Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Noen som har lest "Bienes hemmelige liv", av Sue Monk Kidd? Om du har, hva synes du om den? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har lest den!

Jeg synes den var kjempebra! Det er en utrolig god debut roman!

Den var kanskje ikke den mest spennende boka (ingen action eller skumle ting), men jeg ble veldig grepet av den og følte at jeg var tilstedet i boka. Den er kanskje litt trist og den fremkalte sinne hos meg pga rasehatet som kom frem i boka.

Skrevet

Jeg likte den ikke. Den var kjedelig og forutsigbar, dårlig språk(litt kioskpreget) og generelt en kjerring-bok. Jeg er ikke noen boksnobb, men denne var rett og slett for dårlig. Dersom en bok ikke har noen litterære kvaliteter må den i det minste være underholdene...

Skrevet

Jeg synes den var bra. Det skjedde generelt litt lite, men jeg synes likevel det var en flott historie!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg likte den veldig godt jeg og er veldig uenig med hilli.

Dette var en stillferdig (man under overflaten voldsom) bok som jeg ikke greide å legge fra meg før jeg var ferdig. Dvs, jeg hørte lydbokutgaven. Kanskje den var mer engasjerende da?

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hei! Tusen takkfor svar! Boka har jo fått mange gode kritikker, 6èr og alt :) Jeg har sansen for bøker som er slik som gjest sier:

Dette var en stillferdig (man under overflaten voldsom) bok som jeg ikke greide å legge fra meg før jeg var ferdig.
Men jeg har sansen for det meste innen bøker da... Gleder meg til å lese den :) Først må jeg bare bli ferdig med den forbaskade Umberto Eco boka jeg holder på med nå! :forvirret:
Gjest gjest1
Skrevet

Har lest den. Den var fin og ok, men ikke det helt store. Litt enig i det med kiosklitteratur egentlig... Leste den på en dag og har ikke reflektert så mye over den nå i ettertid. Ganske forutsigbar egentlig.

Skrevet

Jeg synes den var helt ok, men grep meg ikke. Er nok ikke en bok som vil bli husket i ettertid...

Var ganske lettlest og tok en dag på stranden og lese...

Skrevet

Grei underholdning, men ikke noe mer synes jeg. Litt for enkel og forutsigbar etter min smak, men jeg er ganske kresen på bøker. Har hørt mange som har likt den veldig godt. Ikke noe vondt å si om den jeg heller, annet enn at den ikke akkurat er min type bok.

Skrevet

En nydelig bok med et rikt og godt språk. Den er barnslig i sin oppbygging og linje, men fortellergleden er så stor at du kan kose deg bare med ordene. En liten juvel blant mange gråstein i anmeldersamlingen som kom i fjor.

Vår sekser var det i alle fall ingen dissens om.

Men det er som regel slik med alt som anmeldes, at flere synes det er bra før hypen kommer enn etter. ;)

Fru NItha

Gjest Gjest
Skrevet

Helt ok, men litt kejdelig og foutsigbar. Enig med de som sa den minnet litt om kiosklitteratur.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg har hørt den på lydbok nå og synes den var nyyyydelig.

Den skal visst være filmatisert, men jeg finner dne ingen steder. Noen som vet noe mer om det?

Skrevet

Da har jeg brukt enda mer av min arbeidsgivers tid og funnet ut at den er filmet men ikke sluppet enda...? Tror det stemmer. Dakota Fanning i hovedrollen - kan bli spennende.

Ellers er jeg kanskje svært romantisk, men dere som syntes den var forutsigbar, forstår jeg ikke. Jeg synes overhodet ikke det.

Og jeg har fått med meg min del av lettlest/feelgood/kiosk/og alt mulig annen litteratur...

Gjest Talula
Skrevet

Synes det var en søt historie, grei underholdning, men ikke noe jeg husker i ettertid..

Skrevet (endret)

Synes boken var koselig og søt, jeg.

Det er ikke alltid jeg er i humør til å lese tunge, avanserte bøker, så slikt sett passet det helt glimrende med "Bienes hemmelige liv".

;)

Endret av Betsy
Gjest Gjesten
Skrevet
Synes det var en søt historie, grei underholdning, men ikke noe jeg husker i ettertid..

Veldig einig. Søt og fin og sånn, men litt kiosk enkli. Ga meg lite. Og så syns eg den der mariasøster greia vart litt... masse... Men eg er litt kynisk, så eg ska klappe igjen enkli ;)

Skrevet
Jeg likte den ikke. Den var kjedelig og forutsigbar, dårlig språk(litt kioskpreget) og generelt en kjerring-bok. Jeg er ikke noen boksnobb, men denne var rett og slett for dårlig. Dersom en bok ikke har noen litterære kvaliteter må den i det minste være underholdene...

Jepp! For barnslig språk og for lite driv, kjedelig rett og slett.. Det eneste jeg likte med den var at den var en gave fra en god venninne! :ler:

Skrevet (endret)

Jeg likte boken godt da jeg leste den i fjor sommer (omtrent da denne tråden ble startet :)) men kan ikke si at den ga en leseopplevelse som fortsatt sitter i sjelen. Anbefaler den likevel, fin sommerlesning!

Endret av Susannah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...