
Annie Skrevet 29. juli 2006 #14 Skrevet 29. juli 2006 Jeg hadde også gått for han! Du vil komme til å få helt unike bilder ← Vi følger visst etter hverandre i dag vi
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2006 #15 Skrevet 29. juli 2006 Vi følger visst etter hverandre i dag vi ← Jeg så det.. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå