Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Jeg var uheldig og mistet et helt pappkrus med gloheit kaffe på min lyse og turkise singlet. Først vasket jeg den en gang vanlig, så sprayet jeg masse vanish på, og nå har jeg forsøkt å la den ligge i en bøtte om vann og masse vanishpulver hele dagen, så sprøytet jeg på vansih og til slutt gned jeg inn zalo og slengte den til vask, men flekkene erder enda Dette er jo like ille å fjerne som rødvin! Noen som har noen gode tips?
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har aldri hatt problemer med å få vekk kaffeflekker. Jeg vasker i maskinen på 60 grader og bruker Blenda. Kanskje du bare vasket på 40? Du må opp i 60 for å få vekk sånn flekker. Men siden du nå allerede har vasket den, så kan det hende du har fiksert flekken.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har aldri hatt problemer med å få vekk kaffeflekker. Jeg vasker i maskinen på 60 grader og bruker Blenda. Kanskje du bare vasket på 40? Du må opp i 60 for å få vekk sånn flekker. Men siden du nå allerede har vasket den, så kan det hende du har fiksert flekken. ← Jeg hadde vel rundt 50 grader tror jeg, og nei flekken forsvant ikke Men da tror jeg at jeg skal kjøre maskinen en gang til, og da over 60 grader! (har en hvit collegegenser jeg har vasket mange ganger og også over 60 grader uten at det har hjulpet) Takk for tips, jeg skal iallefall prøve det!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Da lurer jeg litt på hvordan vaskepulver du har? Og om du har veldig gammel maskin?
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Da lurer jeg litt på hvordan vaskepulver du har? Og om du har veldig gammel maskin? ← Det aner jeg ikke, leier med alle hvitevarer inkl. Tror ikke den er veldig gammel nei. Den ser ganske "moderne" ut. Og jeg bruker stort sett blenda eller omo å vakse med.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Da synes jeg det er rart du ikke får av flekkene. men husk det til neste gang du får flekk - Blenda og 60 grader.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Ja det skal jeg huske! Takk! Det som var synd nå var at jeg ikke fikk lagt den i vann før det var tørt. Vi var nemlig på vei hjem fra ferie, på starten av en tur som tar ca 9 timer...
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #8 Skrevet 28. juli 2006 Ja det skal jeg huske! Takk! Det som var synd nå var at jeg ikke fikk lagt den i vann før det var tørt. Vi var nemlig på vei hjem fra ferie, på starten av en tur som tar ca 9 timer... ← Da kunne du ha lagt den fuktig i en plastpose. Husk det til neste gang. Menn uansett om den trøket, så ville det gått greit å vasket den på 60 grader med Blenda. 60 grader er en litt magisk grense når det gjelder flekkfjerning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå