Gå til innhold

Feil p-pille!

Fremhevede innlegg

Gjest Kinemor
Skrevet

Heisann

Jeg begynte med p-piller (marvelon) for 3 dager siden. Når jeg fikk mensen tok jeg pille nummer 1, og igår skulle jeg ta nummer 2. Men det var ganske mørkt på rommet, så jeg tok nummer 3 på brettet. Det er samme farge og alt, men jeg lurer likevel på om det har noe å si om jeg tok nummer 3 igår og nummer 2 idag?

ps: dagen etter jeg tok første pillen, spydde jeg. (ca 12 timer etter). Hvor lang tid tar det før p-piller har begynt å virke? Er det usikkert å ha sex uten kondom selv om jeg spydde etter såpass lang tid etter?

Takk for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ragnhils ikke innlogget
Skrevet

Du kan ta det helt med ro :-) Det er samme innhold i alle pillene på brettet - dagene er bare skrevet på for å hjelpe deg med å huske om du har tatt eller ikke.

Jeg husker ikke helt hvor mange dager det tar før du er helt sikker - og det kan kanskje se ut som om du har spydd opp den første pillen. Tror at marvelon er sikker fra dag 1 hvis den brukes riktig, men for å være helt sikker kan du jo vente et par uker med å ha ubeskyttet sex.

Skrevet

Pillene er sikre fra første dag dersom man tar den første på første mens dag. Ellers må man bruke annen prevensjon ved siden av i 1-2 uker.

Mener å ha hørt at pillene er tatt opp i kroppen etter ca. 4 timer, så dersom du spydde 12 timer etter at du tok den bør det være ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...