Gå til innhold

teit..servietter..

Gjest goro

Anbefalte innlegg

Noen som sa at man måtte ha store servietter i bryllupet(middags-servietter??)

Har kikka på europris og der har de "vanlige" servietter (sikkert type kaffe/kake-serviett) i kul farge som jeg kunne tenke meg. Skal Ha koldtbord. Går det greit tor? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Om du liker serviettene synes jeg du skal kjøre på!!! Jeg viste faktisk ikke at det "skal" være en spesiell type servietter i bryllup! (Men etterå ha smuglest litt her inne har jeg jo etterhvert oppdaget at det egentlig er regler for det meste som har med giftemål å gjøre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om du liker serviettene synes jeg du skal kjøre på!!! Jeg viste faktisk ikke at det "skal" være en spesiell type servietter i bryllup! (Men etterå ha smuglest litt her inne har jeg jo etterhvert oppdaget at det egentlig er regler for det meste som har med giftemål å gjøre...)

Uff - ikke si at bridezillaene har fått det til at det er en spesiell bryllupsstørrelse på servitter også da. :ler:

Middagsservietter er en del større enn vanlige serivetter. Den størrelsen som er vanligst å se i butikker er gjerne det som kalles lunsjserviett, men er da den størrelsen de fleste bruker.

Middagsservietter ser litt flottere ut fordi de er større, men har ingen praktisk betydning.

Trådstarter skal ha koldtbord, så da er det bare å kjøpe de serivettene du vil, og passe på å ha nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er nok ikke helt rett å si at det ikke har noen betydning hva slags størrelse man har på serviettene.

Dersom man skal ha koldtbord kan man fint ha både lunsjservietter og dessertservietter - spesielt også hvis oppdekkingen er "hent bestikk og tallerken" sammen med maten.

Men hvis man dekker et vanlig middagsbord og skal dekorere med serviettene - dvs brette dem til enten stående på tallerkenen eller i glasset må det være middagsservietter, for de mindre blir rett og slett for puslete. De store serviettene er ofte litt tykkere og dermed penere ferdig pyntet.

Forøvrig kan man vel gi f... i alle "bridzilla" regler og lage tingene akkurat som man vil ... man blir gift for det :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men hvis man dekker et vanlig middagsbord og skal dekorere med serviettene - dvs brette dem til enten stående på tallerkenen eller i glasset må det være middagsservietter, for de mindre blir rett og slett for puslete. De store serviettene er ofte litt tykkere og dermed penere ferdig pyntet.
Man bretter serviettene etter hvilken størrelse de har. Derfor synes jeg ikke det trenger å se puslete ut med lunsjservietter til middag.

Men middagsservietter er flottest til middag, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldir hørt om at det er forskjell på serviettene sånn..

Til vårt bryllup hadde vi vanlig hvite servietter i stor str fra Ikea (eneste størrelsen de hadde), også hadde vi vanlige servietter fra Europris med motiv av Calla på, de la vi oppå de hvite. En å ha på fanget og en å tørke seg med :)

Kunne ikke falt meg inn å bry meg om de er for små eller ikke, liker du dem så synes jeg definitivt du skal kjøpe dem og ikke tenke mer på det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sa at man måtte ha store servietter i bryllupet(middags-servietter??)

Har kikka på europris og der har de "vanlige" servietter (sikkert type kaffe/kake-serviett) i kul farge som jeg kunne tenke meg. Skal Ha koldtbord. Går det greit tor?  :rodme:

Bruk de du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...