Gå til innhold

Mini-serie fra 80-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen husker denne serien - eller var det en film? - som gikk på 80-tallet en gang: (Det er fint lite jeg husker...)

Mener den var om to søstre. Søster A gifter seg. Så forelsker søster B seg i mannen til søster A - det er gjensidig.

Husker ikke alt i mellom der - men de bestemmer seg for å drepe henne; de ror ut i båt og lager en "ulykke" hvor søster A faller i sjøen der det er krokodiller. Hun blir tatt - men overlever angrepet. Det vet ikke de andre om. Søster A gjennomgår da noen operasjoner og når hun kommer tilbake kjenner de henne ikke igjen.

Og så tar hun sikkert hevn på et vis, jeg husker som sagt ikke så mye, men vet athun "ordner opp".

Noen som overhodet skjønner hva dette kan dreie seg om? Kunne godt ha tenkt meg å se den igjen bare for å friske opp hukommelsen litt! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Åhhh, denne husker jeg! Jeg har det på tunga, men det kommer ikke lengre, dessverre :( Må følge med på denne tråden...

Gjest Gjest
Skrevet

Åh...savner 80-talls seriene!

Return to Eden, If Tomorrow comes (Sidney Sheldon), Dynastiet, Falcon Crest, Dallas, I dream of Jenaie, osv., osv. !!

:)

Gjest Gjest
Skrevet

....Der elvene møtes, Tornefuglene, Love Boat..... sukk...

Gjest Blondie65
Skrevet

Tsarens kurer ... Skippy ...

Skrevet

Å jaaaa - Return to Eden!!! :hoppe:

Takk til deg, Gjest! :)

Helt enig med dere andre; jeg savner mange av de samme seriene! Nord og Sør var kjempefin, synes jeg!

Gjest Gjest
Skrevet
Å jaaaa -  Return to Eden!!! :hoppe:

Mmmm... herlig serie. Så den igjen her om dagen. Doktoren var akkurat like kjekk som jeg husket. :sjarmor:

Skrevet
Noen som vet hvor serien kan kjøpes?

Skulle til å stille samme spørsmål!

Gjest Gjest
Skrevet

Amazon har hatt miniserien på vhs, men den er ikke lenger tilgjengelig. Så vidt jeg vet har denne aldri vært utgitt på dvd. Den finness imidlertid bl.a. på Emule(HYSJ, jeg sa da ikke det!

Tv serien, som er en oppfølger til miniserien, finnes på dvd her:

http://www.dvdorchard.com.au/product.asp?PND=119395

Skrevet
Mmmm... herlig serie. Så den igjen her om dagen. Doktoren var akkurat like kjekk som jeg husket. :sjarmor:

hvor så du den da? har kjempelyst å se den jeg og :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Den finness imidlertid bl.a. på Emule(HYSJ, jeg sa da ikke det!)

;)

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Noen som husker "Mot alle vindar" fra tidlig 80-tallet, produsert 78 tror jeg - den kommer nå på DVD..

og sangen fra serien:

Six Ribbons -av Jon English

If I were a minstrel I'd sing you six love songs

To tell the whole world of the love that we share

If I were a merchant I'd bring you six diamonds

With six blood red roses for my love to wear

Så folkens - syng med den stemme du har..

Link til "Six Ribbons" teksten

Innlegget er endret iht. KG`s regler

Glow mod

Endret av Glow
Gjest Raptuza
Skrevet

... :digge: "tureli, tureli, tie back your hair...."

Gjest Raptuza
Skrevet

... :digge: "tureli, tureli, tie back your hair...."

Gjest Hevnen er søt
Skrevet
Å jaaaa - Return to Eden!!! :hoppe:

Helt enig med dere andre; jeg savner mange av de samme seriene! Nord og Sør var kjempefin, synes jeg!

Jeg syntes den miniserien var så fin så jeg leide den på video et par ganger etterpå. Vet ikke om den eksisterer lenger, men kunne godt tenke meg å se den en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...