En som vet Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Ville bare dele dette rådet med dere! Fikk oljeflekker på olabuksen min og den fine nye lyse blusen min i dag. Søkte på internett og fant tipset om å helle på white spirit for så å la det ligge i noen minutter. Deretter vasket jeg det på normal måte og etterpå var alle flekkene borte!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Takk for tips, det har jeg aldri hørt før. Fint du fortalt det. Tok du på mye white-sprit?
En som vet Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2006 Jeg bare helte på jeg! Så tror vel ikke du kan ta for mye på av det ihvertfall...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 NB! Det står at plagg med f.eks white spirit på ikke må legges i maskinene mens det er vått. White spiriten må få fordampe først.
En som vet Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2006 NB! Det står at plagg med f.eks white spirit på ikke må legges i maskinene mens det er vått. White spiriten må få fordampe først. ← Oi! Dette visste ikke jeg. Tror ikke plaggene mine var helt tørre når jeg la dem i maskinen. Men heldigvis gikk det bra! Uansett, kjekt å vite.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Hva er problemet med å hive klærne i maskinen før whitespriten er fordunstet?
Leo Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Whitespiriten løser seg ikke opp og forsvinner med skyllevannet ved lave temperaturer og etterlater seg derfor en whitespritstinkende maskin. Lukten smitter i verste fall over på neste vask og på klær som ikke kan vaskes på 60 grader eller mer kan den bli sittende en god stund. Fra en del syntetiske materialer forsvinner den "aldri". Personling bruker jeg ufortynnet Zalo på oljeflekker. Fungerer helt fint!
Ugla Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Personling bruker jeg ufortynnet Zalo på oljeflekker. Fungerer helt fint! ← Enig! Event "løse opp" oljeflekken med margarin først. Zalo er også utmerket til fjerning av: - Kvae på klær (og hender)! - Grønske på klær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå