Thomasine Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Har en favoritt -bh som nå lukter svette selv etter vask... Noen som kan tipse om hvordan jeg kan vaske denne eller er den kast...?? Håper ikke det. Det er den eneste jeg har til 650,-....
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Jeg vet ikke hvor ofte du vasker bh-er, men det kan lønne seg å håndvaske de hver kveld etter bruk. Jeg vasker mine i maskin kun en gang i blant. Nå hjelper ikke dette deg og bh-en din, men du kan prøve å tilsette litt eddik i skyllevannet. Bh-er har ofte syntetiske stoffer og da setter lukt seg på en annen måte enn ved naturlige stoffer. Lykke til; det er synd hvis du må kaste en så dyr bh
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Det går helt fint! Bløtlegg den i eddikvann noen timer før du vasker den i maskinen på 60 grader. Bruk gjerne litt eddik i skyllekammeret og. Så passer du på at den tørker fort.. (lært eddik trikset her og det FUNKER!)
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Vasker du bher hver kveld for hånd? ← Ja, nesten hver kveld. Skyller de lett i vaskekummen sammen med litt Milo Jeg har endel dyrt undertøy, og maskinvask ødelegger fibrene. Milo inneholder ikke enzymer og er derfor perfekt til bh-vask.
Gjest Tanita Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 *Skulle ønske jeg også hadde hatt tid og energi til det* Flink du er!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 *Skulle ønske jeg også hadde hatt tid og energi til det* Flink du er! ← Det er en innkjørt, gammel vane. Jeg er ikke så flink til alt, nei
Gjest Tanita Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Ble skikkelig inspirert jeg nå. I morgen blir det bh-vasking!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Det går helt fint! Bløtlegg den i eddikvann noen timer før du vasker den i maskinen på 60 grader. Bruk gjerne litt eddik i skyllekammeret og. Så passer du på at den tørker fort.. (lært eddik trikset her og det FUNKER!) ← Hva er eddikvann? vil det si at jeg heller litt eddik i vann,eller er det noe mål jeg bør følge? Og skal jeg la de ligge i dette noen timer før jeg igjen håndvasker de? (ingen maskin på meg,det ødelegger dem)
Thomasine Skrevet 29. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2006 Takk for raskt svar!! Eddik skal jeg prøve i morgen... Jeg vasker vel bh-ene mine 1 gang i uka i maskin (30 grader). De billige som de dyre.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Hva er eddikvann? vil det si at jeg heller litt eddik i vann,eller er det noe mål jeg bør følge? Og skal jeg la de ligge i dette noen timer før jeg igjen håndvasker de? (ingen maskin på meg,det ødelegger dem) ← Det var et tips for den sure BHen, ikke generelt, det å ta den i maskinen. Bedre det enn å hive den, da det hjelper. Eddik i vann ja, jeg tar det på feelingen, ca 1 SS eddik 35% i en halvfull bøtte m vann. Eller en dl med eddik 7% i en bøtte m halv mengde vann. Kan la det ligge noen timer ja, før du vasker de for hånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå