Gå til innhold

hvilke drinker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_haha_*
Skrevet

Jeg drikker så å si aldri, så lurer på om neon har noen tips til meg/oss....

Hvilke drinker bør vi kunne servere i baren vår i bryllupet?

Vi blir familie med under 40 voksne i selskapet.

Har sett på sider med drink-oppskrifter; såååå mange å velge i da....

Så, hvilke "må" eller "bør" vi ha??

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Margarita er jo en god drink (og fins i flere varianter, både frozted og vanlig)

Cosmopolitan.

Whisky.

Vin

Skrevet

Whiskey er et must ja - også kan du legg til f.eks :

-screwdriver (liten banker det der)

-GT (Gin/Tonic)

-Summertime *(frisk og go' longdrink i varmen)

Og med f.eks en Irish Coffee og noe likør til damene har du det meste :)

*4 cl vodka, 5 cl sprite, 5cl appelsinjuice. Masse is.

Skrevet

Spør hvor avanserte dere skal være da...

Når jeg kjøper drinker ute pleier jeg å kjøpe:

- Caipiriña

- Cosmopolitan

- Mai Tai

- Strawberry Daquiry

Vet ikke om de inneholder ting man kan bruke i mange drinker slik at man kan variere og lage mange drinker uten å måtte handle 100 ingredienser...

Gjest Gjest
Skrevet

Min favoritt er san fransisco, men den er jo litt søt.

Gjest Blondie65
Skrevet

De fire store er

Blank rom

Vodka

Gin

Tequila (blank holder i massevis)

I tillegg whisky, brun rom (Bacardi8 eler Gordons) og cognac (rester etter avec, evt. en XO), et par likører (Baileys, Tia Maria, Drambuie, Bananlikør, Galliano)

Blandevann:

Blank søt brus (altså Sprite, 7-up)

Cola

Tonic Water

Club soda

Appelsin juice (gjerne de billige kartongene fra Rema etc)

Grape soda

Grenadine sirup (rød "gugge" som gir flott farge til drinkene)

Cocktailbær og sitronskiver samt candystenger til Irish Coffe. Sugerør, is (is i bøtter og spann ...)

Hvis dere går for å lage Daiquiris må dere ha stor tilgang på frukt og en blender - det anbefaler jeg bare ikke. Evt. kan dere blende frukten før festen men det blir mye arbeid.

De vanligste drinkene:

Gin&Tonic

Tequila Sunrise

Cosmopolitan

Fjellbekk

San Fransisco

Singapore sling

Screwdriver

Irish Coffe

Galliano Hotshot

Mojito (krever fersk mynte og tar lang tid å lage)

Hvis dere skal bli så veldig mye mer avansert enn dette må dere ha veldig mange flere likører og disse har begrenset holdbarhetstid. Kanskje du kan spørre vennene dine hva slags drinker de foretrekker og dermed konsentrere om det.

Mange foretrekker on-the-rocks drinker - altså brennevin med kun is - derav brun rom og whisky.

Gjest Gjest_haha_*
Skrevet

Takk! Skal sjekke opp de dere har nevnt!

Det blir jo maks 40 som kommer til å drikke. Tror ikke det går så veldig mye. Så håper vi kan gå for noen som trenger noe av de samme ingrediensene, slik at vi slipper å kjøpe så mye forskjellig. Har valgt å legge oss på den enkle linje... men noe må det jo være å velge i... Noen som har noen formeninger om hvor mange drinker det bør være å velge i når det er maks 40 stk som kankjse drikker...? :sjenert:

Skrevet

"Sex on the beach" og "orgasm" er alltid en hit i brylluper.

Gjest Blondie65
Skrevet
Takk! Skal sjekke opp de dere har nevnt!

Det blir jo maks 40 som kommer til å drikke. Tror ikke det går så veldig mye. Så håper vi kan gå for noen som trenger noe av de samme ingrediensene, slik at vi slipper å kjøpe så mye forskjellig. Har valgt å legge oss på den enkle linje... men noe må det jo være å velge i... Noen som har noen formeninger om hvor mange drinker det bør være å velge i når det er maks 40 stk som kankjse drikker...? :sjenert:

Det er faktisk helt umulig å si - folk er så forskjellige. Jeg drikker ikke gin&tonic - en annen synes det er godt. Jeg synes tequila sunrise er fantastisk - en annen synes det smaker bæsj. Osv.

Uansett må dere jo ha en til å lage de drinkene og der vil jeg anbefale en som også bedriver litt "skjenkekontroll": At de som blir for bedugget får drink fra "spesial" flasken (den som inneholder vann ...).

Gjest LilSweetie
Skrevet

Godt råd til Blondie65 om "spesialflaske"!

Jeg tenker det holder med 4 blandete drinker, i tillegg til whiskey/cognac on the rocks, og noe likørting. De fire kan være Gin Tonic, Irish Coffee, Screwdriver og....en til, kanskje

Skrevet

Klarer dere lenge uten masse drinkegreier.

Jeg ville heller bare kjørt gintonic, whiskey og cognac, og i tillegg hatt vodka og rom med diverse blandevann.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ingen dum ide å kjøre kun "On the rocks" drinker (dvs diverse brennevin som blandes med is og blandevann). Litt frukt og coctailbær - og en Grenadin (for litt farge) og en sour mix (gir en ekstra piff til drinkene - man kan til og med lage sin egen Smirnoff Ice med den) så har man stilige drinker selv om de ikke heter fancy ting.

Vann med essens av vodka i en tom spritflaske til Onkel Snydens og Tante Dritfull er en klassiker. De blir ikke fullere, men de tror de drikker "the real thing".

Skrevet
Vann med essens av vodka i en tom spritflaske til Onkel Snydens og Tante Dritfull er en klassiker. De blir ikke fullere, men de tror de drikker "the real thing".

Godt tips!! Det skal jeg jammen ta med meg til barpersonalet. I vårt bryllup er nemlig onkel snydens og tante dritfull invitert :ler: .

Skrevet
Godt tips!! Det skal jeg jammen ta med meg til barpersonalet.  I vårt bryllup er nemlig onkel snydens og tante dritfull invitert :ler: .

I vårt er svigermor-alkoholiker og svoger-narkoman invitert... håper minst en av dem uteblir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...