Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har tenkt å bestille noe i fra Sverige, og prisen blir rundt 400,-. Må jeg betale tollavgifter/moms fra en vare i Sverige til Norge, da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, dersom varen er toll og/eller momspliktig.

Gjest Gjest
Skrevet

hva skal du bestille da? bøker er f.eks fritatt fra toll. ellers kan du få sender til å oppgi at det er gave da er det ikke tollpliktig før verdien er 900, eller var det 1000 kr?

forøvring er jeg meget uenig i møkkaland uttalelsen!

Gjest Gjest
Skrevet
hva skal du bestille da? bøker er f.eks fritatt fra toll. ellers kan du få sender til å oppgi at det er gave da er det ikke tollpliktig før verdien er 900, eller var det 1000 kr?

Hundeutstyr.

forøvring er jeg meget uenig i møkkaland uttalelsen!

Hvorfor det? Vi betaler nok i dette landet i både bompenger, veiavgift, forsikring, skatt o.l. Hvorfor kjører jeg da på dårlige veier for å komme meg hjem med hull og dumper, uten at noe blir gjort med det, sånn at jeg må betale dyre dommer i reperasjon på bil? Det blir bygget store rundkjøring på steder der det ikke trengs og nesten ikke ferdes noen trafikk, det kan de bruke pengene på...

Gjest Gjest
Skrevet

Og du er tollpliktig for varer over 200,- (som nesten ikke er noen ting!)

Skrevet
Og du er tollpliktig for varer over 200,- (som nesten ikke er noen ting!)

Neida, toll er de bare for endel spesielle varegruppper. Man betaler MVA for alt over 200 kr. Nå er det slik at dersom man importerer fra et annet land så skal MVA i opprinnelseslandet trekkes fra først. Så skal norsk MVA legges til ved innførsel.

Skrevet
Nå er det slik at dersom man importerer fra et annet land så skal MVA i opprinnelseslandet trekkes fra først. Så skal norsk MVA legges til ved innførsel.

Jepp, og jeg mener å huske at momsen i Sverige ligger på det samme som i Norge, så det blir jo ikke akkurat et tapsprosjekt.

Greit å sjekke før man blir altfor rasende over "møkkalandet" Norge! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...