Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #1 Skrevet 28. juli 2006 Et av lysene på badet gikk. Jeg tenkte å bytte lyspære, så jeg skrudde av bryteren. Lysbryteren står på samme "panel" som en bryter til varmekablene på badet. Da jeg skulle slå på bryteren igjen, var den dau og lyset til varmekablene var av. Jeg kikket i sikringsskapet og ingen av sikringene hadde gått, men jordfeilbryteren var av. Da jeg slo den på igjen kom lys/varmekabelpanelet på igjen. Skjønner meg ikke på dette med sikringsskap og jordfeilbryter, så jeg lurer litt på hva som skjedde..
Gjest gjesta Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Hos meg er det sånn at dersom det er skikkelig tordenvær så slår jordfeilbryteren på badet seg av. Ble litt stresset de første gangene inntill jeg forsto mekanismen
Gjest Skya Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Det er antageligvis bare et tretthetsbrudd. Er det en feil i anlegget så vil jordfeilbryteren fortsette å falle ut, så du kan nok bare slappe av.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Takk for svar! Jordfeilbryteren slår ut på lysbryteren hvis jeg slår den av for sakte, hvis bryteren kommer i "mellomposisjon" på en måte. Dette er noe som har skjedd flere ganger, men kun hvis jeg skrur av lysbryteren for sakte. Men når jeg slår på igjen jordfeilbryteren virker lyset og varmekablene igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå