Gjest Sille Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Vi vurderer å kjøpe bil, men siden ingen av oss har eid en bil før kommer selvfølgelig forsikringen til å være temmelig dyr. Jeg mener å huske "fra gamle dager" at man kan stå forsikret i foreldrenes navn sånn at forsikringen blir billigere... Noen som forstår hva jeg mener, eller er jeg helt på jordet?
liv Skrevet 28. juli 2006 #2 Skrevet 28. juli 2006 (endret) jo det er mulig å la forsikingen står på foreldre, men da vil en jo aldri opparbeide seg bonus selv. Det er dessverre ikke lenger mulig å overføre bonus. Samt at om du kræsjer så vil foreldrene dine miste bonus for sin bil også! Endret 28. juli 2006 av liv
Gjest Sille Skrevet 28. juli 2006 #3 Skrevet 28. juli 2006 Ja, kanskje det er like greit å bite i det sure eplet og begynne å opptjene seg egen bonus... Du har definitivt et poeng.
La Luna Skrevet 28. juli 2006 #4 Skrevet 28. juli 2006 Men blir allikevel ganske mye billigere her og nå ja, hvis dere er under den magiske grensa på 25 eller hva det er.... jeg hadde bilen på onkel, betalte mye mindre i forsikring enn vennene mine, og det var ganske greit når man var en fattig student! Får heller spare opp bonusen seinere når jeg er i full jobb Men er ikke alle foreldre som vil ha bilen på seg, så du får spørre først da, hehe
Gjest Sille Skrevet 28. juli 2006 #5 Skrevet 28. juli 2006 Er nok over 25 ja... Og ikke student lengre, men i full jobb, så det er vel bare å punge ut
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Vi vurderer å kjøpe bil, men siden ingen av oss har eid en bil før kommer selvfølgelig forsikringen til å være temmelig dyr. Jeg mener å huske "fra gamle dager" at man kan stå forsikret i foreldrenes navn sånn at forsikringen blir billigere... Noen som forstår hva jeg mener, eller er jeg helt på jordet? ← Er det ikke kommet en ny regelnå at man kan ikke tegne forsikringen på andre?
La Luna Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Er det ikke kommet en ny regelnå at man kan ikke tegne forsikringen på andre? ← Vel, jeg lot hele bilen stå i onkelen min sitt navn, så det var han som formelt eide den....så da er det vel ingen som kan si noe på det?
Snuppelure Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 Når du blir eldre har du også muligens en dyrer bil å forisikre. Da er det greit å ha tjent opp litt bonus fra før på en bil som gir mindre premie.
Gjest ost Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 (endret) Mener at bilen må stå registrert på samme person som forsikrer den. Er du over 25 så sparer du en god del uansett, så det med å ha den på andre er særlig om man er under 25. Hhusk å sjekke pris med flere forsikringsselskaper! Det er STORE prisforskjeller. Endret 31. juli 2006 av ost
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå